Permalänk
Medlem

oj da

hm du har stora problem
men jag har för migg att det finns pci kort eller något som man kan sätta i som needar nyckel eller har jag fel ?

föresten den datron jag har nu köpte jag pga slippa såna som din broder eller vad det är

dom har lärt sig men pappa försökte få dom att få använda min då gick jag till en dator butik köpte ett chassi och slägde ihop en 400 mhz så nu är dom glada MUHAHAHA (=

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Köp en sådan här och installera Windows 95 eller varför inte OS/2 på den andra hårddisken så får du ju se hur kul han tycker det är..

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kahane
Köp en sådan här och installera Windows 95 eller varför inte OS/2 på den andra hårddisken så får du ju se hur kul han tycker det är..

Win 3.11 är väll ännu roligare muheheheee

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Har själv tänkt köpa en sån här http://www.reclandet.nu/multimedia/2004/apc_biopod.asp man loggar in med sitt fingeravtryck, kostar kring 800kr.

Kanske vore det något för din del?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Har själv tänkt köpa en sån här http://www.reclandet.nu/multimedia/2004/apc_biopod.asp man loggar in med sitt fingeravtryck, kostar kring 800kr.

Kanske vore det något för din del?

Om bror din är smaet kan han tillverka eget fingeravtryck med hjälp av gelatin

Permalänk
Medlem

Men herrehud, köp en bagagnad dator till hans bror och var lite hygglo, löser 2 probelm, ni kan ha datorn ifred samt du gör ett annat liv lyckligt, mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micki
Men herrehud, köp en bagagnad dator till hans bror och var lite hygglo, löser 2 probelm, ni kan ha datorn ifred samt du gör ett annat liv lyckligt, mycket bättre.

Jag har fått intrycket att brodern gör mycket av det här bara för att jävlas. Vore han normal skulle han ju kunna använda datorn i stort sett utan att hans bror märker något och då hade det inte funnits några problem.

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Har själv tänkt köpa en sån här http://www.reclandet.nu/multimedia/2004/apc_biopod.asp man loggar in med sitt fingeravtryck, kostar kring 800kr.

Kanske vore det något för din del?

svårt att byta ut denna mot en poweron knapp, eller en skruvmejsel i byglen.
Nej, ett lås på datorn och sedan någon form av lås eller annat som glr att han inte kans starta dator, inget mjukvarulås...

Permalänk
Medlem

ta ut bateriet på modekortet ?

Permalänk
Medlem

Men herregud 19 bast!!!??? Trodde han var i 10-12-års åldern. Säg åt honom att klippa sig, skaffa sig ett jobb & köpa en egen burk.
Eller fråga honom om han har provat att plocka upp sina framtänder med brutna fingrar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Telge
fråga honom om han har provat att plocka upp sina framtänder med brutna fingrar!

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Ursprungligen inskrivet av Telge
fråga honom om han har provat att plocka upp sina framtänder med brutna fingrar!

hahahah, sälj datorn

Visa signatur

# MSI MAG Forge 100M Temp Chassi # MSI MAG 650W 80 Plus # MSI MPG B550 GAMING PLUS # AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz # Be Quiet Pure Rock 2 FX ARGB # Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3200 (2X8GB) # PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6650 XT 8GB GDDR6 # WD BLACK SN770 1TB SSD PCIe Gen4 NVMe # AOC 24" LED IPS 165HZ #

Permalänk
Avstängd

Re: Utelåsning av ohyra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Senchoo
Min kompis har problem med sin bror. Min kompis har sagt åt honom att han absolut inte får använda datorn efter ett x antal missbruk.

Vi behöver idéer att låsa ut honom ur datorn. Vi har tagit bort hans användarkonto, satt lösen på bios, ändrat bootnings schemat såhan inte kan använda skiva för att använda datorn, och på några fler sätt. Men han lyckas alltid att ta sig in i datorn varje gång genom felsäkert läge. Ett sätt vi vet hur han tar sig in är med hjälp av ett program som han har på skiva.
Vi måste få ordning på honom innan min kompis tvingas att sälja sin dator.

Snälla vi behöver hjälp att få ordning på denna ohyra i systemet...om jag nu får kalla han det. Vilka synpunkter eller idéer ni nu ens har så är de välkommna av både mig och min vän. tack på förhand

Installera om datorn HELT enligt anvisning på http://www.tsv14.net

Ge INTE honom ett användarkonto alls!!!!

På detta sätt gör ni allt ni redan gjort samt en massa mer... typ: förstärken säkerheten REJÄLT. Ser till att uppstart mot diskett eller CD eller USB ej fungerar. Se till att lösenordsskydda BIOS med ett ANNAT lösenord än det ni redan använt.

PS! Låt honom inte få åtkomst till datorn under installationstiden + se framför allt till att SKAPA NYA LÖSENORD för din polare & datorns Administratörskonto... Enl. förslag i anvisningen.
Låt INTE din polare vara Administratör.. (Brollan kan ev. komma åt behörigheter genom lura bort din polare & med den tillgång han då har till datorn kan han göra vad han vill.... )
Din polare installerar program etc. genom funktionen "KÖR SOM.."

-Kolla dessutom med jämna mellanrum så att brollan inte installerat en hårdvaru-keylogger på tangentbordskontakten + använd ett BRA virusskydd så datorn är skyddad från mjukvarukeyloggers & trojaner!

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Berätta hur det slutade och vilken lösningen du/ni bestämde er för att använda!

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Oj, vilken gammal tråd som åkte upp, dock groteskt underhållande läsning, haha

Permalänk
Medlem

"the blade is the only sollution"

nejrå men det finns lås för power knappen (satt ett sånt på min dator för länge länge sen...) och löd fast sidan av datorn...

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Olla hans tandborste i smyg varje gång han varit på datorn så får du din hämnd

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Bättre att städa toalettstolen med hans tandborste.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
Bättre att städa toalettstolen med hans tandborste.

Hehe, på ett konfirmationsläger för ett par år sen så tog vi en vidrig killes tandborste å gick till första bästa svinstia å gjorde en rejäl tand-makeover...
Snacka om att de andra grisarna blev avundsjuka på den nytandborstade grisen

Ajuste vi har inte berättat det än för killen!

Permalänk
Medlem

välplacerat njurslag.. ett för varje dag sen ni öppnade denna tråd

Permalänk
Medlem

Jag tackar för alla förslag..men av en ren händelse så köpte brodern sin egna dator.....som vi har tänkt att spräng/skjuta/lösa upp/tappa/slå i huvet på honom/olla/diska/defragmentera med hjälp av en sågklinga/låta en katt kissa på/dra efter oss i en bil/köra över med stridsvagn och eller hälla en öl över ^^ då behöver man bara säga man var full och du visste inte vem det var som var inuti din kropp när allt hände

Men det löste sig till slut iaf^^ och jag tackar för alla svar...även de mer okonventionella....men dem kommer väl till pass annars också.

"For love or hate...we meet because of our fate"

Visa signatur

NOTE: No trees were destroyed in the sending of this message, however, a significant number of electrons were terribly inconvenienced