Permalänk
Medlem

varför händer detta?

Hej!
Nu ska jag försöka förklara vad mitt problem är!

Jo så här ligger det till,Jag har precis uppgraderat min data från: Intel P4 2.4 Ghz, 512 MB RAM(333 Mhz), G Force 6600 GT 128MB AGP, 60 GB HD och ett gammalt Dell Moderkort (ca: 4 år gammalt), till Intel P4 3.4 ,Ghz 1024 MB RAM (400 Mhz, 2*512MB) ,Moderkort ASRock(Asus?) 775Dual-880Pro, G Force 6600 GT 128MB AGP** 60 GB HD**
Och min bildskärm är en Dell m992 max 68.8KHz/85 Hz o jag vet inte vad 68.8 menas med...

Förklaringar:

** = Inte bytat denna del i datorn under ombyggnad
-----------------------------------

Min polare har Intel P4 3.2 Ghz,512 MB RAM (400 mhz)G force 6600 256 MB AGP och HD vet jag inte.Moderkort vet ej. Men det är i alla fall en Fujitsu Siemens SCALEO T, tror jag.Hna har en medföljande bildskärm,max Hz vet ej.

---------------------------------------------
Här kommer själva frågan:

I 3D Mark 03 får:
Jag 8267 Poäng
Han får ~5200,
I Counter-Strike:Source (Video Stress Test) får:
Jag 103.4 FPS i 1024*768
Han får 43.7 i 1280*1024(tror jag,det högsta iaf för platt skärm)

Men i själva spelet CS:S så får jag ofta FPS dropp o det börjar hacka vid 40-60,o han får oxo FPS dropp ofta men han laggar inte förens vid 20-30 FPS o det får han typ ALLDRIG! han kan spela HL2 med moddet som heter Garry's mod. Där kan man spawna typ 10 stora saker som ger mig 10 FPS medans ha nhar 100 FPS! Hur kommer det sig att han alldrig får lagg vid FPS dropp, anledningen att jag skriver denna tråd är för att jag VET att min data är bättre! och jag blir besviken att mitt laggar så pss mycket vid FPS dropp!

Nu hoppas jag att ni fattar vad jag skrivit men det finns säkert en hel del stav fel,söker seriösa kommentarer och inget i stilen med: Skriv bättre man fattar inte ett sk*t.

/mvh Linuz

EDIT: Ojj redan, jag har precis formaterat om datan efter ombyggnaden, och jag glömde att vi kör på samma inställningare i övrigt utom upplösningen!

Permalänk
Medlem

Ditt problem kan ha med nätverket att göra så kör tptest http://tptest.se/ för att se vilken bandbredd du får i verkligheten när du kopplar upp dig för att sedan jämföra det med vad du bör ha ifrån din internetleverantör.

Permalänk
Medlem

jag har comhem 8/1 det vet jag! men det ska väl inte påverka FPS:en,min polare har bara 0.5

Permalänk
Hedersmedlem

LÄS!

Tack på förhand!

*Tråd låst*