Battlefield 2, roligt spel?

Permalänk
Medlem

Battlefield 2, roligt spel?

Sitter här och känner att jag kastat ut 400kr i sjön.

Efter lite mer än en veckas spel så har jag fått uppfattningen att detta spelet inte är roligt.

1. Det är helt enkelt inte roligt att spela, man försöker spela i squads som 'det är tänkt att man ska göra' men det är ändå bara en massa idioter i squaden som springer runt som i Quake och inte fattar poängen.

2. Man försöker spela så bra man kan, så kommer det folk bakifrån och skjuter en. Visst, väntar på att starta upp.
När man startar upp så startar man upp FRAMFÖR en fiende och dör direkt. Händer minst 1 gång varje gång jag spelar.

3. Jag blir så jävla irriterad på när folk som är medics bara springer omkring och skiter i att utföra sin uppgift. Så jävla meningslöst att vara det då. Varit med om det flera gånger, ingen fiende någonstans, man skriker efter medic och de bara springer rakt förbi en.

4. Skadesystemet i spelet, det är ju totalt fucked-up. Man skjuter folk med flera skott som man ser träffar, de fortsätter hoppa omkring tills man har slut på skott och skjuter två skott så är man död.

Jag vet inte vad det är med mig, måste ha någon hjärnskada eller något, men jag blir så jävla arg varje gång någon kommer bakifrån och skjuter mig... får totala utbrott över allt sånt.

Vad tycker ni om rolighetsfaktorn i spelet?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Kör denna modden.
http://www.realitymod.com/

Det blir mycket roligare att spela. Jag lovar.

Annars kan du prova att spela spela på SweCs server. Lite mer seriöst tror jag.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Klar besvikelse.

Riktigt sunkigt spel tyvärr :/

Permalänk
Medlem

Ptja, har inte testat det själv, bara sett lite.
Men har hört fler än du som sagt samma sak och blivit irriterade över samma saker.
Idiotiskt av folk att slänga ut så mycket pengar och sen inte spela som man ska.
En av anledningarna till varför jag inte köpte det, man kan ha roligare med t.ex ut2k4 eller liknande
Du får helt enkelt spela nåt annat mindre hjärnkrävande spel där du slipper va beroende av smarta medspelare

/P

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Önskar att jag hade möjlighet att testa men när en utvecklare är så dum att denne ej har stöd för widescreen i ett spel från 2005 så vägrar jag lägga pengar på det.

Permalänk
Testpilot

En sak jag irriterar mig lite på är när anti tank-snubbar skjuter en med raketerna fast man går, tror inte att man hade slösat en raket i verkligheten för att få ihjäl en enda gubbe

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Spwan killsen är väldigt störande man får helt enkelt ta en spean point längre bort.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Ge det en chans och leta upp vettiga servrar. Hade riktigt kul idag med några goa killar

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Nått jag irriterar mig på är hitboxarna. De måste ju vara helt åt h*

Permalänk
Medlem

Själv föredrar jag DoD:S helt klart roligt, Bra tempo och oftast skönare stämning

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd

Vet inte om jag vågar skriva här...

men personligen tycker jag hela iden med onlinespel som BF är att hamna högst i rankinglistan. ok. man spelar i lag men man tävlar ju ändå individuellt.

Har inte spelat BF2 men har spelat BF1942 och BFV mycket.

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KAO
Vet inte om jag vågar skriva här...

men personligen tycker jag hela iden med onlinespel som BF är att hamna högst i rankinglistan. ok. man spelar i lag men man tävlar ju ändå individuellt.

Har inte spelat BF2 men har spelat BF1942 och BFV mycket.

Precis! ^^

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Jag kör bara demot lite då och då, och jag har oftast jäkligt skoj med det!
Det enda jag stör mig på är att det är för lätt att tk:a av misstag, och man blir alltid straffad och får 1000 minuspoäng. Jag kan sitta bakom spakarna i en helikopter som inte ens har hunnit lyfta när en kamrat flyger rakt in i sidan på mig med ett flygplan, då står det att jag dödade honom och att jag blev straffad. Absurt! Förutom det problemet tycker jag det är ett toppenspel

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar BF2 starkt, han knappat de enormt mycket sedan de kom. sattsar helt klart pa en karriar inom de.

Permalänk
Medlem

känner igen vissa av dina åsikter, men jag har börjat skapa egna små missions åt mig själv i spelet, idag t.ex lekte jag med "bilbomber", jag lastar en liten bil full med C4 som nå andra snubbar tar på väg till fienden, dom dör självklart, och kvar står min bil full med C4 i fiendens bas...KABOOOOM! så underbart listig man känner sig
har även kommit på att folk är usla på att upptäcka var man ligger gömd, låg på wake en dag och sköt folk i ryggen ett skott med M95, sen upp med ljuddämpade pistolen och dödade minst 10-15st innan jag fortsatte framåt

så lås dig inte vid att "spela som det är tänkt", utan gör saker som är roliga helt enkelt, ibland skjuter jag knappt ett skott utan slänger ut medipacks och hela folk istället...springer gärna runt en bana också på en upptäcktsfärd, behöver inte röra sig i flock, roligt att infiltrera själv också.

saker jag hatar är flyg/helis, helt sanslöst att man inte har något effektivare vapen mot dessa, förstör hela spelet när man gång på gång blir nermejjad av flygande jevla elvispar.

Permalänk
Medlem

jag föredrar Red Orchestra faktiskt..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

BF2 är mitt nya favoritspel

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Spelar alltid som medic precis som i andra spel där jag spelar whitemage eller healer. Om jag är riktigt bakis/trött spelar jag som sniper. När man väl hamnar med en bra squad som har en aktiv ledare är spelet helt enkelt lysande. Annars är det mest run´n gun. Balanseringen är lite hej hopp, speciellt infanteri mot flyg/helikopter.

Överlag är det ju inte ett spel jag skulle lagt pengar på om jag visste vad jag fick. Skulle hellre köpt CoD 2 eller Quake 4.

Permalänk
Medlem

Bf2 har massor av småsaker som man irriterar sig på, men som arkadspel så är det riktigt bra gjort faktiskt.
Riktigt kul blir detdock inte förrän man har ett par polare att spela med. Det är så mycket roligare att sätta kniven i en polare som ligger och snipar än nån okänd nisse.

Man får hoppas att de får tummen ur och fixa alla fel i spelet bara, men det är nog för mycket att hoppas på..

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är helt underbart. Joina en klan och spela på egna/bra servrar och ni kommer att älska spelet.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Hedersmedlem

Träna på att bli en bra squad leader för då blir du uppskattad och spelare kommer att följa dig in i döden.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

offt: det är ingen klan som behöver en spelare kanske?

onT: tycker att BF2 är riktigt kul. bara lite småsaker som man ska förbättra för att få jämnare mellan lagen, tycker tex att MEC helin är alldeles för bra mot både andra helisar och mot infanterister :s

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Förutom övernitiska medics och idioter som straffar en för *deras egen* dumhets skull så är spelet hur kul som helst.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Min högst personliga reflektion...

Håller med killen som startade tråden att spelet är kul ett tag sedan blir man bra trött på vissa saker, men man måste nog ta spelet för vad det är = ett arkad spel och ingen strids simulator och jag med många hade nog inte fattat detta. Nu tycker jag dock spelet är rätt kul trots allt, speciellt om man vill ha snabb action hela tiden.

Spelet är bra gjort, men det är ingen strids simulator och det märks för spelet är behäftat med en rad minus t ex;
1. Varför skall det vara så svårt att få brandväggen stabil, krånglar hela tiden oavsett vad jag kör, Panda, XP, Zonalarm.
2. Varför skall det vara så svårt att hitta speciella servrar eller spelare inne från spelet och uppdatera listan, oftast försvinner alla servrar och jag får starta om?
3. Saknar blod,
4. Man kan spawna mitt framför fiender, vilket gör spelet mycket rörigt (istället borde comandern styra vart striden skall föras)
5. Bunny jumpers förökar sig som kaniner. ….ett par steg mellan varje hopp för att få bort alla töntar har andra spel redan infört
6. Den färgade texten ovan alla gubbar indikerande tillhörighet är bra orealistisk, andra spel har löst detta genom större skillnad på kläder eller så får man vara mer försiktig innan man skjuter.
7. när någon dörr ligger en färdig packad väska, vem packar den?
8. Var finns civila, inte en liten unge eller sjuksköterska går att finna och jag har kört runt en hel del?
9. Natt banor, det är rent löjligt att ett så stort spel inte har några banor med begränsad sikt, med alla moderna vapen varför skulle man bara anfalla dagtid?
10. Alla borde spela på den goda sidan mot den onda alliansen, som det är nu är spelet inte politiskt men ändå...

Banor jag saknar,
Väst banken, Israeliska tanks lär vara grymma och de tar en hel del skytte soldater så de skulle kunna göra grymma attacker.
Paris eller Göteborg är andra intressanta teman där man kunde ponera att terroristerna/demonstranterna/ligisterna är tungt beväpnade medan polisen tagits över av militär (vilket den redan borde ha gjorts)…ponera att sitta i en Leopard patrullerande Poseidon - Kopparmärra…ja det är mycket kul man kan göra om man törs;))

Sedan vet jag att andra klagat på att spelare preppar fordon och platser med C4 eller kör in och dödar fiender i självmords raider, detta tycker jag är helt okej (åtminstone om man spelar MEC). Andra klagar på campare baseraper etc, gör inte de sitt jobb eller?

Utöver detta har detta spel massor av kul och super bra möjligheter, ett stort tack till utvecklarna ni har nästan lyckats - det har ingen annan gjort helt och hållet men ni är nära.

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Medlem

Spider-se, antingen väntar du tills det släpps en mod med lösningar på de flesta punkter eller så skaffar du (förlåt för svordomen) Special Forces.

Orkar inte skriva ett jättelångt inlägg eftersom jag har svarat på samma inlägg tidigare.
Spelade i en bra bfv-klan en gång i tiden och såg fram emot BF2 väldigt mycket, tröttnade dock efter ca en månad på allt vad spelet innebar, framförallt i klansammanhang. Gillar tanken med arkad och modern krigsföring, men framförallt lagsamarbete, men jag är rädd för att hela BF2-scenen har invaderats av misslyckade CS- och Wow-fjortisar... Det kanske har att göra med ranksystemet?
Att spelet dessutom har alldeles för många buggar och begränsningar, som tyvärr utnyttjas ordentligt (både i klan- och publikspel) gör att spelet bara blir fånigt emellanåt.

Enda anledningen till att spelet fortfarande är installerat på min dator är de oändliga modar som är på ingång, och dessa vill jag gärna prova. SH2, FH2 och PoE2 framförallt.

BF2 var hysteriskt roligt och kändes som ett av det bästa spel jag någonsin lirat, i några veckor. Sedan föll det platt.

Permalänk
Medlem

Gå med i en clan så försvinner mycket av det du tycker är dåligt.

Om du är intresserad:
http://www.squad.empire-hubs.com

Permalänk
Medlem

om jag ska vara ärlig så tycker jag inte alls om detta spelt

Visa signatur

||Asus P7P55D-E PRO||Intel Core i5 760, 2.8GHz ||Gigabyte Windforce GTX 580||Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR GT DHX+|| 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 + 1TB Samsung Spinpoint F3 || Cooler Master HAF 922 Mini - E ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
En sak jag irriterar mig lite på är när anti tank-snubbar skjuter en med raketerna fast man går, tror inte att man hade slösat en raket i verkligheten för att få ihjäl en enda gubbe

kan ju beropå att man inte får ner nån jävel med MP5:an eller dom andra vapnerna, sen är ju inte pistolen den bästa heller.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Hedersmedlem

Jag lyckades döda någon med MP5:an en gång så visst går det.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jag lyckades döda någon med MP5:an en gång så visst går det.

ja visst går det, men det är nästan omöjligt ändå

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik