Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

R520 klarar av 1 GB minne

Permalänk

Det var kancke det som ATI kommer göra och var menat med R520...

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

GDDR4 är det intressanta inte att korten kan ha 1 GB!!

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

Kul hur folk alltid bara fokuserar på spel.

Ati släpper ju även cad-kort baserade på samma kärnor, och där brukar det vara uppskattat med extra minne, de användarna brukar även ha råd med ett prispåslag på någon tusenlapp.

Men får jag se ett x1300le med 1GB i minne blir jag med sur.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om hur krävande cad program är, men det skulle vara skoj och se något test på det. Tex. hur vanliga spel kort står sig mot cad-baserade kort i cad program.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

att r520 klarar 1gb minne betyder inte att x1800 serien kommer få 1 gb minne. Det som GDDR4 och upp til 1 gb minne bevisar att R5XX kärnorna är väldigt framtidsäkra. R5XX kommer att finnas väldigt länge tror jag eftersom kärnan har väldigt mycket att ge.

Permalänk

Trots allt, om det är så att 512mb hjälper till lite grand i ett över ett år gammalt spel, varför ska man då inte tänka lite på framtiden?
Dom första korten kommer trots allt att ha 256/512mb, sedan kommer 1GB-kort nästa år sisådär.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Tror att det är totalt menlöst med 1gig grafikminne tillsammans dagens GPU:s..

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
Haha, händer väldigt ofta för mig med. Ibland känner man verkligen en stark behov av att banka dom i huvet lite grann.

hehe.. som en fjortis som tyckte han ägde mitt gamla 9700 pro med sitt FX5600 med 256mb

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------