Permalänk
Medlem

SE k750i uppdatering, får bara på engelska

var lite nya upptaderingar och sådant i den senaste firmware som jag tänkte vore kul och ha... gick in på sony-ericssons svenska hemsida ... gjorde uppdateringen utan några som helst problem ...

det enda felet är nu att telefonen är helt på engelska i alla menyer vilket är rätt tråkigt ... finns bara engelska och välja i språkmenyn ...

hur göra? har provat uppdatera en gång till utan förbättring...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Gör en total återställning av telefonen så kommer du få tillbaka ditt svenska språkval. (Inställningar->Total återställning)

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem

nope det gör tyvär inte det.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem. Fick också på engelska. Gjorde en total återställning men då blev det bara värre. Nu uppfattas telefonen som en W800u (står även det under servicemenyn). Någon som vet hur man kan få tillbaka det gamla? Har försökte med SE's uppdateringssida men det hjälpte inte.

Permalänk
Medlem

tror dom har laggt ut fel firmware på SE hemsidan ... eller något sådant ... konstigt verkar det ... funkar telefonen så är det bara och vänta en vecka tills dom kommer på det ... jag orkar inte pilla mer med det ... läste en tråd på esato.com också att där var rätt många som fick sin telefon på engelska med den senaste uppdateringen ...
min visar också att det är en W800 ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Blev så för mig också! Uppdatera först kolla efter problem med uppdateringen sen inte så bra... vill den första som laddar inte uppdatering med svenska menyer skriva en rad här vore snällt!

Visa signatur

Support: Klicka på Den Här Datorn i din översta vänstra hörn!
Kund: Från din eller min sida sett?

Permalänk
Medlem

Någon som vet något nytt om firmwaren?

Permalänk
Medlem

ni får lämna in telefonen till ett serviceombud för att få den fixad

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem

Nån som vet varför man inte kan uppdatera 3s SE z800 genom SEs hemsida?

Finns det nåt sätt att gå runt det? Eller måste man gå till en servicecenter?

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk

I luleå snackade jag med någon på ett service ställe och dom sa att dom inte heller kunde uppdatera utan att få engelska . . . =/

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Hadde samma problem men uppdaterade min på DaVinci Team - SonyEricsson Remote Unlocking and Flashing !..allt fixade sig...

Permalänk
Medlem

Mailade SE support och fick följande i svar:

Citat:

Tack för att Ni kontaktade Sony Ericsson Call Center.

För att komma till rätta med detta rekommenderar vi er att ta kontakt med ett serviceombud.

Detta är givetvis något som täcks av garanti.

För att få kontakt med ett serviceombud nära dig är du välkommen att kontakta Sony Ericsson Call Center på 013 - 24 45 00.

Vänliga hälsningar,
/Jimmy
Sony Ericsson Call Center

Pratade även med Call Center och support teknikern där sa att det är fel på uppdateringstjänsten och att man inte ska använda den. Man måste lämna in telefonen för att "återställa" den.

Visa signatur

Support: Klicka på Den Här Datorn i din översta vänstra hörn!
Kund: Från din eller min sida sett?

Permalänk
Medlem

jag pratade med SE kundtjänst idag och dom har "script-fel" på sin uppdatering till K750i och detta kunde pågå några dagar till ... dock så var det onödigt enligt honom jag pratade med att gå till service center och liknande utan det var bara vänta några dagar och sen göra en ny uppdatering...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
jag pratade med SE kundtjänst idag och dom har "script-fel" på sin uppdatering till K750i och detta kunde pågå några dagar till ... dock så var det onödigt enligt honom jag pratade med att gå till service center och liknande utan det var bara vänta några dagar och sen göra en ny uppdatering...

Då avvaktar jag kan inte klara mig utan mobilen i jobbet...

Visa signatur

Support: Klicka på Den Här Datorn i din översta vänstra hörn!
Kund: Från din eller min sida sett?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
jag pratade med SE kundtjänst idag och dom har "script-fel" på sin uppdatering till K750i och detta kunde pågå några dagar till ... dock så var det onödigt enligt honom jag pratade med att gå till service center och liknande utan det var bara vänta några dagar och sen göra en ny uppdatering...

OK, skönt att höra. Om någon vet när det går att uppdatera igen får denne gärna skriva i tråden.

Permalänk
Medlem

japp skriv såfort det funkar lajbans igen

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Trist att inte SE skriver ut det på sin hemsida när det är ett känt problem

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplod
Trist att inte SE skriver ut det på sin hemsida när det är ett känt problem

Jo absolut, de borde de verkligen göra.

Någon som fått någon ny info?

Permalänk
Medlem

SE uppdatering är fortfarande nere ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

fortfarande inget... eller hur

Permalänk
Medlem

*bump*

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Någon som har någon ny info?

Permalänk
Medlem

jag uppdaterade min igår igen men fick fortfarande engelska... har vant mig vid det nu så nu bryr jag mig inte längre

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!