Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av l0bster
I ärlighetens namn så har den gått upp till 8300 enligt buggy.nu

http://www.buggy.nu/index.php?a=search&q=fx-53

Kolla gärna upp sånt innan du skriver..

Ganska dumt att köpa en FX53, när en exakt likadan (fast "bättre" kärna) 4000+ kostar hälften så mycket. http://www.buggy.nu/index.php?a=search&c=&m=&id=&q=amd+athlon...

Citat:

[b]
Nått mer snack om att amd är bättre vill jag inte se..

[/b]
Varför inte? Det är ju bättre.

Citat:

Hur är det med Opteron 144 finns det nån benchmark hur den presterar klockad till 3ghz typ går den att jämföra med en fx-57 eller är det bara samma mhz ?

Angående Opteron så kan du ju börja med att kolla första sidan där det finsn en fin artikel om opteron 939. En FX-57 kan jämföras med en opteron. Dom har lika mycket L2-cache och samma instruktioner. En FX57 går i 2,8GHz original och detta utgörs av 14*200. Om man däremot kör en Opteron 144/146 i den hastigheten måste man köra 311*9/280*10 vilket lär ge bättre prestanda, speciellt om man har bra minnen som kan köras synkat. Däremot är FX57 lättare att klocka eftersom den har upplåst multiplier uppåt och neråt.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av l0bster
I ärlighetens namn så har den gått upp till 8300 enligt buggy.nu

http://www.buggy.nu/index.php?a=search&q=fx-53

Kolla gärna upp sånt innan du skriver..

Nått mer snack om att amd är bättre vill jag inte se..

Har haft AMD64 men visst den funkar väldigt bra och presterar bra. Men jag provar gärna något nytt som presterar ännu bättre.

Hur är det med Opteron 144 finns det nån benchmark hur den presterar klockad till 3ghz typ går den att jämföra med en fx-57 eller är det bara samma mhz ?

Men för tusan!!
KOLLA SJÄLV!!!
Varför skulle man köpa en fx-53 när man får en fx-55 för samma peng?

Sen kan jag direkt säga att jag inte är någon AMD fanboy, men AMD64 är KLART överlägsen nuvarande p4:or. Det är något som inte går att komma ifrån så vill du ha en intel skulle jag vänta på yonah tester där man överklockar den, då skulle jag gissa att intel ligger bra till.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Avstängd

asså det ser ju ut som ni alla är 10 år gamla och pratar om vems pappa som har bäst bil?
snälla nån...
håll er till topic som de flesta säger...
om ni nu är så kära i er amd eller intel så skapa en annan tråd o snacka om de.
Killen bryr sej nog inte om amd är bättre än intel får så löd inte frågan iaf?

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk
Medlem

LÅS tråden den har ju spårat ur..
Det enda jag ville ha var information om vilken stepping som klarade 4GHz..
Lägger upp en tråd med bilder om benchmark när delarna har kommit det blir nog efter jul..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Det ser så dumt ut när 'fanboys' eller vad man ska kalla dem, kommer in i en tråd som handlar om Intel och börjar pladdra om deras lilla 'Älskling'.........blah.

-k0nsl

Så om någon skriver en tråd om intel, får man inte nämna AMD då eller?
Han kanske ska ha mer än en kandidat till platsen i hans dator. Det enda som ser dumt ut är sånna kommentarer som din.

Så här står de tpå Inets lagerstatus.

Postorderlager Best.vara
Butikslager Best.vara
Postorderpris 8 322 kr
(6 658 kr)

Så nej. Dom kommer inte få in sånna. Dom görs inte ens längre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LicKeN
Så om någon skriver en tråd om intel, får man inte nämna AMD då eller?
Han kanske ska ha mer än en kandidat till platsen i hans dator. Det enda som ser dumt ut är sånna kommentarer som din.

Det gäller väl att vara smidig.

Du anar inte hur många trådar i Inteldelen som blivit förstörda av allt AMD snack. Nuförtiden är nivån där mycket bättre dock.
Om nu killen undrade vilka steppings som klockade bra osv så tycker inte jag man ska gå offtopic direkt i tråden, han ställde nämligen en ganska sluten fråga.

Om man däremot ställer en mer öppen fråga om vilken sorts dator man ska köpa så är det ju givet att trådskaparen vill ha massor av förslag.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Känns som att l0bster och mikerrer jobbat tillsammans här för att få upp lite flamewar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Känns som att l0bster och mikerrer jobbat tillsammans här för att få upp lite flamewar.

Ungefär som du och Sledge tidigare? Tror inte att mikerrer faller så lågt!

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korgan
Ungefär som du och Sledge tidigare? Tror inte att mikerrer faller så lågt!

Jag la fram ett konstruktivt inlägg i början, mikerrer börjar prata om gamar samt l0bster drar upp FX53:an och börjar jämföra pris mot den?

Sen detta? "Nått mer snack om att amd är bättre vill jag inte se..

Har haft AMD64 men visst den funkar väldigt bra och presterar bra. Men jag provar gärna något nytt som presterar ännu bättre.

Hur är det med Opteron 144 finns det nån benchmark hur den presterar klockad till 3ghz typ går den att jämföra med en fx-57 eller är det bara samma mhz ?"

Först ska vi inte prata om AMD, sen säger l0bster att han testat A64:an men vill prova nått snabbare?!? Köp pentium M eller en ny A64 isåfall säger jag, håll dig borta från P4:an! Sen helt plötsligt så vill han ha jämförelser mellan opteron samt fx-57.

HERREGUD!

Hursomhelst, en opteron i 2,8GHz är lika snabb som en FX-57 om minnena körs lika snabbt på båda processorerna. Således är en Opteron i 3GHz snabbare än en FX-57 och en jädrans massa snabbare än en FX-53.

Permalänk
Medlem

Som sagt, det har helt enkelt gått för långt. Goa råd är en sak men att hålla på som en frenetisk försäljare, då blir det jobbigt. Vi kanske borde rekrytera en sisådär tio stycken personer i Sledgehammer's kaliber, så får vi se hur kul det blir i slutändan.

-k0nsl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LicKeN
Så om någon skriver en tråd om intel, får man inte nämna AMD då eller?
Han kanske ska ha mer än en kandidat till platsen i hans dator. Det enda som ser dumt ut är sånna kommentarer som din.

Så här står de tpå Inets lagerstatus.

Postorderlager Best.vara
Butikslager Best.vara
Postorderpris 8 322 kr
(6 658 kr)

Så nej. Dom kommer inte få in sånna. Dom görs inte ens längre!

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Som sagt lås tråden den gör ingen nytta längre INGEN förutom mikerrer har svarat på den egentliga frågan..

Känns som att l0bster och mikerrer jobbat tillsammans här för att få upp lite flamewar

Ja klart vi har suttit dag och natt och planerat detta allt för
att reta upp dig HMB.. absolut inte för att jag ska upgradera min dator..

Permalänk
Medlem

Okej, sorry för lite Oft från mig.

http://processorfinder.intel.com/scripts/list.asp?ProcFam=483...
Trycker du på dom ser du att den översta är en 506, dom andra är 505 och 505j. Dom finns också i sverige, men inte där du hade tänkt beställa (tror jag). Kommer inte riktigt ihåg, men jag har för mig att J i 505J står för ett virusskydd eller nåt. Docks skulle jag satsa inte satsa på en 505 (satsa isf på en 505J) för bara 505 har stepping D0 som är äldre och sämre än E0.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Som sagt, det har helt enkelt gått för långt. Goa råd är en sak men att hålla på som en frenetisk försäljare, då blir det jobbigt. Vi kanske borde rekrytera en sisådär tio stycken personer i Sledgehammer's kaliber, så får vi se hur kul det blir i slutändan.

-k0nsl

Joo det har gått för långt. haha Sledgehammer, han kommer jag ihåg och så vill jag värkligen inte ha det!

Permalänk
Medlem

vart är sledgehammer ? hahah... bannlyst eller vad och till trådskaparen.. hoppas på bra resultat lycka till ochså.

MVH PytonOrm

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

SJälv har jag haft INTEL i hela mitt liv tilsl jag köpte mig en AMD64..
var Intel fanboy hela tiden innan..
men nu med AMD64 , en SVAL snabb processor, kan jag inte säga att den är sämre än Intel...
utan snarare bättre.. men som sagt det ska vi ej disskutera..
visa upp klockningen ... ska bli skoj

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

_baRRy_

håller med dig mycket roligare att klocka nu och mycket svalare processor och bättre prestandard Ångrar mig inget alls.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.