Permalänk

Tre & Öppningsavgift.

Jag har nu tre, och funderar på att förlänga. Inte därför att jag tycker om tre, utan för att alla mina kompisar har tre och att det då blir fördelaktigt att ha tre.
Men när jag läser avtalen om tres nya abonemangsformer så verkar det som det är en öppningsavgift på varje samtal, oavsett om du ringer för dina "fria minuter" eller inte.

Är det någon som vet hur det står till och kan reda ut deras röriga avtal?

För en öppningsavgift är lite irriterande, och tillför en till utgiftspost till räkningen.

Permalänk

ja det tillkommer en öppningsavgift på samtal till andra när än 3, oberoende om du har minuter eller ej

Visa signatur

Macbook Pro 15" 2.53ghz, 4gb ram 500gb hd | Playstation 3: ibbie

Permalänk
Hedersmedlem

såhär står det på tres hemsida...

startavgift för röst- och videosamtal till andra nät och 3svar (ej på samtal inom 3s nät) 59öre

-----

dvs samtal inom 3 = ingen öppningsavgift

Permalänk

Åh fan, surt.

Men det var som jag trodde.

suck.

Permalänk
Medlem

Jo jag har Tre och det är öppnings avgift på allt förutom 3svar har jag för mig men vet ej.
Ska återgå till mitt 2g abb och betala av dom där 199:- / mån nu i 8 månader sedan mitt 2g abb är betydligt stabilare.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

3 lurar folk på pengar bara sa upp mitt abbonemang i maj hade haft min tegelsten nec616e i ett år men dom vägrar avsluta mitt abbonemang

Permalänk
Medlem

Re: Tre & Öppningsavgift.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
För en öppningsavgift är lite irriterande, och tillför en till utgiftspost till räkningen.

Men de har ju alltid haft en öppningsavgift, precis som alla andra operatörer...
Standard var tidigare 0,5minuter.

Permalänk
Medlem

Jag hadde tidigare 3fri 150 = 150 min i månaden.

Då hadde jag ingen startavgift, sen bytte jag till 3fri1000 så nu har jag startavgift på 50/öre.

det där om 0.5min är för kontantkorten, min bror har iaf så.

Visa signatur

Win Xp, xp2400+ 1024ddram Geforce 2 v.7700 Deluxe 32mb tv-in tv-ut

Permalänk
Hedersmedlem

det var väl bara för ca 1.5 år sedan operatörena började med öppningsavgift...

Permalänk
Medlem

Det går ju att förlänga med sitt befintliga abonnemang man har... man behöver inte byta till ett nytt vid förlängning.
Så har Icystriker ett abonnemang han är nöjd med behöver han ju inte byta ut det till ett, för honom, sämre...

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
Det går ju att förlänga med sitt befintliga abonnemang man har... man behöver inte byta till ett nytt vid förlängning.
Så har Icystriker ett abonnemang han är nöjd med behöver han ju inte byta ut det till ett, för honom, sämre...

observera att detta gäller endas hos TRE.. hos de andra operatörerna så måste man byta abonnemagn ifall det inte finns kvar på marknaden...