Permalänk
Medlem

Graffekortet blir varmt!

Har en amd 3500 med ett x800XT PE kort(Powercolor).

Brukar det vara värmeproblem med de korten?

När jag kör ilika spel som typ HL2 eller FEAR så blir kortet väldigt varmt runt 80 grader. Jag tycker inte att prestandan är särkislt bra heller då det hackar rejält om jag kör FEAR i 1024.

Med jämna mellanrum kommer det tjutljud från datorn vilket jag gissar är varningsljud.

Allt är i orginal, är något fel eller skall det vara på det här viset för i sådana fall är det ett bra slött kort jag har. (Testat att installera om drivisar)

Permalänk
Medlem

alla ati s kort ligger på höga temp

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk

Re: Graffekortet blir varmt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kun
Har en amd 3500 med ett x800XT PE kort(Powercolor).

Brukar det vara värmeproblem med de korten?

När jag kör ilika spel som typ HL2 eller FEAR så blir kortet väldigt varmt runt 80 grader. Jag tycker inte att prestandan är särkislt bra heller då det hackar rejält om jag kör FEAR i 1024.

Med jämna mellanrum kommer det tjutljud från datorn vilket jag gissar är varningsljud.

Allt är i orginal, är något fel eller skall det vara på det här viset för i sådana fall är det ett bra slött kort jag har. (Testat att installera om drivisar)

Jag har ett Sapphire X850XT PE och har precis samma problem. Upp emot 90 grader efter hård belastning och 47, 48 idle, enligt ATI Tool. Nu beställde jag Silencer 5 och hoppas att det ska bli bättre. Fast min prestanda är bra. Kör Quake 4 och CoD i 1280x1024 utan hack eller fps drop.

Sen misstänker jag att tempen i ditt kort är högre än 80 grader om datorn ger upprepade pip. Min piper ibland en gång när tempen är runt 90 grader. Så mitt tips är att du satsar på ny kylning. VF700 cu eller AC Silencer 5.

Permalänk
Medlem

Jag körde just lite FEAR och ställde ner upplösningen till 800x600 trots detta så laggar det till emallanåt. Det piper lite då och då och när jag gick ut och checkade tempen så var den 92 grader och jag har inte overdrive på.

Detta kan helt enkelt inte vara rätt, tror inte att en ny kylare råder bot på detta.
Det vore ju mycket märkligt om orginalkylaren inte kan kyla ett orginal graffekort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kun
Jag körde just lite FEAR och ställde ner upplösningen till 800x600 trots detta så laggar det till emallanåt. Det piper lite då och då och när jag gick ut och checkade tempen så var den 92 grader och jag har inte overdrive på.

Detta kan helt enkelt inte vara rätt, tror inte att en ny kylare råder bot på detta.
Det vore ju mycket märkligt om orginalkylaren inte kan kyla ett orginal graffekort.

Att det laggar är märkligt. Det ska det INTE göra.

En temperatur på runt 90 grader verkar däremot inte vara helt unikt.

Permalänk
Medlem

Nu ska vi se hur det blir införskaffat en VF700 CU samt en CNPS9500 båda från Zalman.

Nu skall vi se om det blir lite svalare i burken!