939 moderkort, klocka eller inte klocka...

Permalänk
Medlem

939 moderkort, klocka eller inte klocka...

Funderar på att uppgradera lite, tänkte ha en Athlon64 3500+ samt ETT 7800GT PCI-E kort. Alltså inte SLI.

Har kollat på moderkort och fått tips om att Asus A8N-SLI är ett skjyst kort...
Har även hört mycket om DFI lanparty korten att de är mycket bra om man ska klocka.

Hur lätt är det att klocka en 64 3500+ prolle idag.

Har nu en palomino 2000+ som inte är så där perfekt för klockning

Beroende på hur svårt det är att klocka dagens prollar avgör lite vilken typ av moderkort jag väljer, är det hyfsat enkelt och det inte finns något krav på vatten och liknande kylning så är det ju högst intressant med ett trim vänligt moderkort, om det är jobbigt så lär jag ändå inte hålla på så då blir väll valet av moderkort enklare...

Vad rekomenderar ni??

Permalänk
Medlem

Du ska ha en Opteron 144 för socket 939. Finns trådar på forumet. Om du inte ska köra SLI så ta ett billigare moderkort. Asrock har ett riktigt kanonkort (939dual-sata2)som kostar nästan inget, finns också lite om här på forumet. Kylaren du ska ha är TT big typhoon. Det finns också X800GTO kort som man kan låsa upp pipes på, mycket prisvärda idag.

Permalänk
Medlem

Köp en 3000+ istället, inte lönt med en 3500+ för dom går inte högre än vad du kan komma med en 3000+.... nu snackar jag venice här, om de ska bli någon skillnad får du pröjsa mer och gå upp på San Diego kärnan...

Lanpartykortet är de bästa som finns för OC idag

Permalänk
Medlem

Men hur svårt är det att klocka dagens prollar då?
Vilka olika kärnor finns det som är aktuella?

Vilka olika prollar finns det som är amd?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiM89
Köp en 3000+ istället, inte lönt med en 3500+ för dom går inte högre än vad du kan komma med en 3000+.... nu snackar jag venice här, om de ska bli någon skillnad får du pröjsa mer och gå upp på San Diego kärnan...

Lanpartykortet är de bästa som finns för OC idag

Opteron 144 = Venus = San Diego för opteron. 1545kr på sbs.o.se.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200