Permalänk
Medlem

Köpa??

Hej har tänkt å köpa en dator från onoff.
Den kostar 15997 och har följande beskrivning.

Packard Bell IPOWER 6700 SLI

AMD Athlon 64 3700+, 2048 MB RAM, 500 GB hårddisk, 2x6600GT 128 MB SLI, DVD+-RW, kortläsare

Häftigaste speldatorn just nu är IPOWER som är utrustad med det nya kraftfulla grafikkortet 2x6600GT 128 MB SLi - ett av det bästa grafikkorten på marknaden. Processorn i datorn är en AMD Athlon 64 3700+ och den är dessutom utrustad med ett internminne på hela 2048 MB. Ont om plats behöver du inte oroa dig för heller, då hårddisken rymmer hela 500 GB. Detta är datorn för dig som vill ha det bästa.

Processor: AMD Athlon 64 3700+
Internminne: 2048 MB
Hårddisk: 500 GB (2x250GB)
Optisk enhet 1: DVD+-RW Dual Layer
Optisk enhet 2: DVD 16x
Grafik: 2x6600 GT 128MB SLI
Övrigt: Kortläsare 12-i-1, USB 2.0, FireWire, Skype, Headset och Windows XP Home

ÄR det helt okej för den prisklassen eller är det något som inte stämmer?
Behöver verkligen råd för jag sitter på en sliten dator nu och är inte så hajj på att slita och slänga ihop en själv.
Ge även synpunkter.

Permalänk
Medlem

inte direkt de bästa man kan få nej du kan få så mkt bättre för de pengarna!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=141886
13574:- exl. chassi, mus, tgtbord, skärm
i övrigt liknande, onoff lämnar ju inte allt för mycket information...

Permalänk
Medlem

Re: Synpunkter!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauta
Hej har tänkt å köpa en dator från onoff.
Den kostar 15997 och har följande beskrivning.

Packard Bell IPOWER 6700 SLI

AMD Athlon 64 3700+, 2048 MB RAM, 500 GB hårddisk, 2x6600GT 128 MB SLI, DVD+-RW, kortläsare

Häftigaste speldatorn just nu är IPOWER som är utrustad med det nya kraftfulla grafikkortet 2x6600GT 128 MB SLi - ett av det bästa grafikkorten på marknaden. Processorn i datorn är en AMD Athlon 64 3700+ och den är dessutom utrustad med ett internminne på hela 2048 MB. Ont om plats behöver du inte oroa dig för heller, då hårddisken rymmer hela 500 GB. Detta är datorn för dig som vill ha det bästa.

Processor: AMD Athlon 64 3700+
Internminne: 2048 MB
Hårddisk: 500 GB (2x250GB)
Optisk enhet 1: DVD+-RW Dual Layer
Optisk enhet 2: DVD 16x
Grafik: 2x6600 GT 128MB SLI
Övrigt: Kortläsare 12-i-1, USB 2.0, FireWire, Skype, Headset och Windows XP Home

ÄR det helt okej för den prisklassen eller är det något som inte stämmer?
Behöver verkligen råd för jag sitter på en sliten dator nu och är inte så hajj på att slita och slänga ihop en själv.
Ge även synpunkter.

Ingår det skärm så är väl priset helt ok. Men hade jag varit du så hade jag sneglat lite på en dell istället. Har byggt alla mina datorer själv förr men köpte en Dell tillslut. Är grymt nöjd.

Permalänk
Medlem

Ajja de var ju inge roligt att höra.. Det är ingen skärm med idet priset så ska jag ha skärm och försäkring så slutar det på 21500.. känns häftigt tilltaget =/
Men jag e kass på att slå ihop en egen dator så jag vet inte hur man ska göra.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha byggt en själv. Struntat i SLi och ta ett 7800GTX istället, med ett framtidssäkert SLi moderkort kanske! Så kan du köpa ett 7800GTX lite senare också!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-GEA1-DEL

det är bra sen kan du välja en bättre processor i konfiguration om du vill.

EDIT: såg att den hade 1gb ram men det kan du uppgradera för en tusing