DataPryl.se och PCKungen.se samma företag ?

Permalänk
Medlem

DataPryl.se och PCKungen.se samma företag ?

Va inne på buggy och kollade runt när jag märkte att DataPryl.se och PCKungen.se var väldigt lika i uppbyggnaden.

När jag sen såg att i princip alla länkar på sidorna pekade mot samma ip adress blev jag ännu mer misstänksam. Priserna ändrades också samtidigt på dom båda sidorna.

Frågan är då om det verkligen är samma affär och om det är det varför skapar man två websidor om det ändå är samma företag bakom.

Känns som det kan finnas en hund begraven här...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

PCKungen använder ett lager som drivs utav ett annat företag för deras webshop, så jag antar att Datapryl.se kör enligt samma princip. De som driver PCKungen är folk som arbetade på Westiumdata och startade en egen butik senare. Skönt folk förövrigt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jodå, kan intyga om att PCKungen är seriösa. De var de enda som hade moderkortet jag nu har. Inga problem med att betala in i förväg heller.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Ni kan lägga till www.proxdata.se på det också. Men det lustiga är ju inte att det ser likadant ut, utan dom verkar ju ha exakt samma utbud å priser som är samma eller skiljer nån krona.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

.... och databutiken.se...

Jag tror att centrallagret för alla dessa butiker är Captech - men jag är inte säker.

Permalänk
Medlem

Hehe ännu en till butik då :).

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.