Permalänk
Medlem

Flygsimulator!

Skulle vilja prova ett sådant spel, någon som kan rekommendera ett? helst ett med såna där passagerarflygplan, inte gamla plan utan de rätt så nya planen. Ett spel där man flyger till olika länder och så med passagerare i planet. Tacksam för svar!

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Flight Simulator 2004
http://www.microsoft.com/games/flightsimulator/

Det finns en massa add-ons till det också med riktiga flygplan, pilotträning och en massa annat. Det är väl det närmsta du kan komma till en äkta simulator eller the real thing.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! får läsa mer om det

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

FS 2004, köp sedan till lite extra addons så blir den genast mycket roligare och än mer realistiskt. Rekommenderar Level D-767 som addon http://www.flight1.com/

Permalänk
Medlem

Var just hos en polare som laddat in en passengermod som kontrolerar hela flighten och sen bedömmer i % hur nöjda passagerarna var. Bankar man för hårt, eller bryter mot hastighetsregler, landar hårt eller liknande så sjunker värdet snabbt. Samma mod har ljudfiler där en värdinna kommenterar och informerar och serverar. Inget för en nybörjare dock, det tar ett tag innan man lär sig landa samtidigt som man följer alla regler...

Polarn klarar 100% varje gång och landar mjukare än en del riktiga piloter och han klarar sina långflygningar med 3 minuters marginal osv...
Fast han har extremt många flygtimmar...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Var just hos en polare som laddat in en passengermod som kontrolerar hela flighten och sen bedömmer i % hur nöjda passagerarna var. Bankar man för hårt, eller bryter mot hastighetsregler, landar hårt eller liknande så sjunker värdet snabbt. Samma mod har ljudfiler där en värdinna kommenterar och informerar och serverar. Inget för en nybörjare dock, det tar ett tag innan man lär sig landa samtidigt som man följer alla regler...

Polarn klarar 100% varje gång och landar mjukare än en del riktiga piloter och han klarar sina långflygningar med 3 minuters marginal osv...
Fast han har extremt många flygtimmar...

Vart fick han tag på den modden? kan du fråga honom? :).

Märkt att det är svårt att spela med tangenborden då svängningar blir ursvåra. Någon som kan rekommendera en rätt så billig men bra joystick som passar till just sådana här simulatorer? tacksam för svar!

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Bäst är att skaffa en med throttle-spak och rudder-vrid i skaftet. Det inte bara underlättar enormt, det gör det mycket roligare. Det kan göra skillnaden mellan en mjuk landning och en crash för en piltangentare...

Jag rekomenderar denna:

Passagerar-modden är här:

Edit: Såg att du ville ha en billig... Se åtminstone till att den har roderfunktion och gasspak som är känsliga att sköta med ett tangentbord. Ska finnas ok sådana från 3-400:-
Men som sagt, det är roligt att ha flaps, view, gear osv på jojjen. Jag köpte en för enkel och har ångrat mig när jag kom in i spelet och lärt mig allt man ska/kan göra. Bättre att växa i en rejäl, än att växa ur en enkel.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Bäst är att skaffa en med throttle-spak och rudder-vrid i skaftet. Det inte bara underlättar enormt, det gör det mycket roligare. Det kan göra skillnaden mellan en mjuk landning och en crash för en piltangentare...

Jag rekomenderar denna:

http://www.saitek.com/row/images/product/pcp/x52.jpg

Passagerar-modden är här:
http://www.fspassengers.com/design/logo.gif

Edit: Såg att du ville ha en billig... Se åtminstone till att den har roderfunktion och gasspak som är känsliga att sköta med ett tangentbord. Ska finnas ok sådana från 3-400:-
Men som sagt, det är roligt att ha flaps, view, gear osv på jojjen. Jag köpte en för enkel och har ångrat mig när jag kom in i spelet och lärt mig allt man ska/kan göra. Bättre att växa i en rejäl, än att växa ur en enkel.

Tack så mycket!

Priset på den joysticken var ju rätt så hög, men jag vet att man får bra sak för pengarna, men det är inga pengar jag har just nu och jag är sugen på att spela nu kan jag inte köpa en billig men bra joystick sålänge tills jag har råd med den där? Det borde vara bättre än bara köpra med tangenterna.

Tack för sidan till modden! när jag kan flyga ett passagerarplan bra så skall jag pröva modden.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Visst, pröva grunderna på en vanlig skitjoy medans du sparar till en "riktig"

www.flightsim.com är en sida du ska ha i favoriterna. Där finns allt man behöver veta/tanka...

Som en extra morot kan jag nämna att FS2006 kommer till sommaren.

Passagerarplan landar sig själva nästan, när man kan dom. Börja med små plan med bra glidtal och jobba dig uppåt. När du börjar med jetplan, så håll dig till en modell. Det blir lättare att hålla koll på reglagen, att lära sig ett boing bra, än bättre än att lära sig flera olika halvdant.

Är det nått mera du undrar så bara fråga.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jo, hur är det med terrängen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En fråga till! Tack för alla svar btw.

Kan man inte flyga som CO pilot? eller måste man alltid vara piloten, visst! det kanske låter konstigt hur man kan vilja vara det, men jag skulle gärna vilja spela som CO pilot då och då, eller iallafall till en början, då jag ändå är en nybörjare. Det vore jätte skoj att "flyga" ett passangerarplan som en CO pilot.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
En fråga till! Tack för alla svar btw.

Kan man inte flyga som CO pilot? eller måste man alltid vara piloten, visst! det kanske låter konstigt hur man kan vilja vara det, men jag skulle gärna vilja spela som CO pilot då och då, eller iallafall till en början, då jag ändå är en nybörjare. Det vore jätte skoj att "flyga" ett passangerarplan som en CO pilot.

Åker du med för att få festa då eller?

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Medlem

Vet att det funnits till de äldre varianterna. Som nybörjare så får man läsa tutorials och ställa in autopiloten. Vilket är en hel vetenskap, men när man kan det så behöver man inte ratta själv...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag stjäl tråden lite... Jag undrar om nån vet nåt ganska nytt flygspel. Ett fighterspel då, tidsålder gör ingen stor skillnad... Bra multiplayer också... Grafiken ska vara "okej". Det behöver inte vara riktigt übergrafik ala FEAR, men det ska gå att spela på min kompis dator (xp 1600+ 512mb ram gf5200). Jag kollade in IL-2 Sturmovik, är det spelet bra?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

En billig och superb joystick som jag själv använder och rekommenderar är Saitek Cyborg Evo. Kostar 400kr. i vanliga spelbutiker. Hur nöjd som helst
http://www.saitek.com/swedish/prod/cyborg_evo.htm

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Den är perfekt att skaffa till FS om man har tight med stålar.

Nån som har nån lyckad flight att snacka om, eller nått annat kul i FS2004?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Den är perfekt att skaffa till FS om man har tight med stålar.

Nån som har nån lyckad flight att snacka om, eller nått annat kul i FS2004?

Flyger FS9.0(2004) varje dag i stort sett och använt flightsim sen ´96 och även en del andra simulatorer. Har addons till FS9.0 för ca 2500:-. Kör med CH pro Yoke samt pro pedals (www.chproducts.com)
Håller på att läsa till CPL licens så om någon har nån fråga angående FS så tar jag gärna på mig den och försöker lösa det.

MVH

Micke

Permalänk
Medlem

Gjorde mig av med FS2004 när disken dog. Trodde på rykterna att FSX skulle komma till senvåren, men det kommer inte förräns nästa "holliday season" dvs julen 2006...

Så nu får man vänta. FSX ska tydligen vara optimerat för Vista, och de screens som finns nu ser rätt ok ut. Denna sida är bäst om man vill veta mera om "Flight Simulator X" som det så vackert heter:

http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/notams06/fsx0104.htm

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag stjäl tråden lite... Jag undrar om nån vet nåt ganska nytt flygspel. Ett fighterspel då, tidsålder gör ingen stor skillnad... Bra multiplayer också... Grafiken ska vara "okej". Det behöver inte vara riktigt übergrafik ala FEAR, men det ska gå att spela på min kompis dator (xp 1600+ 512mb ram gf5200). Jag kollade in IL-2 Sturmovik, är det spelet bra?

Falcon 4 har jag själv (dock inte kört det seriöst än då det är ett mycket tidskrävande spel) finns en nyare version som heter Falcon 4:Allied Forces (vet inte om manualen endast är i pdf men jag antar det) sen finns ju oxå Lock On: Modern air Combat. Till skillnad från Falcon (som bara har F 16 att flyga) så kan du i Lock On även flyga Mig och andra plan.
Il 2 Sturmovik är nog den bästa flyg simmen på andra världskriget än så länge, om du ska skaffa det så köp Forgotten Battles:).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiasko1983
Flyger FS9.0(2004) varje dag i stort sett och använt flightsim sen ´96 och även en del andra simulatorer. Har addons till FS9.0 för ca 2500:-. Kör med CH pro Yoke samt pro pedals (www.chproducts.com)
Håller på att läsa till CPL licens så om någon har nån fråga angående FS så tar jag gärna på mig den och försöker lösa det.

MVH

Micke

chproducts hade en del rejäla grejer. Är du nöjd med kvaliten på dina?

Undrar om dom är plastiga, eller känns tunga, gedigna?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
chproducts hade en del rejäla grejer. Är du nöjd med kvaliten på dina?

Undrar om dom är plastiga, eller känns tunga, gedigna?

jag kan hålla med din reaktion, det var precis vad ja också tyckte, men det va inte alls så farligt som jag trodde, utan det höjde känslan optimalt, stor skillnad mot joystick...så om du är intresserad och flyger mycket FS så rekommenderar ja dessa skarpt, de kostar en liten peng men helt värt det

MVH

micke

Permalänk
Medlem

När det där nya flightsimulator spelet kommer ut då kommer jag nog säkert inskaffa en grym joystick det positiva är att världen ser mer detaljerad ut tycker jag :).

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
När det där nya flightsimulator spelet kommer ut då kommer jag nog säkert inskaffa en grym joystick det positiva är att världen ser mer detaljerad ut tycker jag :).

Du kan få "världen" att se mer detaljerad ut efter lite addons som återskapar stark detaljrikedom i sceneriet på FS9.0

Den stora frågan som jag vill veta ang MSFSX är hur systemkonfigurationen kommer se ut...samt hoppas på en gryyymt uppdaterad grafikmotor på den nya FS, vilket inte har blivit utbyt sen F98(i stora drag)

Men det ska bli spännande

MVH

Micke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiasko1983
Du kan få "världen" att se mer detaljerad ut efter lite addons som återskapar stark detaljrikedom i sceneriet på FS9.0

Den stora frågan som jag vill veta ang MSFSX är hur systemkonfigurationen kommer se ut...samt hoppas på en gryyymt uppdaterad grafikmotor på den nya FS, vilket inte har blivit utbyt sen F98(i stora drag)

Men det ska bli spännande

MVH

Micke

Jag har en massa såna addons, hela min FS9.0 mapp täcker nästan 20 gb och det mesta är då addons. Men frågan är som sagt, varför har inte världen förändrats i spelet då jag lade till addonen? Måste man aktivera dom på något sätt? issåfall hur?. Dvs lägga till dom i spelet eller så.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Vilket flyg kan du rekommendera för en ganska nyborjare?, halst kanske nogot mellan en cessna och ett Leatjet? en sida som ni kan lagga i minnet ar www.fsnordic.net . Har tankt om jag skulle vaga mig ut pa antingen IVAO eller Vatsim men det for nog bli i ett senare skede det..

Permalänk
Medlem

Fan va jag älskar detta spel alltså. Minns när jag körde Stockholm - London, man lyfter och ställer in lite saker, sätter på autopiloten, gör läxorna i två timmar, går tillbaka till datorn och landar Sjukt kul.

Skulle installera det nyligen igen men när jag var på cd 3 så kom det upp att den inte kunde installera en viss i i staden dallas. detta var på typ 67 %. Skulle installera spelet på en annan dator vi har hemma med då kom sama fel fast med en annan stad.. :/ Hjäälp snälla. Vill verkligen att det ska funka igen.

Permalänk

Jag kommer ihåg ett spel som hette Mig29 Fulcrum eller nåt sånt, finns det något liknande idag med bra grafik? BF2 är ju jäkligt kul, fast just nu har jag ingen joystick och dessutom är det alldeles för orealistiskt. I och för sig får man tillbaka det när man bombar skiten ur någon på marken, riktigt kul att det pågår ett riktigt krig på marken under en. Men jag saknar ändå de långa avstånden, och alla avancerade kontroller. I BF2 får man ju svänga konstant för att inte komma utanför banan :/

Tips uppskattas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Jag har en massa såna addons, hela min FS9.0 mapp täcker nästan 20 gb och det mesta är då addons. Men frågan är som sagt, varför har inte världen förändrats i spelet då jag lade till addonen? Måste man aktivera dom på något sätt? issåfall hur?. Dvs lägga till dom i spelet eller så.

Hmm, har du "aktiverat" scenerierna genom FS, alltså du aktiverar dessa genom filbiblioteket i FS...vissa stora scenerier aktiverar sig själva men oftast vill de att man ska aktivera de manuellt. jag hänvisar till denna länk http://www.fsnordic.net/article/article_view.php?ID=54 där det står beskrivet

ett bra "nybörjarplan" är PMDG Express B1900 som är väldigt högdetaljerat men ändå lättförstårligt....länkar till denna: http://www.precisionmanuals.com/html/b1900.htm
visserligen payware men fullt värt
Jag tycker absolut att du så småningom ska ut på onlinevärlden...ja kör på IVAO som jag tycker är väldigt bra...kan du frase9ologin för IFR så e det bara tuta och köra...kan länka till en lathund där du kan lära dig grunden: http://ivao.skye.se/undersidor/phraseology.htm

MVH

Micke

Permalänk
Medlem

tacktack och ater igen tack skall prova, ja du har ratt fraseologin ar det som ar den jobbiga delen... skall nog ta mig i nacken och komma in nan dag

Kollade up karran du rekommenderade http://www.fs2004.com/reviews/showproduct.php?product=44&sort...

vad kan man saga urbra tydligen!

Permalänk

Någon som vet om man kan lira som kontroltornsnisse? Alltså en sån som dirigerar planen och så vidare? Har alltid velat sitta på ett lan med massa polare och leka flygledare (och ställa till problem... bwhahaha)