Permalänk
Medlem

A8v-Deluxe startar inte!

Tjena.

Jag köpte ett ASUS A8V-Deluxe och det vägrar att starta. Det enda som händer är att den gröna lysdioden nere i ena hörnet tänds när man sätter på nätagget. Inget händer när man försöker starta!
Jag har försökt både med och utan processor, minnet i olika slots men ingen framgång.

Borde det inte ge ifrån sig åtminstone nåt pip även om man inte har processor och minnen inkopplade? Nätagget borde åtminstone snurra igång tycker jag, eller har jag missat något?

Nätagget är det inget fel på, fungerar utmärkt tillsammans med ett MSI K8N NEO2.

Permalänk
Medlem

Dumma frågor kanske... Men du har båda strömkablarna kopplade till brädan?

Du har PW inkopplad från lådans on knapp?

Visa signatur

Livet är för kort för att gå omkring och reta sig på folk... Ignorera dem istället - det gör jag.

ASUS A8V-DLX | AMD X2 3800+ | 2048MB Corsair TwinX XMS | Sapphire 9600XT 256MB | 2x250GB S-ATA | Dell 20.1" 2005FP Wide | And then some..

Permalänk
Medlem

Självklart har jag både den stora ATX-kontakten + den lilla 4pins kontakten inkopplade...

Jag har provat med både powerknappen inkopplad och genom att bygla stiften direkt på moderkortet men inget händer!

Det finns ingen mystisk bygling någonstans på kortet som jag har missat som kan orsaka detta?

Permalänk
Medlem

Jo, nätaggregaten bör ju starta...Kolla alla jumpers så att de sitter rätt.

Har själv byggt ihop en i afton med ett A8V Dlx... funkade direkt... ja förutom att den inte kände av prollen pga fel bios... Men nu sitter jg här och får svart skärm efter Windows bootskärm...

[EDIT] Hehehe... Jaja.. man kanske ska koppla ur VGA sladden nu när man är färdig med installationen.. DVI funkar ju nu

Visa signatur

Livet är för kort för att gå omkring och reta sig på folk... Ignorera dem istället - det gör jag.

ASUS A8V-DLX | AMD X2 3800+ | 2048MB Corsair TwinX XMS | Sapphire 9600XT 256MB | 2x250GB S-ATA | Dell 20.1" 2005FP Wide | And then some..

Permalänk

Du har inte glömt någon distans bakom som kortsluter moderkortet?

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk
Medlem

Har kollat jumprarna och dom verkar inte ha med saken att göra. Ingen distans glömd bakom kortet. Kortet vill inte funka utanför burken heller. Blir reklamation av kortet som det verkar. Dead On Arrival.... Visst ska väl nätaggregatet hoppa igång även fast det inte sitter någon CPU i moderkortet? (Har bara en prolle och det är jobbigt att flytta den mellan moderkortet jag kör på nu och A8V kortet bara för att se om nätagget hoppar igång.)

Permalänk

För att vara hundra procent säker på att nätaggregatet funkar kan man koppla ihop grön smal kabel med valfri svart tjock kabel så startar nätaggregatet. Tänk på att minst ha någon form av "belastning" inkopplad en hårdisk, CD liknande.

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk
Medlem

Kolla så att du kopplat in Power switchen rätt på mobot, låter som att det skulle kunna vara felet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har kollat switchen, den funkar och den sitter rätt. Har byglat direkt mellan stiften på moderkortet också. Har mailat stället jag köpte det på för att se vad dom säger....

Permalänk
Medlem

Jag hade själv det problemet först, gröna dioden lyste på moderkortet men inget hände sen när jag skulle starta.
Men upptäckte sen att power-switch-bygeln helt enkelt inte skulle sitta precis bredvid reset-switchen, flyttade den ett snäpp så snurrade det igång, du kan ju kolla efter en gång till om det är det som spökar för dig, om du inte hunnit skicka iväg det redan.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\