Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
w800i och k750i icon i den här datorn
http://spawnweb.dk/icon/W800.zip för w800i
http://spawnweb.dk/icon/K750.zip för k750i

Lägg icon filen och autorun filen på minneskortet.
Byt ut detta i autorun filen så får ni samma icon i den här datorn som i sync stationen

[autorun]
Label=W800i
Icon=W800.ico
Shell\Option1=Synchronise
Shell\Option1\Command="C:\Program Files\Sony Ericsson\Mobile\Sync Station\SyncStarter.exe" -Synchronise
Shell\Option1=Manage Files
Shell\Option1\Command="C:\Program Files\Sony Ericsson\Mobile\File Manager\fmgrsrv.exe" -File Manager

Byt ut w800i mot k750i om du har k750i

Efter allt så borde det se ut så här:
http://spawnweb.dk/icon/preview.jpg

1. Jag hittar ingen autorun på mitt minneskort? vart?
2. filerna ska ligga i root'en på minneskortet va?

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MammaScan
1. Jag hittar ingen autorun på mitt minneskort? vart?
2. filerna ska ligga i root'en på minneskortet va?

1. Du hittar autorun där efter att du har kopierat dit den
2. Ja

Visa signatur

The free will shall carry the day
drop the bomb and wash the filth away
let the napalm rain

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om en utdragning av kabeln när 2% av uppdateringen var utförd?

Har en w800i.
Det som hände var att jag hade problem med att få uppdateringen att starta och när jag skulle börja om en gång så drog jag ut sladden men upptäckte att jag glömt stänga av uppdateringen (som jag trodde stod på 0%) och jag fick se att den stod på 2%.

Nu startar inte ens telefonen.
Nån som har nåt förslag? Jag har redan testat återställning via samma tjänst som uppdateringen på deras sida.

Finns det inget sätt att blåsa om mobilen helt? En total återställning alltså.

Permalänk
Discokungen

Man ska inte dra ut sladden när man uppgraderar Ge den till ditt närmaste serviceställe.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Gör om uppdateringen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Krydda_08: Varken uppdatering eller återställning på SE's sida fungerar.

Flamso: Nej jag vet, otroligt dumt. Men hade ganska otur att den precis hann starta.

Vad finns det för serviceställen att besöka då? Jag kikade in på Aircall idag och dom sa att jag skulle skicka till SE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hula
Krydda_08: Varken uppdatering eller återställning på SE's sida fungerar.

Flamso: Nej jag vet, otroligt dumt. Men hade ganska otur att den precis hann starta.

Vad finns det för serviceställen att besöka då? Jag kikade in på Aircall idag och dom sa att jag skulle skicka till SE.

Inte så lyckat gjort! Men prata med SonyEricssons Call Center de kan tipsa dig bäst: Tel nr är: 013 - 24 45 00

Visa signatur

Support: Klicka på Den Här Datorn i din översta vänstra hörn!
Kund: Från din eller min sida sett?

Permalänk
Medlem

aircal i uppsala? (tänkte då du bor i östhammar äre inte allt för långt in).
för i uppsala finns Stjärnafyrkant som uppdaterar sonyericsson nallar o nokia nallar själva.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag bor i Gävle nu för tiden. Ska kika runt lite men tar gärna emot tips.

Permalänk
Medlem

Vad stödjer W800an för ljudfiler?
Måste man installera deras program för att lägga in mp3 filer eller går det med dra o släpp?

Visa signatur

[AMD XP1800+][MSI 6380E][2x256Mb 2100 Twinmos][Gainward GF3 ti200 Golden sample][80GB Maxtor 7200 8MB][200GB Maxtor 7200 8MB][LiteOn 52246s][Plextor 24]

Permalänk
Medlem

w800i spelar .mp3-filer och eventuellt .wav (Det står bara mp3 på se's sida).
Det är bara drag-och-släpp mellan k750/w800 och windows.

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAC
w800i spelar .mp3-filer och eventuellt .wav (Det står bara mp3 på se's sida).
Det är bara drag-och-släpp mellan k750/w800 och windows.

Ok,Tack!
Ska köpa en sån rackare när dom finns tillgängliga.
Har ju en del ogg filer från min gamla P900, men det går ju att konvertera i värsta fall.
Kom på en sak till, den tar väl VBR?

Visa signatur

[AMD XP1800+][MSI 6380E][2x256Mb 2100 Twinmos][Gainward GF3 ti200 Golden sample][80GB Maxtor 7200 8MB][200GB Maxtor 7200 8MB][LiteOn 52246s][Plextor 24]

Permalänk
Medlem

Asså vafan tar telefonerna slut hela tiden för??!!! Stör mig som fan

Permalänk
Medlem

Har nu köpt denna mobilen (W800) men har lite problem med att lägga in mp3låtar på den, använder disc2phone och ser inte varför det inte fungerar. Om jag drar in ett album och skickar det till telefonen så fungerar det varannan gång. Om det fungerade en gång och sen kopplar jag in telefonen till datorn och ska överföra ett album till så när det är överfört och klart så ser man båda albumen i disc2phone programmet men sen då man kopplar lös mobilen och ska spela upp nån av låtarna i telefonen så är dom borta båda två.

Måste man göra på något speciellt sätt för att skicka in låtar eller ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chet
Har nu köpt denna mobilen (W800) men har lite problem med att lägga in mp3låtar på den, använder disc2phone och ser inte varför det inte fungerar. Om jag drar in ett album och skickar det till telefonen så fungerar det varannan gång. Om det fungerade en gång och sen kopplar jag in telefonen till datorn och ska överföra ett album till så när det är överfört och klart så ser man båda albumen i disc2phone programmet men sen då man kopplar lös mobilen och ska spela upp nån av låtarna i telefonen så är dom borta båda två.

Måste man göra på något speciellt sätt för att skicka in låtar eller ?

Har exakt samma problem men jag använder inte disc2phone! Jag måste kopiera en låt i taget och låta telefone tänka lite efter överförningen!

Visa signatur

Support: Klicka på Den Här Datorn i din översta vänstra hörn!
Kund: Från din eller min sida sett?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chet
Har nu köpt denna mobilen (W800) men har lite problem med att lägga in mp3låtar på den, använder disc2phone och ser inte varför det inte fungerar. Om jag drar in ett album och skickar det till telefonen så fungerar det varannan gång. Om det fungerade en gång och sen kopplar jag in telefonen till datorn och ska överföra ett album till så när det är överfört och klart så ser man båda albumen i disc2phone programmet men sen då man kopplar lös mobilen och ska spela upp nån av låtarna i telefonen så är dom borta båda två.

Måste man göra på något speciellt sätt för att skicka in låtar eller ?

var köpte du din mobil någonstans? och till vilket pris?

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chet
Har nu köpt denna mobilen (W800) men har lite problem med att lägga in mp3låtar på den, använder disc2phone och ser inte varför det inte fungerar. Om jag drar in ett album och skickar det till telefonen så fungerar det varannan gång. Om det fungerade en gång och sen kopplar jag in telefonen till datorn och ska överföra ett album till så när det är överfört och klart så ser man båda albumen i disc2phone programmet men sen då man kopplar lös mobilen och ska spela upp nån av låtarna i telefonen så är dom borta båda två.

Måste man göra på något speciellt sätt för att skicka in låtar eller ?

Varför använder du programmet? Dra och släpp, funkar inte det?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jag köpte mobilen på The Phone House, kostade typ 4500 tror jag.

Dra och släpp fungerar oxså bara ibland, varannan gång är minneskortet tomt efter att jag laddat in den musik jag vill. Är inte hemma så har inte tillgång till min kortläsare föränn på måndag så får se om det blir någon skillnad då.
Men borde ju fungera med programvaran som följer med, går ju som inte att göra fel, jäkla konstigt.....

Permalänk
Medlem

Kan man fixa så att K750 fungerar med itunes på nått sätt?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Funderar på om jag ska vänta till i Februari med o köpa den (Då jag fyller år) Det är ändå inte alltför långt dit o mobilen är slut på väldigt många ställen. Vad tror ni om det? Kommer det något bättre då eller? Hur mycket tror ni den kan sjunka i pris till dess?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Funderar på om jag ska vänta till i Februari med o köpa den (Då jag fyller år) Det är ändå inte alltför långt dit o mobilen är slut på väldigt många ställen. Vad tror ni om det? Kommer det något bättre då eller? Hur mycket tror ni den kan sjunka i pris till dess?

Det kommer bättre och nyare telefoner hela tiden. Ingen kan veta vad som kommer bli bra eller inte, eller vad som är bra för dig.
Antingen köper du den nu eller så väntar du och ser vad det finns för alternativ i februari eller hur?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soya_505
en rolig grej till mobilen: http://mickesmobilforum.com/community/forum/index.php?topic=3...

Kräver login, kan du skriva vad det är?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Kan man använda Mp3 i W800/K750i till allt? Ringsignal, alarm, mp3?
Eller är det bara Nokia som fixar detta?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Kräver login, kan du skriva vad det är?

Det är typ 3dmark för mobilen....

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

JBench? eller?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Kan man använda Mp3 i W800/K750i till allt? Ringsignal, alarm, mp3?
Eller är det bara Nokia som fixar detta?

Du kan använda mp3 till SMS, ringsignal, alarm.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Någon som vet nått om uppdateringen för att få svenska tillbaka?!

Visa signatur

Support: Klicka på Den Här Datorn i din översta vänstra hörn!
Kund: Från din eller min sida sett?

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall de går att byta mediaspelare till en med fler funktioner?
typ spola, pause och sånna saker?

Permalänk
Medlem

Det går utmärkt att spola och pausa med den medföljande mediaspelaren.

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22