Permalänk
Avstängd

Rasistiska Spel

Hej,

Håller på med en avhandling till universitetet.

Den handlar om invandringsfientlighet.

Skulle vilja ha lite tips på rasistiska spel,hemsidor,musik osv.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

/Kram Malin

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Man får vad man betalar för...

Permalänk
Medlem

sök på kkk, sen kan du ladda hem jonny rebel, inte för att jag lyssnar på han , dom gånger jag h ör han skrattar jag bara:p

spel däremot, det vet jag inga som är direkt rasistiska

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Tar du upp en sida av fientligheten eller även den fientlighet som invandrare visar medborgarna i det nya landet?

www.info14.com kanske kan ha några roliga länkar.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Ett rasistiskt spel är Tibia, finns bara vita människor där i. Och det är tyskar som har gjort spelet...

Permalänk
Avstängd

Jag gör en avhandling om invandrarens 200 första dagar i ett nytt land.

Permalänk
Medlem

Tja, det finns väl en del rasism i Postal 2. De vill väl bara provocera med den, de menar nog inget riktigt illa, men den finns där.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Det känns inte som om man spelar spel någon av dom två-hundra första dagarna i ett nytt land? Eller?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Det känns inte som om man spelar spel någon av dom två-hundra första dagarna i ett nytt land? Eller?

Det kan man säkert göra. Men det är inte det som det handlar om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Tja, det finns väl en del rasism i Postal 2. De vill väl bara provocera med den, de menar nog inget riktigt illa, men den finns där.

Postal 2 är inte rasistiskt, det är media som har hittat på det bara för man kan döda bin laden i det. Sen är spelet så våldsamt som du vill att det ska vara så du behöver inte döda någon om du inte vill det.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
Postal 2 är inte rasistiskt, det är media som har hittat på det bara för man kan döda bin laden i det. Sen är spelet så våldsamt som du vill att det ska vara så du behöver inte döda någon om du inte vill det.

det mest rasistiska jag hittat i postal är väll när man bränt ett lik och han säger typ( look now he`s a black dude)
och det är väll inte särskillt rasistiskt, han säger ju inget dummt om svarta.

Permalänk
Medlem

ETHNIC CLEANSING

http://www.resistance.com/ethniccleansing/catalog.htm

EDIT: Såg just den "fyndiga" summan spelet kostar.

Permalänk
Medlem

Fan vad orginellt! Rasism! Hur vore det om någon verkligen öppnade ögonen och skrev om svenskfientlighet? Varfaen ser du rasism idag i Sverige?

och spel som innehåller rasism vet jag inte om det ens finns. Tror du spelföretagen är dumma?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
Postal 2 är inte rasistiskt, det är media som har hittat på det bara för man kan döda bin laden i det. Sen är spelet så våldsamt som du vill att det ska vara så du behöver inte döda någon om du inte vill det.

Man kan se det på olika sätt. Alla olika etniska grupper återfinns i spelet och på så sätt kan inte spelet vara rasistiskt eftersom du inte får mer poäng för att döda en arab tex. Åandra sidan så spyr "The Postal Dude" ut en hel del rasistiska kommentarer under spelets gång. När man tex bränner ner en neger så säger han något i stil med "One less living on Welfare" eller liknande. Givetvis är det gjort med glimten i ögat, men det missuppfattas säkerligen utav många. Sedan så är inte spelet så våldsamt som man vill att det skall vara. NPC´s har en tendens att börja slakta varandra och skjuta helvilt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

http://www.historiska.se/vittoljud/art_vitmakt/16_vitmakt.htm...
http://www.vikingarock.se/
http://www.nsfront.info/butiken/
http://www.aryanradio.com/index2.html
http://www.den-vite.com/?page=start/start

Sen finns det ju en hel del band.. många som klassas som främlingfientliga av Svenssons.. men inte är det..

några som är främlingsfientliga är

Storm
Division S
Somalia Kickers

är dom jag kommer på direkt.. men det finns många på denna sidan

http://www.duveholmsskolan.katrineholm.se/Handlingsplaner/fra...

men alla där är inte främlingsfientliga..

spel däremot kan jag inte komma på några..

Hoppas man har varit till hjälp... // Totte

PS: prova o kolla lite i boken "vit makt och blågula drömmar" står mycket bra i den..

Permalänk
Medlem

läste nått på flashback om dessa "spelen". Dom hade också några länkar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Fan vad orginellt! Rasism! Hur vore det om någon verkligen öppnade ögonen och skrev om svenskfientlighet? Varfaen ser du rasism idag i Sverige?

och spel som innehåller rasism vet jag inte om det ens finns. Tror du spelföretagen är dumma?

Jo det finns några som är Dumma t.e.x EA

Permalänk

Det finns inte många sådana spel, förutom spel som är gjorda enbart för att vara rasistiska.

När det gäller att det t.e.x finns svarta i GTA-spelen som man kan döda, betyder det då att det är rasistiskt? NEJ! snarare tvärtom, var alla vita så vore det rasistiskt.

liknande i Postal, som inte är överdrivet rasistiskt, förutom kommentarerna som han man spelar ger när man dödat någon svart.. uhm.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Hmm, enda jag kommer på nu är Soldiers of fortune. Där förlorar man uppdraget om man skjuter ihjäl en civil person i usa men om man gör samma sak i irak (eller vilket utlänskt land han åker till) så är det helt ok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Fan vad orginellt! Rasism! Hur vore det om någon verkligen öppnade ögonen och skrev om svenskfientlighet? Varfaen ser du rasism idag i Sverige?

och spel som innehåller rasism vet jag inte om det ens finns. Tror du spelföretagen är dumma?

Precis. Löjligt och fullkommligt ointressant enligt mig. Varför inte skriva en uppsats eller avhandling om svenska kvinnor som blir våldtagna utav sådana mäniskor som "rasister" anses ogilla? Det hade varit mer intressant, eller kanske, någon slags avhandling om varför "rasister" ogillar invandrare. Det finns orsaker till allt. Att säga att dom ogillar invandrare pågrund utav deras mörkahud är absurt och rent utsagt idiotiskt.

För inte speciellt längesedan så var ju en glass sort klassad som "rasistisk". Undra ifall någon kommer ihåg det. Det hade varit bättre att koncentrera sig på varför någon skulle ogilla invandrare, vad är det som orsakar "rasism" osv,.

PS.
Självklart tycker jag inte att det är fel att invandrare ger sig på försvarslösa svenska kvinnor. Nej, herregud! Jag vill ju inte bli klassad som "rasist", O nej.

-k0nsl

[EDIT]
Här får du lite information om "rasism" till din s.k avhandling:
http://www.cwporter.com/hatex.htm

Lycka till.

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Precis. Löjligt och fullkommligt ointressant enligt mig. Varför inte skriva en uppsats eller avhandling om svenska kvinnor som blir våldtagna utav sådana mäniskor som "rasister" anses ogilla? Det hade varit mer intressant, eller kanske, någon slags avhandling om varför "rasister" ogillar invandrare. Det finns orsaker till allt. Att säga att dom ogillar invandrare pågrund utav deras mörkahud är absurt och rent utsagt idiotiskt.

För inte speciellt längesedan så var ju en glass sort klassad som "rasistisk". Undra ifall någon kommer ihåg det. Det hade varit bättre att koncentrera sig på varför någon skulle ogilla invandrare, vad är det som orsakar "rasism" osv,.

PS.
Självklart tycker jag inte att det är fel att invandrare ger sig på försvarslösa svenska kvinnor. Nej, herregud! Jag vill ju inte bli klassad som "rasist", O nej.

i agree

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

jo postal2 som någon sa. tror man skuter araber i det. militanta muslimsa grupper.

jag tror det e nog det närmaste du kommer i spel väg. alla andra spel som säljs i handlen är granskade, så ett sådanthär spel hade inte fått komma ut.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Det mest rasistiska i Postal 2 skulle väl vara araberna som springer omkring och skriker "Allah! Allah!".

Sedan säger Postal Dude exakt samma kommentarer, varesig han dödar en vit eller svart. I programmet finns det inte ens olika "färger", utan bara en enda civilian entity som sedan slumpas fram till vit, svart, man eller kvinna. Alltså (med den uppbyggnad dom nu har) går det inte att programmera att han ska säga olika saker till svarta, eller vita.

Så det håller inte heller.

För övrigt så rockar spelet fett.

Permalänk
Avstängd

Var det inte Malinski som skrev en tråd i Övriga Ämnen om hur hon
blev våldtagen av invandrare och det senare listades ut att allt var bluff?

isåfall, denna tråd=troll

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem

Re: Rasistiska Spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malinski
Hej,

Håller på med en avhandling till universitetet.

Den handlar om invandringsfientlighet.

Skulle vilja ha lite tips på rasistiska spel,hemsidor,musik osv.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

/Kram Malin

Nämen! Är du tillbaka?!

Den här snubben är en riktig goding.

Kommer ni inte ihåg honom/henne?

Hade hittat på en massa bs om invandrare för ett tag sen.

Universitetet nu? Vilken rolig smurf.

EDIT:

Spegel, du har så rätt så.

Svara inte ens på den här idioten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spegel
Var det inte Malinski som skrev en tråd i Övriga Ämnen om hur hon
blev våldtagen av invandrare och det senare listades ut att allt var bluff?

isåfall, denna tråd=troll

har jag inget minne utav, men det kanske var längesen? för ÖÄ är ju borta nu ju:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spegel
Var det inte Malinski som skrev en tråd i Övriga Ämnen om hur hon
blev våldtagen av invandrare och det senare listades ut att allt var bluff?

isåfall, denna tråd=troll

Knappast jag som blev det. Men en väninna till mig blev det. Och det är ju knappast relevant i detta ämnet.

Permalänk
Medlem

Är det inte mer lämpligt att fråga målgruppen, speciellt då det gäller en undersökning på universitetsnivå?

Känns inte som om medlemmarna på sweclockers har varit här i 200dagar som invandrare. Sen är rasism lite av en speciell fråga. Många personer kan tycka vissa saker som att döpa en glass till Nogger kan vara rasistiskt medans vissa ser det i ett djupare perspektiv t.ex att invandrare blir nekade jobb p.g.a sin härkomst, även om de har högre utbildning än den som har jobbet för tillfället. År detta något som behandlas i din undersökning?

För att hitta rasistiska sidor på nätet kan du nog använda google och hitta en massa sidor.

Spel som är kommersiella försöker nog undvika rasism då de säljs ofta världen över. Men det finns säkert en massa spel som är rasistiska. Warcraft handlar ju egentligen om att olika raser tar död på varandra, även om det inte är mänskliga raser så är det ju egentligen rasistisk, men ingen spelare känner sig utsatt.

Man får tolka det som man vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seabazz
Är det inte mer lämpligt att fråga målgruppen, speciellt då det gäller en undersökning på universitetsnivå?

Känns inte som om medlemmarna på sweclockers har varit här i 200dagar som invandrare. Sen är rasism lite av en speciell fråga. Många personer kan tycka vissa saker som att döpa en glass till Nogger kan vara rasistiskt medans vissa ser det i ett djupare perspektiv t.ex att invandrare blir nekade jobb p.g.a sin härkomst, även om de har högre utbildning än den som har jobbet för tillfället. År detta något som behandlas i din undersökning?

För att hitta rasistiska sidor på nätet kan du nog använda google och hitta en massa sidor.

Spel som är kommersiella försöker nog undvika rasism då de säljs ofta världen över. Men det finns säkert en massa spel som är rasistiska. Warcraft handlar ju egentligen om att olika raser tar död på varandra, även om det inte är mänskliga raser så är det ju egentligen rasistisk, men ingen spelare känner sig utsatt.

Man får tolka det som man vill.

samma sak i WoW som i warcraft(strategi spelen) ingen gillar gnomer eller murlocs, rasism där med, vad säger Hillary om detta:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malinski
Knappast jag som blev det. Men en väninna till mig blev det. Och det är ju knappast relevant i detta ämnet.

Det som är relevant är att du hittade på allting för att smutskasta invandrare.

Sjukt.