Permalänk

USB på Webcameran

hejsan jag och en vän fick för oss en kväll attt disikera min webcam. Men precis när jag hade ryckt bort sladden så kom vi på att det vore skoj att bygga om den.... Så nu undrar jag om nån vet hur USB:n är kopplad på det lilla kretskortet ?

tack på förhand /// Alex o Tommy ///

Permalänk

Köp en till webcam, öppna och kolla efter. Har du slitit bort sladden helt så är du ganska körd Iofs finns det bara 25 olika sätt att sätta sladdarna på, så du kan ju prova dig fram, nåt sätt lär ju vara rätt
Lycka till.

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem

oft: det borde väl finnas ungefär 125 sätt??

ont: brukar det inte vara en kontakt bara? en stor vit plastsak

Visa signatur

P4 northwood 2.0 ghz | 512 mb 800mhz ram | ATI 9600xt 256 mb | och så 160 gb hdd || OLD SCHOOL NÄSTAN :p

Permalänk

nomic: är inte "oft: det borde väl finnas ungefär 125 sätt??" "ontopic"? tycker de handlar precis om det han frågade efter.

Permalänk

Om du kan ta en bild på kretskortet där usbn ska vara inkopplad så kommer du nog kunna få hjälp med ditt problem.

Angående antal kombinationer så får jag det till 120 olika tänkbara kombinationer

Permalänk

ok digitalkameran kommer hem ida så det ska jag nog kunna ordna... Jaa det är välldgt intressant det här med hur många olika kombinationer det fins... Jag tycker vi spånar vidare på detta