Permalänk

bra "polerings"maskin för en bra peng

Hejhej,har våtslipat mitt Chieftec Mesh chassi i några dagar nu,så nu är det dags för polering men vill inte polera via hand med någon fiberduk eller något sådant så jag vill veta vilken poleringsmaskin kan jag köpa på nätet för inte så mycket?
Jag hoppas på att ni moderatorer inte tar bort denna tråd!
bilder kmr upp så fort jag fått kameran igen(vilket är på tisdag)

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Sötast

Fråga din pappa/grannen om dom har någon poleringsmaskin dom använder till t.ex bilen, lär funka prima.

Permalänk

Anledningen till att han vill köpa en är väll kanske just för att hans pappa inte har någon? Killen vill veta var man kan få tag på det och vad man ska ha. Svara på hans fråga istället.
(Det är typ som: "Hej jag ska köpa en bil, vilken ska jag välja?" Så svarar någon "Du kan ju kolla om din pappa har någon du kan låna.")

Aja, nog tjatat om det.

Jag skulle rekomendera att kolla med kanske biltema/mekonomen? Är inte så insatt själv så jag vet inte vad för märken som är bra. Hoppas du kan få mer givande svar av någon annan och lycka till!

[EDIT]
Orkar inte skriva ett nytt inlägg bara för att svara på något off-topic.
Allexz:
Sa han att han bara skulle köra från A till B en gång? Nej, han frågade vad han skulle köpa. Jag blir så less på din stil. Tror du inte gugge@fan kan tänka själv? Om han nu frågar vilket märke/maskin han ska ha så är det väll ganska uppenbart att han behöver köpa en? Varför börja frågasätta det? Inte direkt att han bara sitter framför datorn, knuffar ifrån mot skrivbordet, snurrar ett varv i sin kontorsstol och konstaterar att han inte ser någon poleringsmaskin och skriver en tråd på swec där han frågar vilken han ska köpa.

Aja, nu får det vara nog med Off Topic. Återigen: hoppas du får svar på det du söker gugge@fan.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Anledningen till att han vill köpa en är väll kanske just för att hans pappa inte har någon? Killen vill veta var man kan få tag på det och vad man ska ha. Svara på hans fråga istället.
(Det är typ som: "Hej jag ska köpa en bil, vilken ska jag välja?" Så svarar någon "Du kan ju kolla om din pappa har någon du kan låna.")

Aja, nog tjatat om det.

Jag skulle rekomendera att kolla med kanske biltema/mekonomen? Är inte så insatt själv så jag vet inte vad för märken som är bra. Hoppas du kan få mer givande svar av någon annan och lycka till!

Tror du borde tänka innan du svarar nästa gång!

Om man ska köra från A -> B EN gång så köper man ingen bil, då hyr man nog hellre den.

Därför man hellre lånar en maskin som kostar ett par hundralappar om man ändå bara ska använda den en gång, tror inte han ska polara hundratals chassin iallfall.

Permalänk

eller jo,jag ska använda den ganska flitigt så jag vill köpa den,sen har grannen en gammal som jag helst inte vill låna eftersom den är från stenåldern,ska polera polaren chassi också så jag vill inte låna något föremål från stenåldern och "sabba" allt.

Executor,eftersom jag inte heller är insatt så mycket i det här så vet jag inte själv "vilka" som är bra,det är anledningen att jag inte kan titta in på biltema/mekonomen och bara köpa en när jag tyvärr inte vet vilka märken som är bra precis som du säger att du inte själv vet det!

Permalänk
Medlem

Biltema 298:-
Biltemas har steglös hastighet, bra.
Usla polersvampar, håller 10 minuter.
Man skall köpa de gula som är lite hårdare oavsett maskin.

Rusta 399:-
Usla polersvampar.

Classe 398:-.
Usla polersvampar.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(

Orkar inte skriva ett nytt inlägg bara för att svara på något off-topic.
Allexz:
Sa han att han bara skulle köra från A till B en gång? Nej, han frågade vad han skulle köpa. Jag blir så less på din stil. Tror du inte gugge@fan kan tänka själv? Om han nu frågar vilket märke/maskin han ska ha så är det väll ganska uppenbart att han behöver köpa en? Varför börja frågasätta det? Inte direkt att han bara sitter framför datorn, knuffar ifrån mot skrivbordet, snurrar ett varv i sin kontorsstol och konstaterar att han inte ser någon poleringsmaskin och skriver en tråd på swec där han frågar vilken han ska köpa.

Aja, nu får det vara nog med Off Topic. Återigen: hoppas du får svar på det du söker gugge@fan.

Min stil ja, då ursäktar jag mig så hemskt mycket då. För att jag var trevlig och tänkte vidare, han skulle ju polera två chassin... Executor, ALLA tänker inte ALLTID på ALLA lösningar... så är det bara.

Om det nu skulle varit så att han hade frågat grannen och det hade löst sig så hade han sparat flera lappar, men visst. Kan göra som dig, rekommendera dyra saker för ett fåtal användningstillfällen.

Att sen försöka "basha" mig för ett inlägg som kunde varit lika relevant som vilket som helst, haha. jo...

Nåväl. Ursäktar än en gång för mitt hemska inlägg.

Permalänk
Medlem

Men 298:- är inte dyrt för en polermaskin. Kostar mer att hyra en proffsmaskin en helg.

Tänker ni lite framåt kanske ni köper bil.
Gissa om den är bra att ha då.

Permalänk
Medlem

Det är ju samma maskin på alla tre ställena, så köp den på biltema.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

En sån kanske funkar? 139 kr på biltema

Permalänk
Medlem

vi har en som vi fick med våran damsugare, den drivs av damsugaren och suger på så sätt upp smutts oxå, den funkar som både slip maskin och polermaskin, masageapparat...vet dock inte om det går att få tag på en sån nu, den är över 15år gammal och funkar prima än idag med alla tillbehör!
turbo clean electrolux heter själva maskinen, damsugaren har vi inte kvar!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

finns på Jula för 99 kr, kolla deras hemsida www.jula.se

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
vi har en som vi fick med våran damsugare, den drivs av damsugaren och suger på så sätt upp smutts oxå, den funkar som både slip maskin och polermaskin, masageapparat...vet dock inte om det går att få tag på en sån nu, den är över 15år gammal och funkar prima än idag med alla tillbehör!
turbo clean electrolux heter själva maskinen, damsugaren har vi inte kvar!

damsugare, det låter rätt schysst, är de bra?

Permalänk

Hahaha "damsugare" och "massageapparat" låter som rena rama drömmen för städerskan

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |