Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
Borde stå spoiler på den här tråden... inte ens spelat demot och så hör man rykten om mördar-flickor, osynliga klättrar apor och en häftig slutscen. kul.

Ehh det det där du skrev då typ på baksidan av kartongen till spelet. Inte kan du väl kalla det för spoiler?

Däremot kan det behöva stå det då det snart kommer nån som fråga något i stil med:
"På bana 4 efter att Gunnar tagit livet av sig så kommer det en gubbe och frågar om jag vet varför jag är där och sen säger han att jag bara drömmer. Va ska jag göra sen"

Då är det spoiler.

Hoppas jag inte förstörde mer för dig nu

Permalänk
Medlem

Har ordentliga problem med spelet. Det hackar nästan lika mycket på low som på high inställningarna, helt otroligt. Prövade på att köra på minimum, men det känns som Duke Nukem 3d. Känns som om FPS:en är konstant 20 eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Ehh det det där du skrev då typ på baksidan av kartongen till spelet. Inte kan du väl kalla det för spoiler?

Däremot kan det behöva stå det då det snart kommer nån som fråga något i stil med:
"På bana 4 efter att Gunnar tagit livet av sig så kommer det en gubbe och frågar om jag vet varför jag är där och sen säger han att jag bara drömmer. Va ska jag göra sen"

Då är det spoiler.

Hoppas jag inte förstörde mer för dig nu

Jo, men asså, jag har ju inte direkt fodralet i handen....

Och säg fan inte att någon heter Gunnar i spelet för då dör jag.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Hihi, testat Q4? Har hört att de är baserat på samma motor som Doom 3 använder,
och då förväntar jag mig inte att de är så jäkla bra. Då Doom 3 är ganska utnött, men
ändå jäkligt fint. Men visst, ska försöka testa Q4 någon dag jag också.
Sen får vi väl se om jag ändrar min åsikt. [/B][/QUOTE]

Japp jag har Q4 å jag måste säga att det är det bästa spelet på länge,:)
skönt känsla i vapnena,inte så enformiga miljöer,massa olika monster osv.
mkt roligare än doom3 som ja tkr e enformigt:)..defenitivt ett bra köp=)

EDIT: Oj vart lite fel där:P

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Måste säga att spelet har häftiga effekter (iaf nu i början), men ni som har kommit längre. Snälla, säg att det är mer än klaustofobiska betong-korridorer/rum. Känns som om de bara gjort lite lådor och lagt random texturer.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widescreen
Alla som kör 1024x768 jo det flyter nog då men det är ju på tok för låg upplösning. 1280x960 och 2xAA 2xAAF och medium på allt så flyter det okey för min del. Två 1024mb stickor precis beställda och hoppas nu slippa hackandet vid läsning från hårdisk också.

Det måste jag hålla med om, musiken och all "stämning" i spelet tyckte jag stämde helt till 120% i spelet, bra val av kompositörer och annat

Speciellt det "skrikiga" ljudet i dom mest skrämmande situationerna i spelet!
Rätt musik och rätt ljud skapar verkligen en större spelkänsla, har man kass musik osv blir det inte lika spännande.

Provade spela lite utan hörlurar och viss del av spänningen försvann, prova själv!

Helt klart att ljudet gör spelet, hör du ett "skrämmande" ljud blir du ju nervösare också!

Spelet har enligt mitt tycke bättre AI än både HL2 och Farcry, även fast FarCry ägde HL2 redan sen det släpptes men F.e.a.r får min röst som årets "skräckis"..

Varför HL2 är lika enformigt som cs 1.6 är pg.a storyn och alla "löften" valve kom ut med innan, värsta grafikmotorn och hög AI och blandade miljöer.
Njah, miljön var väl lika spännande som ms röj. Inte för att tala om alla soldater och monster som envisades med att fastna bakom lådor ochk annat.
Sen är ju det tråkiga att har man nu spelat HL, så vet man exakt vad som ska hända i HL2 också.

Det enda negativa med Fear var just "saker och ting", man borde kunnat flytta lådor och tunnor men annars finns det inget att klaga över.

Citat:

F.E.A.R verkade inte alls va bra :/ sett min polare spela det han kom ganska så lång in i spelet men det hände inte en enda skrämmande grej i spelet. vart är monstrena nånstans hände inget läskigt alls tyckte jag

eller kankse han inte hade kommit tillräckligt långt vad vet jag men det jag hade sett va inte direkt imponerande.
iaf i Doom3 så va det skrämmande direkt från början det va nästan så man fick gå terapi efter man hade klarat det=)

Och varför måste alla spel handla om monster?

Då borde du inte spela spelet överhuvudtaget, håll dig till enformiga spel som HL2 och quake som bara handlar om monster och blodiga djur.

Kanske skippa helt och hållet bra/tuffa spel där man lyckas skrämma folk utan att överhuvudtaget ha massa konstiga djur med 15 ben och 17 armar och en haka som Jay Leno...?

Är du överhuvudtaget 18+?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

FPS?

Nån som vet hur man kan ändra fps:en i spelet så att de flyter bättre? som man gjorde på Doom 3

De vil inte funka så bra på min dator.. får lira på kass grafik..

De e nog mitt kassa Grafikkort som gör att de itne flyter men de ska vara 256mb i grafikminne? nån som har nå ideer på att lösa mitt grafikproblem?

Öppen för alla förslag

Permalänk
Medlem

FEAR demot uppforde sig ungefar som nar man kor Doom3 pa ultra settings. Det liksom laggar till ibland som om det swappar med pagefilen. Anda har jag en 3700+ 64 athlon, 1gig ram och 7800gt.
Forovrigt tycker jag inte demot va speciellt snyggt, Doom3 ar fan sa mycket snygggare enligt mig.

Visa signatur

386dx@25mhz, 8mb ram, windows 3.11, Philips monitor @800x600 60hz, 16bit färg.

Ett fartmonster, helt klart!

Permalänk
Medlem

Dels verkar det gilla 1GB+ med minne på högre inställningar samt verkar älska grafikkort med 512MB i minne.

När dualcore kommer ner i pris samt det kommer prisvärda kort med 512MB i minne (Av nyare generationerna.) då blir det nyköp för mig. Känns som att nu då man arbetar och har pengar så kan man spendera lite på en hobby.

Edi: Givetvis blir det 2GB i ram också.

Permalänk
Medlem

grafiken var väl inte så värst snygg ... Far Cry,Doom 3 och Riddick är ju mycket äldre , mindre krävande och snyggare om någon frågar mig

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
grafiken var väl inte så värst snygg ... Far Cry,Doom 3 och Riddick är ju mycket äldre , mindre krävande och snyggare om någon frågar mig

Tycker samma sak...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Det som gör spelet snyggt är att omgivningarna blir totalt demolerade efter en eldstrid. Har f.ö klarat spelet nu, och det var det roligaste spelet jag spelat på länge

Permalänk

Undra om det inte finns mer bakom grafiken än man ser...
Vissa scener så får man grymma rysningar fast man vet vad som ska komma...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe
Undra om det inte finns mer bakom grafiken än man ser...
Vissa scener så får man grymma rysningar fast man vet vad som ska komma...

SPOILER!!!oneone

För dom som klarat spelet, eller iaf kommit till skyskrapan, var det bara jag som tyckte att scenen när man står och tittar på Alma genom en ruta eller något var riktigt tuff? När man ska sätta på strömmen till hissarna eller nått sånt. Man kan stå och titta på henne genom rutan hur länge som helst, men när man går runt hörnet där hon står är hon borta Sånt gillar jag.

Permalänk
Medlem

Måste dock säga att det var det maffigaste slutet i något spel som jag sätt
Man fick som veta ganska mycket i slutet och om ni orkar se eftertexterna

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Kan säga att spelet är kanon....Mycket bra spelkänsla...ljudet gör ju så mycket oxå..

Kör min 3500+@2750 med ett leadtek 6800le@420/850 samt enbart 512mb ram å det flyter på rätt okey @ medium i 1024 utan softshadoes å den dära light effekten...I testet får jag minst 47 fps å max 97 men man märker att 512mb e lite lite.... Ush vad bra spelet är.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

ja, nu har jag spelat igenom fear. roligt spel, men inte fantastiskt. inte ett dugg skrämmande men roligt röj i slow-mo. ganska repetetivt och rätt trista miljöer. ett bra spel, men inte mer tycker jag.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Det där stället i början där en kille lägger ner två bomber som man ska ta sig förbi... Dom har jag lyckats spränga utan att ta skada, men sen kommer det ju upp elektriska strålar...

Tips på hur man tar sig förbi dom ?!

Permalänk
Medlem

du ska inte gå igenom dom precis, finns en ventilationstrumma om jag kommer ihåg rätt, finns alltid en väg runt

Permalänk

Det finns alltid minst 2 vägar att gå, ibland fler.
Följ den regeln och du kommer alltid att komma förbi problem.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Musikälskare

flyter på perfekt, verkligen nöjd som fan!

trodde inte de skulle göra det på min dator, se sign

btw spelet är inte läskigt, bara snyggt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

-------------------
Spoiler (hjälp tack)
-------------------

När man snackat med alice ska man försöka lokalisera sig tillbaka igen mot dem första kontoren? Har inget lokalsine och efter 10 minuters irrande så orka jag inte mer för tillfället.

Hur många banor finns det?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
SPOILER!!!oneone

För dom som klarat spelet, eller iaf kommit till skyskrapan, var det bara jag som tyckte att scenen när man står och tittar på Alma genom en ruta eller något var riktigt tuff? När man ska sätta på strömmen till hissarna eller nått sånt. Man kan stå och titta på henne genom rutan hur länge som helst, men när man går runt hörnet där hon står är hon borta Sånt gillar jag.

****SPOLER HÄR MED!!!!!****:

Fy fan vad hon är läskig när hon släpps ut ur "kammaren", att hon är större dvs. Och hennes hår ser extremt läskigt ut :P, jag fick typ panik när hon pluppade upp och jag höll på att trycka alt+f4 av en ren impuls.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

Nån som testat MP?
Fick intrycket att det gick bättre att spela MP än SP, dvs mindre hackigt... fast laggen gjorde väl saken bättre...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk

Färdig för en stund sedan och är riktigt nöjd med spelet. HL2 och Riddik åker på råsop av detta lätt. Quake 4 är mer Star Trek på steroider så det hoppas jag inte på direkt.

Visa signatur

~ Athlon 64 3200+ ~ A8N-SLI(r) DELUXE ~ 1024Mb ~ 480Gb Hdd ~ PNY 7800GT ~ Tt Tsunami ~ OCZ Modstream ~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goffy
Det där stället i början där en kille lägger ner två bomber som man ska ta sig förbi... Dom har jag lyckats spränga utan att ta skada, men sen kommer det ju upp elektriska strålar...

Tips på hur man tar sig förbi dom ?!

SPOILER HÄR!!!!!!!!!!!!!!

du kan stänga av strömmen med en spak där någonstans..

Permalänk

Det som jag tycker gör F.E.A.R till ett as ballt spel är att dels när man skjuter fienden så står dom inte still som pappdockor (FC HL2 D3) utan dom reagerar realistiskt mot att man avlossar ett magg i dom sedan är grafiken snäppet bättre än FC HL2 nog flr att HL2 FC är jävulskt vsnygga på sitt sätt men FEAR är ändå snäppet över dessa Quake 4 däremot ja det är för jämt för att påstå att det ena är bättre än det andra.

men visst smaken är som baken DELAD

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
Det som jag tycker gör F.E.A.R till ett as ballt spel är att dels när man skjuter fienden så står dom inte still som pappdockor (FC HL2 D3) utan dom reagerar realistiskt mot att man avlossar ett magg i dom sedan är grafiken snäppet bättre än FC HL2 nog flr att HL2 FC är jävulskt vsnygga på sitt sätt men FEAR är ändå snäppet över dessa Quake 4 däremot ja det är för jämt för att påstå att det ena är bättre än det andra.

men visst smaken är som baken DELAD

Själv upplevde jag inte att AI'n i HL2 vad stendöd

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

nae inte stendöd men i FEAR tycker jag att fienden beter sig mer realistiskt än kanske i nåt annat spel när man pepprar dom med nåra hundra kulor mend et är ju bara vad jag tycker så sett iaf.

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Älskar att fienderna faktiskt använder sig av omgivningen, dom välter saker och tar skydd, gömmer sig bakom grejer, "flankar en", blev riktigt förvånad när en fiende kröp under ett rör eller "flankade" mig och var bakom mig helt plötsligt.

Visa signatur

The what what in the what now?