Permalänk

3000+ & 6800gt ?

Hejsan, är det någon som vet hur bra det funkar att använda amd athlon64 3000+ venice tillsammans med ett Gainward 6800GT (http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306983&view=detailed) utan att klocka?
För jag vill inte köpa ett såpass bra grafikkort till min 3000+ om jag endå inte får ut all prestanda ur kortet. och om det nu krävs en snabbare processor, någon som vet hur mycket jag måste klocka cpun då?. moderkortet är ett sådant (http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MSIRS480M2) och ska sitta i ett aspire x-qpack
Vet att det kanske inte är de bästa mobot att klocka med, men det borde ju gå att få upp prollen till 2,2ghz iaf?, elr har jag helt fel?

Permalänk
Medlem

Annars är det ju bara att ha AA/AF på grafikinställningarna, så grafikkortet får jobba mycket

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför alla är så oroliga att processorn ska vara en flaskhals, och ingen bryr sig om att grafikkortet ska vara en flaskhals för processorn Du får alltid en flaskhals hur du än gör, det är bara att vänja sig.

Hur som helst, nej, det kommer gå alldeles utmärkt bra.

Permalänk
Medlem

men köp ett 7800gt istället, 4295,- från komplett. veckans erbjudande.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

Det ligger nog nått i de som Icetec skrev. men flaskhalsen behöver ju inte bli allt för stor tänkte jag. menar att de kanske är lite overkill med ett 7800GTX och en 2800+ =). men de blir nog bra. tacktack för svaren

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david nordberg
men köp ett 7800gt istället, 4295,- från komplett. veckans erbjudande.

Ger du han pengarna till det då?

typ 1000kr i mellanskillnad ...