Skickade webhallen fel grafikkort? (Hur vet jag om det är ett GT-kort?)

Permalänk
Medlem

Skickade webhallen fel grafikkort? (Hur vet jag om det är ett GT-kort?)

Har precis öppnat kartongen med nya datorn och gick igenom så allt stämde. Allt verkade bra ända tills jag fick upp grafikkortet, som skulle vara Palit 6600 GT 128 mb. På det grafikkort som jag fick står det Palit högst upp sem där nere "GeFORCE'tm 6 Series". Och i den gröna rutan till höger "6600 256MB/DDR, PCI-Express, TV-Out/DVI, DirectX 9"

Det som fick mig att reagera först var att det var 256 Mb och sen när jag såg at det inte verkar stå "GT" någonstans blev jag lite fundersam. Så min fråga är hur fan jag vet huruvida det verkligen är ett GT!

På sidan av asken står "Key Technology" en massa olika och en av punkterna är High-speed GDDR3 memory interface (6600GT only) vilket kan tolkas som att de där key technologiesen finns skrivna på båda vanliga 6600 samt 6600 GT och behöver inte betyda att detta är en GT.

Tack på förhand alla!

Permalänk
Medlem

Installera och kolla

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Jag tror problemet ligger i att han inte får byta det om förpackningen är bruten... Men det kanske går att komma förbi om du beställt ett annat än vad du fick? Ring och hör med Webhallen, bäst så tror jag... Eller åk förbi och visa upp kartongen om du bor i närheten.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

Klart han får byta om de skickat fel vara! Iaf om det inte framgår av utsidan kartongen vilket kort det är.

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk
Medlem

precis

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Hedersmedlem

Nja det vet jag inte för köparen har också ansvar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jo men om han inte kan se om han har fått fel kort på lådan och öpnnar och installerar och upptäcker då att han har fått fel så är det ju helt och hållet webhallens fel

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Hedersmedlem

Men nu vet han att något inte stämmer så då skall han inte riva upp kartongen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

står det inge på kartongen om att det är 6600GT ska du ju helt klart kontakta webhallen.

Permalänk
Medlem

Eftersom de glömt att skicka med nyckeln som öppnar chassit var jag tvungen att ringa och be dem om detta. Samtidigt nämnde jag också att grafikkortet jag fått inte verkar rätt. Killen som jobbade där var ganska vettig och gav mig en adress dit jag skulle skicka kortet eftersom han såg på datorn att det inte var rätt.

Kunde ju gjort en fuling och kollat om det var ett 256 mb 6600GT men iom att det inte stod och att prestandavinsten är så liten med 256mb kände jag att det var lika bra att byta skiten direkt utan kladd.

Hoppas nu bara de skickar nyckeln till chassit samt rätt graffikkort innan helgen, har redan väntat i nästan två veckor på datorn :(.

Permalänk
Medlem

va dåligt att dom glömt skicka nyckeln med chassit och fel grafikkort, jag tänker aldrig mer handla från webhallen efter att dom skickat mig en 80gb seagate disk i stället för 300gb maxtor

Visa signatur

Lian Li PC-343B | Enermax Platimax 1700W | ROG Strix X570-E Gaming | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright Silver Arrow | G.Skill Trident Z RGB 32GB 3200MHz | RTX 3080 Ti FE | WD_BLACK SN850X NVMe SSD 1TB | Plus en bunt mekaniska diskar :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HB|Mr.T
va dåligt att dom glömt skicka nyckeln med chassit och fel grafikkort, jag tänker aldrig mer handla från webhallen efter att dom skickat mig en 80gb seagate disk i stället för 300gb maxtor

Jag blev också lite besviken, fick cykla genom hela stan till en kompis som kunde kopiera kvittot som skulle med. Sedan fick jag fixa en låda med skydd i så att grafikkortet inte skulle skadas. Sedan fick jag övertala de på postservicen att det minsann inte behövdes något porto till den adressen. Om de inte skickar rätt grejor nu snabbt eller eventuellt ger mig något extra som plåster på såren kommer jag nog inte handla från dem igen.

Permalänk
Hedersmedlem

Dom gör mycke sådana missar men jag har fått rätt de gånger jag köpt hos dom så jag är nöjd.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag har bara positiva erfarenheter av Webhallen. Dessutom ligger de nära så man kan hämta chassin osv. Det är alltid lättare att klaga hos en "riktig" affär än någon online. Jag har köpt saker för rätt mkt pengar där utan problem och missöden. Dessutom är direktbetalning via banken den absolut största fördelen (eftersom de var väldigt tidiga på den fronten). Nej, jag håller mig till Webhallen Stort utbud också då de inte bara säljer datorprylar.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Jag har också uppleft deras klantighet, dom skickade en vit DVD-enhet isället för den silver-färgade jag beställt men eftersom jag behövde den för att instalera HL2 och dessutom inte ser den då jag har en chieftec låda sket jag i att lämna tillbaka den.

Så jag kommer nog fundera både 1 och 2 ggr innan jag beställer mer hårdvara därifrån.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

har beställt för över 10000kr därifrån och det har gått hur bra som helst! Webhallen Rules!

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk

Företag sköts av människor, människor kan göra fel, bara till att respektera. Antar att de som klagar aldrig har gjort ett fel någonsin

Tror inte direkt att de står med en order om dagen , jobbar man med att slänga ihop saker hela dagarna med olika komponenter så kan det mycket väl hända att det blir fel lite då och då.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Hedersmedlem

Då har du inte läst tråden om killen som köpte ett par hörlurar från dom då.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moscow
har beställt för över 10000kr därifrån och det har gått hur bra som helst! Webhallen Rules!

Jag har beställt för 39000:- på webhallen

fast 26000:- av dom gick till min söta HDTV(lcd)

Visa signatur

:Dator1-:P4 3ghz|PSU450W|512DDR |Abit X800pro|800-BUS|Skärm:HDTV

:Dator2-:AMD64-3200+(1mb cache)|CORSAIR 1024mb ram 400mhz CL2.0|Soundblaster audigy 2|ASUS 9800XT 256mb|5 chassi fläktar|Skärm:HDTV

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Då har du inte läst tråden om killen som köpte ett par hörlurar från dom då.

En klassiker. Men det blev ett lyckligt slut även där så..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

åhh nu vart jag ju nyfiken! :D:D Finns det någon tråd om detta? annars bara måste ju ni berätta

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte hitta tråden men det handlade om ett par hörlurar i en viss färg men hur dom än gjorde skickade dom fel färg, fyra fem gånger tror jag det blev.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

haha ska försöka hitta tråden

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk
Hedersmedlem

Ack jag har letat...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Kommer ni ihåg den där killen som beställde en cd-brännare, men fick en dvd-brännare istället, och han var så dum att ringa till webbhallen och för att säga detta. Dom kom överens om att han skulle skicka den tillbaka och få sin cd-brännare. Men när den kom på posten så var det en ny dvd-brännare... Samma sak upprepades och han skickade dvd:n till webbhallen. Men vad händer? HAN FÅ SAMMA JÄVLA DVD-BRÄNNARE TILLBAKA!!!!! Om man ändå hade samma tur... (fast att man köper typ ett ati x300 128mb grafikkoert och får ett nvida 7800GTX 256mb istället)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Då har du inte läst tråden om killen som köpte ett par hörlurar från dom då.

Nu måste ni länka blev jättenyfiken !!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lament
Jag blev också lite besviken, fick cykla genom hela stan till en kompis som kunde kopiera kvittot som skulle med. Sedan fick jag fixa en låda med skydd i så att grafikkortet inte skulle skadas. Sedan fick jag övertala de på postservicen att det minsann inte behövdes något porto till den adressen. Om de inte skickar rätt grejor nu snabbt eller eventuellt ger mig något extra som plåster på såren kommer jag nog inte handla från dem igen.

Farligt och cykla lr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x3r0x^
åhh nu vart jag ju nyfiken! :D:D Finns det någon tråd om detta? annars bara måste ju ni berätta

varsågoda http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=40021... en klassiker som sagt var om hur dom kanske är färgblinda på NetOnNet

Permalänk
Inaktiv

Haha ja den var ju lustig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krill3
Farligt och cykla lr?

Äsch nä okej, jag överdrev väl lite. Blev bara lite irriterad då jag egentligen hade andra saker att göra den dagen.

Självklart kan alla göra fel men jag hade gärna velat få ihop datorn innan helgen. Jag har varken brytit samman eller börjat fundera på bombhot mot webhallen, du kan vara lugn.