Permalänk

Nintendo 8-bit + multimeter

vet inte riktigt vilken del av forumet det här hör hemma men...

Någon som har ett Nintendo 8-bit hemma och kan mäta vilken polaritet det är på nätadaptern på den?
Har importerat ett från USA och skaffat mig en egen nätadapter som funkar på 230V och itne 110 som det är "over there".

Vet att det är 9V, 1.3A. Men vad har centrumledaren, + eller- ?

Permalänk

Synd jag har nes hemma men jag e i gbg

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk

Borde ju finnas någon här som har och är tekniskt kunnig. Multimeter har väl alla hemma, eller..?

Permalänk
Medlem

Originaladaptern ger 9.8 V AC ut, alltså växelström.

Permalänk

växelström... rackarns. Opraktiskt värre för då funkar inte den multigrejan som jag fixat i alla fall.
Tack för hjälpen i alla fall!

Nån som har en originaladapter att sälja..?

Permalänk
Medlem

Har för mig att centrumledaren är +

Visa signatur

blöff?

Permalänk
Medlem

Brukar de inte finnas 110 utag i badrummen? för rakaparat eller nått? isåfall kan du ju sitta där å spela

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk

Har inget sånt uttag tyvärr.. tänkte tanken men det sprack. Använder för övrigt rakhyvel annars. hehe

Permalänk
Medlem

hah jag har faktiskt ett nintendo i garderoben, ska plocka fram det.
Annars kan du få min adapter om jag hittar den.

Permalänk

Jag köper det gärna av dig om det bara ligger och skräpar.

Permalänk
Medlem

Centrumledaren är plus, standard på (i princip) alla Batteri-eliminatorer och adaptrar

EDIT: Vänta nu, växelspänning?
Nu vart jag faktiskt fundersam

Måste kolla sen när jag är hemma.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Precis som cl3mens sa så är det växelström 9.8V . Har precis kollat in min adapter och verefierat

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk

ok, tack. Då behöver jag inte fundera så mycket mer utan det är bara att försöka få tag i en originaladapter.

Permalänk
Medlem

mittledaren måste inte alltid vara pluspolen, det är många gånger jag har sett att det är tvärt om. Men det brukar finnas en fin symbol vid sidan dc-pluggen på ens apparat som talar om för en hur det ska vara.

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.