SATA bakplan i 19" chassie, hur kopplar jag strömmen?

Permalänk
Medlem

SATA bakplan i 19" chassie, hur kopplar jag strömmen?

Hej. Jag har ett 19" chassie med ett S-ata bakplan. 6 st hotswap-diskar + fläktar får ström via ett kretskort som i sin tur är ansluten till nädelen. Det finns 6 st ingångar (och 6 st utgångar) till kretskortet, och som standard var endast en ingång kopplad till nätdelen. jag ska ha 3 st diskar till att börja med, men jag vet inte hur kopplingarna funkar? Ska jag koppla fler strömkablar till ingångarna eller räcker det med en som det är nu? Om jag kopplar fler, har det något roll till vilken ingång eller delas effekten upp på kablarna jämnt ju fler jag kopplar in?

Ni kan se hur det hela ser ut här: http://www.garaget.org/temp/AIC-2U-komprimerad.jpg

Jag är tacksam för tips...

MVH Christian

edit: det finns ingen manual som förklarar detta, jag har läst alla som finns på tillverkarens webbplats.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar ju vara gammaldags ATA...inte SATA.

Iaf kan man se att de är sammankopplade. Så det räcker med en kabel. Som jag ser det ska 6 diskar inte dra så mycket kräm, men har du sladdar över är det bara att koppla in...

Visa signatur

"En sann vetenskapsman viker inte en tum från det metriska systemet"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JL
Verkar ju vara gammaldags ATA...inte SATA.

Iaf kan man se att de är sammankopplade. Så det räcker med en kabel. Som jag ser det ska 6 diskar inte dra så mycket kräm, men har du sladdar över är det bara att koppla in...

Bakplanet är för sata-diskar, även om kontakterna är annorlunda innuti. Det är hotswap som sagt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

AAh..förlåt...nu ser jag hur det ser ut.

Visa signatur

"En sann vetenskapsman viker inte en tum från det metriska systemet"

Permalänk
Medlem

Som jag ser på bilden så sitter alla ingående strömkablar på samma ström skena på kretskortet.