Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Bara en fråga; Är de nya versionerna av Mac OS helt gratis för ägarna av tidigare versioner?
Det är inte en retorisk fråga, jag undrar verkligen. För man kan diskutera vad som är bättre, servicepacks eller "nya versioner".

Nej, men varje större uppdatering är som ett nytt OS i de flesta avseenden. Så det är lätt värt pengarna.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

aac_ripper, Hur mycket får man punga ut med då för att få en ny version? Vilken prisklass pratar vi om? Bara nyfiken..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarzan
aac_ripper, Hur mycket får man punga ut med då för att få en ny version? Vilken prisklass pratar vi om? Bara nyfiken..

cirka 1100kr kostar det tror jag.

Permalänk
Medlem

Jag gillar det iaf. Tror jag skippar Firefox i WV faktiskt

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
cirka 1100kr kostar det tror jag.

Ca 800:- för studenter tror jag.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
Småuppdateringarna är gratis såsom 10.4 -> 10.4.1 men helt nya versioner som 10.4->10.5 kostar pengar.

10.3 > 10.4 är ju som ett service pack egentligen.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
10.3 > 10.4 är ju som ett service pack egentligen.

Snarare som Win2k > WinXP. Det finns en hel del nytt under skalet.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

200 nyheter, Ungefär lika mycket som Service pack 2.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
200 nyheter, Ungefär lika mycket som Service pack 2.

Skillnaden är att uppdateringarna i Service Pack 2 är mindre omfattande.

Permalänk
Medlem

Visst det är en beta och man får väl har överseende. Jag förväntade mig att det skulle vara något bättre än vad som skrivs här. Jag hade tydligen fel. Det var precis detsamma som att använda den tidigare versione, fast med fliktillägget. Det var riktigt illa. Samt att många funktioner inte ville vara "buggfritt". Fast som sagt det är ju fortfarande en beta och man får ha överseende. Varför använda Internet explorer när man kan använda Firefox, som dessutom har dessa flikar, fast bättre.

Visa signatur

/Stuffe23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stuffe23
Visst det är en beta och man får väl har överseende. Jag förväntade mig att det skulle vara något bättre än vad som skrivs här. Jag hade tydligen fel. Det var precis detsamma som att använda den tidigare versione, fast med fliktillägget. Det var riktigt illa. Samt att många funktioner inte ville vara "buggfritt". Fast som sagt det är ju fortfarande en beta och man får ha överseende. Varför använda Internet explorer när man kan använda Firefox, som dessutom har dessa flikar, fast bättre.

Varför använda firefox när man kan använda opera, som dessutom har dessa flikar, fast bättre?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Varför använda firefox när man kan använda opera, som dessutom har dessa flikar, fast bättre?

För att opera trots åtta versioner fortfarande avbryter nerladdningar om man stänger fliken man startat nerladdningen ifrån. Samt för att opera fortfarande kostar mer än alternativen, tex firefox, camino, internet explorer shiira, safari eller k-meleon.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
För att opera trots åtta versioner fortfarande avbryter nerladdningar om man stänger fliken man startat nerladdningen ifrån. Samt för att opera fortfarande kostar mer än alternativen, tex firefox, camino, internet explorer shiira, safari eller k-meleon.

Jasså, det första har jag inte märkt. Det är ingen som tvingar en att betala om man inte vill. Nöjer man sig med reklam alt råkar vara student på uppsala universitet är det gratis.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Jasså, det första har jag inte märkt. Det är ingen som tvingar en att betala om man inte vill. Nöjer man sig med reklam alt råkar vara student på uppsala universitet är det gratis.

Det första har jag märkt otroligt mycket, jag har kört opera i två veckor, både på mac och windows, trial iofs. Men jag tror nog du lyckades fånga hela internet där, alla är ju studenter på uppsala universitet, förlåt jag glömde...

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Som en liten parantes offtopic berättade en lärare att han läste i en relativt gammal bok (typ '95 eller '97 eller nåt) om webbdesign och webbläsare där författaren skrev att i generation 7 (typ där vi är nu) så skulle webbläsarna revolutioneras. Har för mig att han sa att Netscape skulle vara den dominerande läsaren och IE skulle snabbt försvinna. Allt skulle ske i mer eller mindre realtid och internet skulle vara perfekt. Läraren tyckte det var askul att läsa det nu och jag höll med.

Jag kör FF nu och tycker det är skitbra. Men funderar på att testa IE7. Tänkte också på en sak; finns Safari till xp? Kan vara trevligt att testa det med.

Visa signatur

www.vibbar.se

"Att köpa kamera på Rusta är som att köpa mobiltelefon på OK" /En som jobbar på OnOff

Permalänk
Citat:

För att opera trots åtta versioner fortfarande avbryter nerladdningar om man stänger fliken man startat nerladdningen ifrån.

Använt Opera sen v7.2 och aldrig hänt mig.

Citat:

10.3 > 10.4 är ju som ett service pack egentligen.

skämtar du? sp2 var bara en massa säkerhetsuppdateringar. större skillnad mellan 10.3-10.4 än win2000-winxp.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
För att opera trots åtta versioner fortfarande avbryter nerladdningar om man stänger fliken man startat nerladdningen ifrån.

Aldrig varit med om. Har kört Opera sedan v5. Jag startar alltid nerladdningar och stänger fliken efter mig.

Permalänk

ach vänta till den slutgiltiga produkten innan ni klagar!

Permalänk
Medlem

Jag har provat IE7 2 ggr nu men programet startar inte efter uppdateringen ,vad kan felet vara

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6750.Gigabyte GA-P35-DS3. A-data DDR2-800 1gbx3. Sapphire Radeon HD 3870

Permalänk
Medlem

Måste du fråga i en tråd som är över två år gammal?

Ta och skapa en egen tråd istället.

Permalänk
Hedersmedlem

låt döda trådar vila i frid, eller smaka på min vrede..

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor