Klarar du dig inte utan Internet Explorer? Byt till Firefox!

Permalänk

Klarar du dig inte utan Internet Explorer? Byt till Firefox!

De flesta av oss har nog gått över till en annan webläsare än Internet Explorer för längesedan, (Safari i mitt fall). Men det fåtal som inte gjort det, nu finns det ingen anledning längre:

https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?applicatio...

Det är en plugin till Firefox som gör att man kan öppna sidor med IE-motorn i en ny tab, och således slipper IE-läsaren helt

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

kan inte mer än hålla med

Permalänk

finfint... då behöver jag inte köra dubbla webläsare.

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk

Ibland går det slött att besöka en hemsida fastän jag använt internet ett tag och helt plötsligt hänger det. Undrar bara om det har något med Internet Explorer att göra?

Permalänk
Medlem

med den där extesionet,

om man klickar på nya mejl i msn-fönstret. Så öppnas dom i IE. Kommer dom att öppnas i FF nu?

sitter på mammas dator så ja har ingen större lust att testa

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

@Pulchi:
Nej det kommer de inte. Det är bara så att man ska slippa starta ie för att titta på en sida med ie motorn.

Permalänk
Medlem

Nice!

*avinstallerar IEview*
Att inte nån har tänkt på detta förut..

Permalänk
Medlem

Grymt! Jag har längtat efter denna plugin, äntligen kan man köra winupdate utan IE!

tackar för länken

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem

och detta väntar jag med glädje på att de fixar till opera åsså

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
@Pulchi:
Nej det kommer de inte. Det är bara så att man ska slippa starta ie för att titta på en sida med ie motorn.

okej. Men msupdatefunkar fint så den ska ja ha.

EDIT: får bara error när ja ska installera

vad göra åt saken?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

fick samma fel, men detta funkar:

gå in på tabbens hemsida, http://ietab.mozdev.org/
sen tankar du ner båda två filerna där under installation,
http://ietab.mozdev.org/installation.html

edit: bjuder på länkarna också

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Hedersmedlem

Underbart!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av velotex
Underbart!

^ What he said!

Sidan går extremt segt här, men detta ska införskaffas direkt

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
och detta väntar jag med glädje på att de fixar till opera åsså

Permalänk
Medlem

Jag klarar mig med internet explorer så varför byta?

Permalänk
Medlem

ff är skit...finns bättre ie-kloner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpetsnaZ
ff är skit...finns bättre ie-kloner

Och IE-klonerna är bättre på grund av... ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Jag klarar mig med internet explorer så varför byta?

Ja det är bara idioter och ignoranta som byter.
Jag hade säkert varit nöjd med min gamla Golf om inte jag kört andra bilar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpetsnaZ
ff är skit...finns bättre ie-kloner

Tungt argument. Du är min idol.

On topic.
Hoppades först att det skulle funka till Linux med så jag skulle kunna kolla på sidor; "Designed for Internet Explorer 6.04 with resolution 1024x768" samt att kunna kolla så att mina egna sidor ser vettigt ut i IE, men det får jag väl fortsätta att strunta i.

Har jag förstått det hela rätt om det är så att IE i princip bara bäddas in i FFs fliksystem?

Visa signatur

| Zepto Znote 4200 | Centrino 1.6 GHz | 512 MB | ATI 9700 | Ubuntu | WinXP Pro | ICQ# 54811730
"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise." --John Steinbeck
"Self improvement is mastrubation" --T.D.

Permalänk
Medlem

Ah! Underbart Har alltid stört mig på dom där sidorna som man måste öppna i IE bara för att Firefox inte vill visa dom rätt.. 5/5

EDIT: Den verkar inte komma ihåg Användarnamn och lösenord på sidan man besöker i en IE-Tab.
(Man får inte ens en fråga om man vill spara det)
Någon lösning?

Permalänk
Medlem

Vill passa på att rekommendera ett tema också:

http://ozphactor.home.comcast.net/lebreeze/

Le Breeze, riktigt trevligt faktiskt.

Vill också påminna om att det går att göra en trevlig "facelift" i FF också,
genom att trycka "View > Toolbars > Customize..."
Du använder 'dra och släpp-metoden'. Några snygga detaljer är att visa text istället för ikoner, ta bort google-sökfältet och 'gå till-knappen' samt sätta upp några 'separators' mellan 'reload' och 'stopp'-knapparna osv osv.

Permalänk
Medlem

Detta var riktigt trevligt. Tackar! Bye bye IE!

Visa signatur

[Aspire X-Dreamer II 400W] [Asus K8N-E Deluxe] [AMD Athlon 64 3400+] [TwinMOS 3200 DDR400 2x512MB] [Asus 6800 Ultra]
[IBM Deskstar 120GB, Samsung P120S 250GB SATA2] [Samsung Syncmaster 940B] [Logitech UltraX Flat Keyboard] [Win 2k Pro]

Permalänk
Medlem

Så fort jag högerklickar på en länk och väljer Open this link in IE tab blir det bara vitt och jag får en gul info ruta längst upp om att det fattas plugins, men den hittar inga att installera :/
oj, ser nu att man kunde göra på andra sätt.. får prova det sen då..

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B2
Ja det är bara idioter och ignoranta som byter.
Har jag förstått det hela rätt om det är så att IE i princip bara bäddas in i FFs fliksystem?

Ja vad hade du förväntat dig? En Internet explorer emulator i javascript?

Permalänk

Sådär, nu är IE snart borta och endast FF kvar Älskar denna idéen med extensionet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
och detta väntar jag med glädje på att de fixar till opera åsså

Håller helt med dig!

/M

Permalänk
Medlem

varför vill nu bli av med IE?

Permalänk
Medlem

Hur menar ni med allt det där "det är skönt att bli av med IE" egentligen? Jag kan ju ha missuppfattat något men IETab kräver väl att IE är installerat så ni kan ju inte avinstallera det då extensionen skulle sluta fungera. Ni använder er av IE i precis lika stor utsträckning nu som tidigare.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Avstängd

Jag tycker IE 6 är helt överlägset alla andra webbläsare. Det är inga sidor som visas fel som fallet är med Firefox. Dessutom får jag aldrig några spyware när jag använder IE. Fattar inte hur folk bär sig åt när det hela tiden får en massa skit på datorn.

Visa signatur

Våga fråga!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seeyoo
Jag tycker IE 6 är helt överlägset alla andra webbläsare. Det är inga sidor som visas fel som fallet är med Firefox. Dessutom får jag aldrig några spyware när jag använder IE. Fattar inte hur folk bär sig åt när det hela tiden får en massa skit på datorn.

Oj?! Jag kan surfa med ie i 10 minuter och få massa skit på datorn, aldrig något i opera.
Hur lyckas du? Har du sökt genom datorn med tex adaware?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Måste man ha IE installerat för att detta ska fungera? Tänkte om man äntligen kunde få igång handelsbanken i Linux, deras nya system kräver ju inte certifikat, endast koder man läser av från papper, men funkar bara i IE.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD