Permalänk
Medlem

Grymt bra program för K750 och W800 m.fl.

Dom gånger man får till ett foto med mycket brus är detta program grymt effektivt, Noiseware heter det.
http://myw800.lasyk.net/preview/40765/548717097/W800-Software...

Jag blev häpen över resultatet faktiskt!

Jag var tvungen att hitta en dll-fil som inte följde med, gdiplus.dll, den hittade jag här:
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?gdiplus

Lägg den i programmets mapp bara.

Jag vet inte hur pass vida känt detta program är men det var så pass bra att jag ändå ville skapa en tråd för att informera dom som inte vet.

Programmet är Freeware.

Permalänk
Medlem

Släpps snart en ny firmware (R1N035) som fixar bruset så det bli skarpare bilder!

Permalänk
Medlem

när är snart ?

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeax
när är snart ?

Den har visst redan släppts, finns på svenska uppdateringssidan. Är visst stor skillnad på fotokvaliten, blir mycket skarpare bilder samt bättre videoinspelning : )

Permalänk

Vart hittar ni uppdateringen till k750?

*EDIT

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

är det denna ni syftar på? har inte vågat testa denna själv

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Jag testa uppdatera min k750 precis och det hängde sig på 43% in i flashningen.
Nu funkar inte kameran och telefonen har bara engelska som språk
Hänger sig varje gång på 43% också, zzz

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk

Skumt. När jag försöker uppdatera min så säger programmet att jag redan har senaste versionen, trots att jag bara har R1L002.

Permalänk

Hur ser man vilken version man har? Och vilken är det som finns ute nu?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Avstängd

Grymt bra program.

Exempel:

INNAN:

EFTER:

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Jag får inte ens igång uppdateringstjänsten det vill inte funka alls.

Ni som fått det att funka hur ser telefonen ut precis när det börja fungera ??
Jag kommer fram till att man skall stänga av telefonen och sedan starta den och hålla C inne men inte börja den uppdatera sedan, det händer inget?

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Riktigt bra program! Fick ordning på några brusiga bilder jag hade

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Avstängd

Innan programet:
Innan

Efter

Visa signatur

Max tre rader!

Permalänk
Medlem

Hmmm.....har läst på flera andra forum att det verkar vara problem med uppdateringen, vissa lyckas med uppdateringen andra inte och då får man samma problem som Peter 233, nämligen att kameran hänger sig.

SonyEricsson håller på att kolla upp det så ett tips är att vänta ett par dagar innan ni testar att uppdatera!

Permalänk

har precis uppdaterat min K750i till R1N035 och den verkar fungera bra.

Permalänk
Medlem

Blev bilderna nåt bättre med den programvaran då?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Okej jag lyckades nu hade bara fel drivisar installerade från SE, ganska klantigt av mig själv men när jag kom på det så funkade det toppen.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Jag ser fasen ingen skillnad innan och efter uppdatering på bilderna. Nån som vet om det är nåt annat som har ändrats/förbättrats/försämrats?

EDIT: Hittade lite info...

R1N035
- Released by SEUS on 12/9/05
- Video bitrate improvements over R1L (as good as R1A044)
- Improvements to photo quality (less noise in dark photos, improved viewfinder refresh rate)
- Bluetooth stability fixes
- Contrast / Gamma modifications have been made to the display for a better overall picture.
- Improved reception (the signal strength indicator tends to be higher than in previous firmwares)
- Increased MP3 volume.
- Backlight doesn't come on again to show time after phone locks.
- Popup menu icon in the WAP browser has been modified
- Fixed "More" menu when adding addresses to an email message.
- JBenchmark 3D LQ - approx 204
- JBenchmark 3D HQ - approx 123
- Software versions:
LCD 0
Camera 4.5
ITP CXC 125 932 R1E

Källa: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=92737

Permalänk

Ja frågade tidigare i tråden men ni kanske missa det.

Hur gör ja för att ta reda på vilken version ja har i telefonen nu?

Försökta uppdatera nu men det funkar inte. La in USB update service drivrutinerna.

Sen när ja bockat i alla rutor att man har win 2k el XP m.m så händer det inget när ja trycker på nästa.

Har testat 2 olika webbläsare så det är inte det. (IE och Firefox)

*EDIT

Fick upp något felmess nu så det verkar vara hemsidan som är överbelastad eller något sånt

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk

*>*<<*<* testa den koden för att få reda vilken version du har

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Programmet gör bara bilderna oskarpa, har hellre lite brus än en oskarp bild faktiskt.

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Avstängd

Thompy, tycker det hjälper jävligt mycke på endel bilder, även om vissa bara ser sämre ut. Men kolla de bilderna jag postade innan i tråden t.ex.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Vågar man försöka sig på att uppdatera min SE k750i live. Men eftersom jag har live kan det bli något problem eller försvinner bara allt vodafone skit och så uppdateras den med SE orginal firmware?

Och om det skulle gå åt h*lvete, går det att få tillbaka det gammla?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Tror inte det går att uppdatera Live telefoner, inte själv iaf... stod att operatören inte tillåter uppdatering (nått liknande iaf) när jag försökte...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Ok.. Men går det inte låsa upp mobilen på nåt sätt?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk

Är det bara för mig det inte funkar att uppdatera?

Kommer till sidan där man bockar i en 5-6 rutor, när ja sen trycker på nästa händer det inget.

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Uppdaerade min telefon nyss utan problem. Version R1N035

För att få bort brus genom att smeta ut bilden så borde ni testa: Neatimage. Mycket bättre program med massor av valmöjligheter

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har de verkligen inte fixat buggen med att man måste ställa in snabbgenvägarna om och om igen!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Har de verkligen inte fixat buggen med att man måste ställa in snabbgenvägarna om och om igen!?

Skulle vilja att dom fixade så att tex. När man har en lång sms signal så måste man låsa upp telefonen och öppna sms'et för att den ska sluta.

Rätt störigt

Visa signatur
Permalänk

Körde updaten nu men ja har fortfarande R1L002, va gjorde ja för fel?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soya_505
*>*<<*<* testa den koden för att få reda vilken version du har

Hur gör man > och < då?

Eller vart skall man skriva det?