Permalänk

ACER TM 4602WLMI oljud?

Tänkte köpa en ACER TM 4602WLMI från dustin för 12.000:-
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010084726

på pappret ser den bra ut,(kanske uppgradera lite ram senare)
men så surfa jag runt lite å såg på idg att dom har haft problem me oljud från burken.

här e länken:
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=704834#712309

så nu undrar jag ifall det är nån här som har den här burken å ifall den verkligen låter lika mkt som dom här nissarna säger ...
har ni några andra alternativ på bärbara burkar som liknar 4602 så säg gärna prisklass runt 10-12 tusen. thx på förhand

Permalänk
Medlem

Jag har en 5024 och är grymt nöjd, klart bästa datorn jag ägt.

Visa signatur
Permalänk

hehe mjo, kollade på den oxå , kanske värt å lägga ut lite mer , har du tips på var man kan få den billigt?

jag hittar den för 12 795,00 kr på dustinhome.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harding85
hehe mjo, kollade på den oxå , kanske värt å lägga ut lite mer , har du tips på var man kan få den billigt?

jag hittar den för 12 795,00 kr på dustinhome.se

www.acershop.se är den lite billigare, dock tillkommer ju frakt vilket det inte gör på dustinhome om du beställer innan augusti är slut.

Permalänk
Medlem

Vad är det för oljud som alla pratar om?

Visa signatur

24 timmar kallt kaffe

Permalänk
Medlem

Min 5024WLMi låter ganska mycket när man lirar, men då har jag hörlurar på ändå, så det spelar ingen roll.

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Inaktiv

Har sjalv en 4601LCi (se sign).... Har ett lite ilande/vinande ljud i min ocksa... Chassit ar i princip detsamma och de ovriga komponenterna i stor utstrackning ocksa...

Ljudet uppkommer mera nar jag anvander min USB mus (Microsoft Optical Notebook Mouse). Musen ar dock inte problemet. Samma oljud, fast lagre, uppkomer vid anvandning av touchpaden nar USB-musen ar bortkoplad... Oljudet blir overlag lagre vid lagre procesorhastigheter (via Acer's program)....

Ljudet kommer ur hogtalarna och kan regleras med den vanliga ljudkontrollen.

Ljuder forsvinner helt nar jag stanger av Line-in ingangen pa framsidan av datorn. (Genom kontrollpanelens 'Sounds and Audio devices') eller med den vanliga ljudkontrollens ikon som brukar finnas dar klockan finns...

Det verkar finnas nagon sorts storning fran Line-in ingangen som materialiserar sig i hogtaltarna i form av ett vinande eller surrande ljud.

Vissa 5020-serie anvandare har kommit ifran liknande ljudproblem (se stora traden om Acer's 5020-modeller) och det har losts med att anvanda aldre drivrutiner till ljudkresten om jag kommer ihag ratt...

Personligen har jag inget problem av det... Jag anvander aldrig Line-in ingangen sa den kan lika garna vara avstangd...

Jag ska for ovrigt saga att jag ar riktigt nojd med datorn. Den klarar av och beter sig enligt forvantningar och mer dartill for sitt pris.