64bits testar Acer Aspire 5021WLMI

Permalänk
Melding Plague

64bits testar Acer Aspire 5021WLMI

<font style="font-size: 10pt"><b>64bits testar Acer Aspire 5021WLMI</b></font> <small class="small">onsdag 30 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
På tal om bärbara datorer så har våra vänner på <a href="http://www.64bits.se/recensioner/acer-aspire5021wlmi/index.ph..." target="_blank">64bits</a> testat datorn Acer Aspire 5021WLMI, en Turion 64-maskin som visserligen inte kostar $600 dollar men i gengäld har andra kvalitéer som bättre prestanda. Intressant för alla spelintresserade av Radeon X700 som inte är ett helt inkompetent grafikkort. 64bits testar datorns prestanda, batteritid, skärm, tangentbord, touchpad med mera. Datorn överklockas även lite för att se om det ger något.<br /><br /><i>Aspire 5021WLMi, som vi idag ska titta på, är en sådan produkt, dvs. en iögonfallande bärbar dator med ett brett användningsområde. Det som gör den här datorn extra intressant är att den, i förhållande till priset, ger intryck av att vara mycket välutrustad. För ett pris strax över 10.000 kr ser den ut att vara en kraftfull dator, som borde räcka till att skriva, se på film och spela större delen av dagens mest krävande spel på.</i><br /><br />Läs testet hos <a href="http://www.64bits.se/recensioner/acer-aspire5021wlmi/index.ph..." target="_blank">64bits</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja vad ska man säga, jag älskar den där laptopen!
I med lite mer minne bara, så blir den kanon... satt och lirade Quake4 på den för någon dagsen... klockren

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Sötast

Jag hade en Acer en gång, aldrig nånsin igen jag köper av det företaget. Inte JMEdata heller, om ni undrar varför så finns det en tråd om det, någonstans i konsumentforumet.

Permalänk
Medlem

Mjo hyffsat fin dator men man får ju vad man pröjsar för och Acer är väll inte bästa kvaliten så att säga vad jag märkt. Polarens Acer överhettade ständigt med CPU temp på 95-100C så han var bara glad när den råkade ut för en olycka å han fick en ny på drulleförsäkrigen.

Permalänk
Medlem

älskar min underbar skärm dessutom!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Såsom många har sagt, Acer är mycket prisvärda, men det är ALLTID! något fel med dem.
Säger ni något annat så har ni antingen inte ägt en Acer-dator, eller så inser ni inte felen (Vilket man kan förstå, har man köpt en dator för 10k så vill man ju inte vetas av bristerna...).

Annars så är det säkerligen en OK dator. Bra prestanda i spel.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Random-person: Då har jag haft jävligt tur då, för brister på min dator, finns inte. Allt som är "halvdant" är man mkt medveten om när man handlar dator i den prisklassen, så om man vill kalla det för brister, det vetefan.
Om du menar trasiga saker, så har jag alltså inga.

Jag vet dock att det är ett par som har fått trasiga dvd-brännare och knasiga skämar, men det verkar inte vara så många.

ps. måste ju säga "peppar peppar ta i trä", så det inte händer nått med den

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Discokungen

$600=10.000kr? WTF?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
$600=10.000kr? WTF?

Läs nyheten under.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Mycket bra av 64bits att recensera en PC som har utgått... helt enkelt tummen upp!
jobbar i en datorbutik, har installerat massor av dessa samt testat köra en del spel på dem... riktigt imponerad av denna dator.. men Aspire 5024WLMI imponerar ännu mer

och Random-Person: Titta vilka som ligger 2:a i världen på bärbara datorer.. Acer skulle nog inte ligga där om dem inte hade bra grejer.. think about that...

EDIT: läste igenom recensionen nu, det norton Antivirus som levereras med PC:n varar inte i ett år, utan 2 månader!! grattis igen 64bits!
jag har nog sett för mkt av denna dator för att vara nöjd med recensionen..

Permalänk
Medlem

TofZ: tyvärr är 5024 lidande av lite "screaming overheating"... iof. enbart irriterande om man ogillar fläktljud... dvs. den blir rätt varm efter ett tag.

men jag håller med dig, 5024:an är grymmare, dock är den varmare... så vill man verkligen köpa "likadan" dator som kostar (ett 1024mb RAM) mer, och ha overheat porblem... smaksak :).

Det var mitt argument varför jag köpte 5021 istället för 5024.
Samma komponenter, samma grejjer, skillnaden är RAM och Processor hastighet, inget mer.

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem

LeaD: Vi har inte haft något sådant problem med dem vi har sålt, men det är bra att veta så om nån kund skulle nämna nåt så har man lite att gå på iaf.
beror lite på hur länge kunden har tänkt ha datorn också, om man vill satsa på nåt ordentligt direkt så är det ju 5024WLMI (kraftigare CPU, 1gb minne, 100gb disk) som gäller... eller varför inte HP's NX8220.. smaskig skärm på den iaf!

Permalänk
Medlem

TofZ: då kanske du skulle bli glad över att skumma igenom denna tråd

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46278...

Cheers!

ps. Minne = lätt uppgraderat, HD = lika lätt.... varför inte köpa en, och sen anpassa efter behov... ungefär det jag gjorde.. har dock inte köpt mitt 1024mb ram-stick än.

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]