Världens svåraste spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Hmm, hur gjorde ni då? Jag laddade hem mus2.mp3, ändrade filformat till mus2.jpg, öppnade bilden och där stod user/pass.

*******Spolier lvl 8***********
Man behöver inte ändra filfomatet, det går även bra att öppna filen med notepad och på det sättet få reda på den info man behöver men med tanke på att alla hints så tror jag att det "rätta" sättet är att ändra filformatet till jpg.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Killen driver med mej, han gör mej galen:

http://deathball.net/notpron/stuff/mus2.jpg

Fatta nära jag är!!

Spoiler!!1!11111111111111111ONEONEONE

Läs vad som står När du byter från mus2.mp3 till mus2.jpg så är det två olika filer. Du ska döpa om filen mus2.mp3 till mus2.jpg så får du ett riktigt svar

Permalänk

Har fortfarande inte kommit förbi dörr 2!!! HJÄLP!!! (noob)

Permalänk
Medlem

tack!

På 10:an, så har jag fattat att man ska ta mus3.mp3, men jag kan inte öppna den i den spelaren!!

AAAAAAAH! Nu kom jag på det...

En som är jävligt taskig är ju Twix bilden. Jag tänkte faktiskt direkt på Raider, men det var det ju inte, men extremt nära. Varför var det reidar? och inte Raider? Jag kom på reidar för att jag skrev fel, så enbart tur alltså.

Citat:

Har fortfarande inte kommit förbi dörr 2!!! HJÄLP!!! (noob)

Prova kom på nått sett som man kan komma förbi den där popupen, kommer du på nått? Tänk tangentbord och mus.

Nu är jag därimot fast på 11:an. Nästan inga ledtrådar alls. Och inge google heller tydlgen. Jag tänker /reality/mystery.htm då tänkte jag, truth är ju snarare reality... Så först mystery i anv. och sedan reality i pass. Men det går inte..

Visa signatur
Permalänk

P37uR:
Level 11, är det den med "ahead of its time"? Om det är så, kontrollera source riktigt noga för det är något som inte stämmer...något som är före sin tid. Tänk också på vilken level du är på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirk Gently
P37uR:
Level 11, är det den med "ahead of its time"? Om det är så, kontrollera source riktigt noga för det är något som inte stämmer...något som är före sin tid. Tänk också på vilken level du är på.

wey! såg det.. tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
tack!

På 10:an, så har jag fattat att man ska ta mus3.mp3, men jag kan inte öppna den i den spelaren!!

AAAAAAAH! Nu kom jag på det...

En som är jävligt taskig är ju Twix bilden. Jag tänkte faktiskt direkt på Raider, men det var det ju inte, men extremt nära. Varför var det reidar? och inte Raider? Jag kom på reidar för att jag skrev fel, så enbart tur alltså.

Prova kom på nått sett som man kan komma förbi den där popupen, kommer du på nått? Tänk tangentbord och mus.

Nu är jag därimot fast på 11:an. Nästan inga ledtrådar alls. Och inge google heller tydlgen. Jag tänker /reality/mystery.htm då tänkte jag, truth är ju snarare reality... Så först mystery i anv. och sedan reality i pass. Men det går inte..

Läs rediar baklänges. Urlen ger en liten hint, eftersom det står /sdrawkcab/ (läs det baklänges också)

Permalänk
Medlem

Jaha! Såja, nu är 12:an svår... Men det kommer ng..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaptenKlänning
Har fortfarande inte kommit förbi dörr 2!!! HJÄLP!!! (noob)

Vad pekar handen på? Och vilken level vill du till?

Personligen tyckte jag att 12:an var skit lätt. Likaså 13

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem

Alltså, jag har kommit på att man ska skriva http://deathball.net/notpron/blame/realscreen12.gif då börjar den röra sej...

Så skrevjag /blame/parallelview.html istället, det hände också nått då..

Men jag ser inte vad dimensionerna ska vara, jag har även provat att ändra cross till parallel i URLet.. Ändras också där.. men jag komemr inte på vad jag ska göra..

EDIT: SÄMSTA HITTILS! Ledtråderna leder en åt fel håll. Fy fan vad sämst.

Är nu på 14...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hehe fan va svårt spel

Visa signatur

AMD Athlon XP2800+ Sempron, Aspire X-Dreamer II Miditower black 400W ATX,Maxtor 120Gb 7200rpm,Radeon 9800Pro 128Mb DDR, Kingston 512 DDR, EPoX EP-8RDA3i nForce2 Ultra400 Audio LAN SocketA ATX

Permalänk
Medlem

Fast på 11 nu.. tror jag har en svag aning om vad man ska göra. Men jag vet inte hur man gör det

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Då klarade du den nog inte på "rätt" sätt

*****************SPOILER****************

Testa att ladda hem mus2.mp3. Står det ../stuff/mus2.mp3 i källan betyder det att /stuff ligger efter notpron, inte deathball. Byter du namn på mus2.mp3 till mus2.jpg och öppnar filen får du user/pass. Eller var det kanske så du gjorde?

Skrev in adressen sen visades username och password i en ruta... Får visa en screenshot...
Jag kör med mozilla, men om man har explorer kommer det upp en ruta som frågar om man vill ladda ner filen?

*****************SPOILER******************

EDIT:
Screenshots på hur jag gjorde. Kolla inte om ni inte har löst den, ni förstör bara för er själva.

http://tinypic.com/im4f84.jpg
http://tinypic.com/im4fiv.jpg

*****************SPOILER*******************

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

-----SPOILER-------

ahh, vad irriterad jag blir.
sitter i skolan, så jag hör inga ljud. försöker knäcka pussel nummer 18 (det med pianot) the hard way. använder wordsmiths anagram-server för att få fram rätt ord, och poff! "this means that you are cheating. your ip has been logged"

för helvete. jaja, hittade rätta ordet i alla fall akta er för burar!

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Alltså, jag har kommit på att man ska skriva http://deathball.net/notpron/blame/realscreen12.gif då börjar den röra sej...

Så skrevjag /blame/parallelview.html istället, det hände också nått då..

Men jag ser inte vad dimensionerna ska vara, jag har även provat att ändra cross till parallel i URLet.. Ändras också där.. men jag komemr inte på vad jag ska göra..

EDIT: SÄMSTA HITTILS! Ledtråderna leder en åt fel håll. Fy fan vad sämst.

Är nu på 14...

Vaddå sämsta hittils?!

***********SPOILER************
**
*
När du "GIF:at" bilden åt han...så ser du att det ända som förflyttar sig är juh fjärrkontrollen. Tyckte den var lätt och rolig...lite omväxling.

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem

gah!! jag sitter fast på bana 21 (the fake that trapped him. skellett och färger)

---------möjlig SPOILER!!------------

jag tror jag vet hur man ska göra, men jag kan banne mig inte lösa den någon som har några tips? jag har hittat alla bilderna och satt ihop dem. men den svarta med bokstäverna? kollar vilka bilder som gömmer vad osv. osv. hnnnghh!! frustrerande! är jag på rätt spår i alla fall?

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
gah!! jag sitter fast på bana 21 (the fake that trapped him. skellett och färger)

---------möjlig SPOILER!!------------

jag tror jag vet hur man ska göra, men jag kan banne mig inte lösa den någon som har några tips? jag har hittat alla bilderna och satt ihop dem. men den svarta med bokstäverna? kollar vilka bilder som gömmer vad osv. osv. hnnnghh!! frustrerande! är jag på rätt spår i alla fall?

Den där är sjukt jobbig Men ett tips

**********SPOILER**************

Försök att sätta ihop alla bilder till "en bild"

Säg till så kan jag skicka min "ihopsatta" bild.

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem

fantastiskt O_o jag hittar porr över allt i det här spelet

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish_Phoenix
Skrev in adressen sen visades username och password i en ruta... Får visa en screenshot...
Jag kör med mozilla, men om man har explorer kommer det upp en ruta som frågar om man vill ladda ner filen?

*****************SPOILER******************

EDIT:
Screenshots på hur jag gjorde. Kolla inte om ni inte har löst den, ni förstör bara för er själva.

http://tinypic.com/im4f84.jpg
http://tinypic.com/im4fiv.jpg

*****************SPOILER*******************

Ah ok. Jag kör också mozilla, men fick upp en ruta som frågade om man vill ladda ner filen. Men nu fattar jag iaf hur ni gjorde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smuck
Vaddå sämsta hittils?!

***********SPOILER************
**
*
När du "GIF:at" bilden åt han...så ser du att det ända som förflyttar sig är juh fjärrkontrollen. Tyckte den var lätt och rolig...lite omväxling.

Allt annat på bilden rör sej också ju!

Fast på lvl 14. Nu är det stop. Ledtrådar, bra sådana! Det är den med Big Bad Voodoo Daddy igen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
fantastiskt O_o jag hittar porr över allt i det här spelet

Haha ja. Typ, "Here's some pron! och så lite längre ner, "No really, just change the foldername instead."

Permalänk
Medlem

BLIR TOKIG PÅ LVL 18 :(:(
hintsen på forumet suger ju :@ hjälp snälla, men inga spoilers =( har "spoilat" tillräckligt =/

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Allt annat på bilden rör sej också ju!

Fast på lvl 14. Nu är det stop. Ledtrådar, bra sådana! Det är den med Big Bad Voodoo Daddy igen...

Nej vinkeln ändras bara.

*****Ledtråd************(spoiler)

vilket språk används i password rutan(quoi)? och vad betyder det..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaxen
BLIR TOKIG PÅ LVL 18
hintsen på forumet suger ju :@ hjälp snälla, men inga spoilers =( har "spoilat" tillräckligt

Jay Pack!
Har du en elektriskt gitarr stämmare kan det också hjälpa

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem

Detta är kul. Men jag har lite problem med 13. Någon som kan ge en liten ledtråd?

Haha, Så simpelt. Jag klarade den nu.

Permalänk
Medlem

jay pack? säker på att vi snackar om samma ?
det är bilden med pianot..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Detta är kul. Men jag har lite problem med 13. Någon som kan ge en liten ledtråd?

Kolla noga speciellt där popupsen kommer

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem


jag får inte upp några popups.. vad är det som ska ställas in?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen

jag får inte upp några popups.. vad är det som ska ställas in?

De kommer upp när du håller lite var stans på bilden...det är typ javapopups..som en varningsskylt.

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem

14 verkar svårare.. några tips?

Permalänk
Medlem

ok =/ men har du inget att säga om lvl 18 med pianot.. det är en HTTP lvl..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!