Sätta lösenord på USB minne?

Permalänk
Medlem

Sätta lösenord på USB minne?

köpte ett usb minne idag...och nu undrar jag om man på något sätt kan ordna så att när man ska gå in på minnet så frågas det om ett lösenord man satt?
har sökt lite men inte hittat nått i den här stilen...
skulle vara tacksam om någon har nått förslag

Mvh
DashOmid

Permalänk

ja det skulle jag med ville ha reda på fall det gick fast jag har har en extern hårddisk med det borde ju vara samma där.

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Medlem

Lyfter tråden lite för en polare är i behov av att kunna sätta något lösenord på sitt usb minne...tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Borde finnas något program.

Ett alternativ är lägga en .rar fil med lösenord och utan komprimering. Då fungerar den ju i princip som en mapp på minnet där du måste skriva in lösenord varje gång du extrahera eller lägga till filer. Väljer du dessutom att köra utan komprimering så tar det inte lång tid alls att packa upp/lägga till en ny fil.

Permalänk
Medlem

till flera minnen finns det program som man kan kryptera med och sätta lösenord - så det beror nog på vad för tillverkare han har på minnet

men iofs så borde väl dessa program funka till andra minnen också...

på mitt minne kan jag skydda en hel partition

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
http://www.kingston.com/digitalmedia/dt_IIplusMigo.asp

Enda jag känner till iaf

HAHA! Måste jag bara säga.
Tack för din post!

Har nu suttit i ca 2 timmar och letat efter något smidigt och vettigt sätt att kryptera och synca med minnet. Minnet som jag haft liggandes och inte riktigt vetat var det kommit ifrån.
Då råkar jag klicka på din länk och WHOPS! Se där, det är ju mitt minne! och det finns programvara just för mitt ändamål till just mitt minne.