Permalänk
Medlem

BBB ADSL 24/1 Pingen i spel?

Hejsan!

För ca 2-3 veckor sedan så märkte jag att jag har fått sämre ping, jag brukar ofta spela counter-strike 1.6 och jag la märke till att jag har rätt mkt sämre än vad jag hade förr. Jag bara undrar är det fler som har fått ökad ping? Jag har iofs inte orkat ringa BBB och fråga men om där är många fler eller alla som har ADSL BBB som fått sämre ping då borde ju det vara BBBs problem och inte bara i vårt område för jag har 2 andra kompisar i mitt område som också har fått sämre ping.

Visa signatur

AsRock 939 Dual-Sata2 M1695 - AMD 64 3000+ @ 2,46Ghz 9x274 - 2x512 Dual Kingston 400Mhz - Timings 7 3 3 2.5 2T - Leadtek 6800LE @ 12x1.6vp Clock 400/850

Permalänk
Medlem

har kompisar som också pingar rejält högt med bbb. en som pingar runt 50 till sunet.se med 8/1. jag med mitt 0.5 telia pingar 9 så nått e fel

tror man kan be bbb att ta bort pingfiltret. det ger en ostabilare uppkoppling men bättre pingtider

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

BBB har haft jäkligt mycket problem sista tiden. Pingen går upp runt kl 18 och sen ner igen efter kl 23, alltså när folk kommer hem från jobbet/plugget och börja använda internet.

Så här har det inte varit förut och BBB hävdar dessutom att det inte är deras fel, de skyller på så kallade border routers som de inte har nån kontroll över. Sen ignorerar de helt frågorna om hur det kommer sig att t.ex. Telia inte har det problemet till samma destination.

Permalänk
Medlem

Re: BBB ADSL 24/1 Pingen i spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezzo
Hejsan!

För ca 2-3 veckor sedan så märkte jag att jag har fått sämre ping, jag brukar ofta spela counter-strike 1.6 och jag la märke till att jag har rätt mkt sämre än vad jag hade förr. Jag bara undrar är det fler som har fått ökad ping? Jag har iofs inte orkat ringa BBB och fråga men om där är många fler eller alla som har ADSL BBB som fått sämre ping då borde ju det vara BBBs problem och inte bara i vårt område för jag har 2 andra kompisar i mitt område som också har fått sämre ping.

Min ping är kanon.

Mot Ivanus SWFTG Lekstugan och andra server pingar jag från 10 och neråt.Men det varierar,ibland drar den upp till 30 men är stabil.

MVH/A

Permalänk
Medlem

20ms sunet.se

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcie
20ms sunet.se

Och du bor i Stockholm... ?

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

jag har BBB 0.5 mbit och jag pingar alltid bättre än polarna med telia/sadnet på över 8mbit en av dom sitter på digitalt bredband 1mbit och vi har samma server på itcaféfastlanes servrar ungerfär 5:D

Permalänk

ring till bredbandsbolaget och be dom ta bort felkorrigeringen på din uppkoppling. det är ett filter som gör att pakethanteringen ska fungera mer optimalt, dvs så att dina paket ska tas emot/skickas ordentligt. förr hade jag 25-35 i ping när jag spelade. ringde till bbb och bad dem ta bort felkorrigeringen och nu sitter jag med 5-15 i ping på de flesta servrar.. lycka till

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel