Permalänk
Medlem

internet funkar telefonerna döda?

tjena har ett stort problem skulle just ringa men märker att alla telefoner är döda! men surfar på internet utan problem?? nån som vet vad som kan ha hänt drygt inte kunna ringa!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

Har du mobil så ring till Telia 90200 (Gratis) och gör en felanmälan eller hör om dom vet vad som har hänt.

Permalänk

har du kopplat i rätt? d.v.s i huvudjacket?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

alltså har inte rört nåt har suttit så här i snart 2år, funkade utmärkt å ringa igår. och nu är alla telefoner döda

tyvärr har jag inga pengar på mobilen heller så jag kan ringa 90200

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

det var lustigt isåfall. du får helt enkelt gå till grannen och ringa. eller maila dom

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Hedersmedlem

Koppla ur all utrustning från första-jacket (även ADSL-modem, splitter etc.), testa därefter med ett par telefoner i förstajacket.

Tänk på att om en telefon i ett jack är trasig kan alla telefoner efter detta jack sluta fungera.

Permalänk

Koppla ur adlsmodemet helt och testa att bara ha telefonen i jacket. Funkar telefonen nu? Då är kan det vara glappkontakt till adslmodemet alternativt att filtret/splittern i modemet är paj (såvida du inte har en splitter/filter som du kopplar i jacket då kan det vara paj).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
alltså har inte rört nåt har suttit så här i snart 2år, funkade utmärkt å ringa igår. och nu är alla telefoner döda

tyvärr har jag inga pengar på mobilen heller så jag kan ringa 90200

Kostar inte en spänn att ringa 90200

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

har samma problem, problemet är att min tele kontakt e trasig.. testa tryck in den lite hårdare så ska du se att det funkar..

Permalänk

Inte som så att någon räkning har blivit missad då?

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

Har haft problem med telefonerna här till och från i ett par dagar, har inte gått att ringa till mig.
Har telia, vet inte vad det kan vara för fel, har inte heller rört någonting.

Permalänk
Medlem

hmm lyckades inte vette fan va de kan vara för fel, går inte ringa 90200 från telefonen har inga pengar på kontantkortet så
har dom inget 020 nummer?

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

Känner du inga andra människor?!

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Koppla ur all utrustning från första-jacket (även ADSL-modem, splitter etc.), testa därefter med ett par telefoner i förstajacket.

Tänk på att om en telefon i ett jack är trasig kan alla telefoner efter detta jack sluta fungera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
hmm lyckades inte vette fan va de kan vara för fel, går inte ringa 90200 från telefonen har inga pengar på kontantkortet så
har dom inget 020 nummer?

Testat?

Permalänk
Medlem

Har ringt Telia av annan anledning idag och det första man får höra är att det är stora problem i två riktnummerområden som jag gissar ligger neråt skåne, småland någonstans. Kommer inte ihåg vilka områden det var.

Visa signatur

Signatur raderad. Reklam är inte tillåtet. Se §9 i reglerna för mer information. /GAPa

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem som trådstartarn. (drar en mer informativt inlägg)
Har precis bytt till BBB-adsl, fick det i måndags, har haft andra företag i flera år. Funkade fint igår o i förrgår, men idag går det inte o ringa.
Kopplar jag ur mellanproppen som sitter i förstajacket går det fint att ringa, men kopplar jag in modemet är det knäpptyst i luren. När jag ringer hem från mobilen får man bara upptaget-ton.
Hade telia förut och har kvar det gamla filtret, eller splittern, vad man nu kallar det, kopplar jag BARA in den, efter mellanproppen, funkar det att ringa. Men såfort jag kopplar in modemet är det stendött.
Internet funkar bra när jag kopplar in dator osv. Vad tusan kan det bero på? Har försökt ringa BBB hela dan men kommer fan inte fram pga köerna.
Sitter själv på comhems bredbandstekniska så man är väl inte stendum ang sånt här, men det här är fan skumt!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pepto
Jag har exakt samma problem som trådstartarn. (drar en mer informativt inlägg)
Har precis bytt till BBB-adsl, fick det i måndags, har haft andra företag i flera år. Funkade fint igår o i förrgår, men idag går det inte o ringa.
Kopplar jag ur mellanproppen som sitter i förstajacket går det fint att ringa, men kopplar jag in modemet är det knäpptyst i luren. När jag ringer hem från mobilen får man bara upptaget-ton.
Hade telia förut och har kvar det gamla filtret, eller splittern, vad man nu kallar det, kopplar jag BARA in den, efter mellanproppen, funkar det att ringa. Men såfort jag kopplar in modemet är det stendött.
Internet funkar bra när jag kopplar in dator osv. Vad tusan kan det bero på? Har försökt ringa BBB hela dan men kommer fan inte fram pga köerna.
Sitter själv på comhems bredbandstekniska så man är väl inte stendum ang sånt här, men det här är fan skumt!

Jag skulle satsa på en kortslutning i modemet, testa om det fungerar med ett annat modem.