Permalänk

kommer inte in på routern längre

http://192.168.0.1/

Det där är min routers IP-nummer. Om jag skriver in det i webläsaren och trycker enter så händer det inte ett skit. Det laddar väldigt länge, sen står det att sidan inte kan hittas. Det har funkat skitbra innan, men av nån konstig anledning så gör det inte det längre. :/

Likadant är det med en accesspunkt som jag köpt idag.

Nån som vet vad det kan vara för fel?

Permalänk
Medlem

Testa starta om routern om du inte gjort det.. funkar den annars?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Testa starta om routern om du inte gjort det.. funkar den annars?

Jadå, den funkar bra. Omstart hjälpte inte för accesspunkten så det hjälper nog inte för routern heller. (kan inte starta om ändå iom att brorsan spelar WOW )

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Jag ändrade IPn på min dator (Den var på automatisk innan) och då kom jag in på både routern och accesspunkten. Problemet då var bara att Internet inte funkade längre!
Jag ändrade tillbaka IPn till automatisk igen och då funkade det inte att gå in på routern eller accesspunkten längre, men Internet gick igång igen

Det jag skall göra är att koppla upp min PSP mot accesspunkten, men det funkar FAN INTE. Jag har pillat med IP, DNS och all den där skiten i både PSPn, datorn och accesspunkten utan resultat.

Jag håller på att bli galen snart!

Och för vissa är det bara så enkelt att scanna efter nätverk i PSPn och sen köra automatiska IP-inställningar m.m. så funkar det.
Jag får bara felmeddelanden om DNS, timeouts och annan skit när jag försöker connecta. >:(

Permalänk
Medlem

Gå in i routern och sätt på DHCP ( automatisk tilldelning av interna ip-adresser) så ska nog dina problem lösa sig.

Att du inte kommer in på internet berror nog på att när du satta en manuell ip-adress så kanske du råkade ändra till manuell DNS också och därför fungerade inte internet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p00tie
Gå in i routern och sätt på DHCP ( automatisk tilldelning av interna ip-adresser) så ska nog dina problem lösa sig.

Jag kommer inte ens in i routern nu längre. Accesspunkten kommer jag in i om jag väljer http://192.168.1.253/ som IP-nummer för datorn. Jag testade att välja routerns IP-nummer till datorn för att se om man kan komma in på den sen, men det gick inte. Konstigt...det går ju med accesspunkten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av p00tie

Att du inte kommer in på internet berror nog på att när du satta en manuell ip-adress så kanske du råkade ändra till manuell DNS också och därför fungerade inte internet.

Nepp. När jag kör manuell IP så är DNS-fälten blanka.