Permalänk
Medlem

Bredband hos LKF i Lund

Jag har stått i kös hos LKF i Lund ett bra tag nu och tänkte utnyttja köplatsen till att hitta en trevlig lägenhet med bra bredbandsmöjligheter. Problemet är att LKF inte skriver ut den här infon på sin hemsida, så jag får ta och fråga här..
Så finns här nån som bor i Lund, i en LKF-lägenhet och har _riktigt_ bredband, alltså minst 10/10 ethernet? Behöver veta vilket område det är så jag vet vart jag ska ställa mig i kö

Permalänk

Jag har inte hört talas om att LKF har sånt bredband i sina lägenheter, möjligtvis ComHem eller nåt annat kabel-TV-grejs. Men vad vet jag, det finns nog på sina ställen...

Själv bor jag i HSB-hyresrätt i Lund, och där finns det BBB 10/10. (Uppgraderas till 100/10 vecka 9, tror jag...)

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem

comhem finns hos LKF men tror inte de har annat än dem... du får skaffa adsl eller comhem alt inte flytta till dem.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

LKF har bara Comhem i dagsläget... dock ska de skaffa riktigt bredband snart tror jag då det förhandlas om detta. Kanske kommer innan sommaren?

Permalänk
Medlem

ComHem är lika mycket riktigt bredband som alla andras....

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Om de nu väljer "riktigt" bredband snart så kommer det knappast vara igång till sommaren. Tar en hel del tid att dra nätet också. Tror inte de är fullt så intresserad av andra alternativ då comhem börjar med sitt docsis 3.0 vilket är lika mycket bredband som BBB's lantjänst.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Vad är då BBB´s xDSL tjänst?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jadu, vissa är så himmla felstyrd på vad "bredband" verkligen är så det endast är BBB´s LANtjänst som klarar det (och vissa lokala operatörer). Bredband för endel är minst 10/10 full duplex och det lär ju ändras till 100/10 bara för att BBB börjar med detta nu.

Får väl se hur mycket bredband man behöver i framtiden ju mer det kommer lagstiftas mot fildelning osv. 95% av sveriges befolkning behövs inte mer än 1/1 om man inte kan/får fildela. Då räknar jag bort de som kör Digital-tv via internet och har hemserver osv.

http://susning.nu/Bredband

Visa signatur

Dooh!