Betalningspåminnelse som ej går att ta bort

Permalänk
Medlem

Betalningspåminnelse som ej går att ta bort

Jag har en polare som har ett problem. Han var inne på en porrsida och accepterade några villkor. Nu när han öppnar explorer kommer det upp en bild av en brud som inte kan stängas ner förrän hon har talat klart. Han har kört ad-aware och spybot men skiten är kvar. Vad göra?

Permalänk

Skulle jag få något liknande skulle jag ovillkorligen formatera datorn, även om man skulle lyckas få bort den där bilden på bruden kan det ligga annat skit kvar.

Permalänk
Medlem

Scanna efter virus, se till att avinstallera / deleta alla uppenbara porrprogram/filer. Byt till Firefox..

Permalänk

kolla i aktivitetshanteraren om det finns någon jobbig process som drar igång när han öppnar IE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lal_le(swe)
kolla i aktivitetshanteraren om det finns någon jobbig process som drar igång när han öppnar IE.

Vilket kommando är det man använder då?

Edit: Alltså vilket kommando är det man använder i "kör" för att få fram autostart av program?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hbo69
Vilket kommando är det man använder då?

Edit: Alltså vilket kommando är det man använder i "kör" för att få fram autostart av program?

Är det msconfig du tänker på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
Är det msconfig du tänker på?

Ja. Tack.

Permalänk
Medlem

Kör han Internet Explorer? I så fall skulle jag nog rekommendera att han byter till Firefox, så att han kan fortsätta porrsurfa utan problem.

Permalänk
Medlem

...polare. Visst.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk

Din "kompis" *host* kanske borde skaffa sig en tjej?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wunderbaren
Din "kompis" *host* kanske borde skaffa sig en tjej?

Vad hjälper det? Då är man ju 2 som porrsurfar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Vad hjälper det? Då är man ju 2 som porrsurfar

HAHAHAHAAAA! Sant, sant, sant.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Pröva kör ad-aware igen men ställ in så den kollar alla filer på alla diskar. Kör även ett gäng olika anti-virus-program. Ladda ner och kör HiJackThis.

Om det inte försvinner är det omformatering som gäller och använda Firefox i fortsättningen.

Permalänk

jag undrar varför hans "polare" inte kunde fråga själv. ;D haha

annars e ju opera gratis o funkar utmärkt.

Visa signatur

Vista Ultimate x86 / xubuntu 8.04 |AMD 64 4800+ 2.5@3,0 | 2x2024mb pc6400 kingston hyperX | GF8600GT 512mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Vad hjälper det? Då är man ju 2 som porrsurfar

nej fel, då är man en som får skit för att porrsurfa

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str85
nej fel, då är man en som får skit för att porrsurfa

Reklamera och skaffa ny då.