Permalänk
Avstängd

Blir tokig! (TV-kort)

denna fråga har stallts många gånger säkert, men men

Vill ha ett TV-in kort så att jag kan koppla in Parabolen och anntensladden ifrån vägutaget som kommer ifrån Comhem asså ingen egenuppsat annten.

Funnkar detta eller måste jag införskaffa två olika kort??

har kolla lite på komplett och happague (stavning) men blivit förrvirad istället för att fattat nåe, Hoppas någon kan hjälpa mej.

Permalänk
Vila i frid

sök på tvkort på typ datorbutiken.com eller nått

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SphiniX
sök på tvkort på typ datorbutiken.com eller nått

ville inte låta dryg, men vad kommer det att hjälpamej?? Har sök på komplett o google och läst i 1 timme men blir bara förrvirad. så jag förstår inte vad det kommer att hjälpa mej om jag söker på datorbutiken,

Permalänk
Medlem

Det gäller ju att hitta ett kort md dubbla ingångar, eller hur?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306371&view=detailed

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=117285&view=detailed

Någon av dessa bör fungera, men du får ju förslagsvis koppla in din Comhem Antennsladd till antennuttaget på kortet, sen koppla in din parabol till t.ex. en video som du sedan kopplat till kortet för att det ska fungera, du får nog använda någon sorts adapter annars, TROR jag, det är så jag har fattat det, men det är möjligt att det funkar ändå, är det vanliga antennsladdar från både Comhem och din parabol?

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Avstängd

hummzz

så jag ska alltså koppla in sladden ifrån parabolen(LNB-huvudet) till videon? De går la inte?

EDIT:

Läste nånstans att jag är tvungen att ha två olika kort, men finns det inte ETT kort som man kan köra dessa två(Parabolen och Comhem) på samtidigt?

Permalänk
Medlem

Nej, du måste ha 2 kort.

Ett DVB-S för satellit och ett DVB-C för comhem

Visa signatur

DELL Inspiron 8600 1.7 GHz Centrino - 768 MB - 40 GB - DVD+RW
SonyEricsson K750i
Volvo 855 T5-R