Permalänk
Medlem

kritik på klanhemsida?

skullle vilja har lite kritik på min quake 3 klans hemsida
www.lame.team.pro

Visa signatur

Nikon D90, Nikon 85/1,8, Nikon 50/1,8 + annat skräp i väskan

flickr

Permalänk

Man ser knappt vad som står i menyn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BADBUSSENAB
Man ser knappt vad som står i menyn.

Tycker öht det ar svårt att se den gula "rubriktexten"

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Avstängd

Ni har blandat svenska och engelska, det är jag inget större fan till
Minska gärna ner bilderna i t ex photoshop el liknande, det är inte roligt att ladda en bild som är 1,4 mb stor som dessutom inte är större än 200x300.

Permalänk
Medlem

Jävligt jobbig text att läsa... den där "grafitti" stilen.

1av10 möjliga

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Några grejer:

* Svårt att se skillnad mellan rubriker och länkar
* Väldigt svår typsnitt att läsa
* Sidan tar lång tid att ladda
* Visa bildlänkar är dåligt beskurna, "glödet" slutar för plötsligt
* Skulle också överväga att lägga allt i en "ruta" då jag tycker det är svårt med sidor som inte presenterar sitt innehåll i rutor/avgräsningar.
* Under medlemmen "JekkBeKK" så visar ni till en gigantiskbild som ni har förminskat via height/width attribut, förminska den "fysiskt".

Annars ser det bra ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite synpunkter

Minus:
- Jobbig grafitti
- Stort typsnitt
- Väldigt mycket outnyttjat utrymme/väldigt bred sida

Plus
+ Verkar inte handla om CS

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Den handlar inte om CS, den handlar om Quake.

Ni verkar ha pra datta i alla fall.

Permalänk
Medlem

Ögh... Tar evigheter att ladda, texten är oläslig, ingen hover-effekt på menyn och dessutom är menyn på engelska och brödtexten på svenska... vafaaaaan?? Och så har vi ju frames. Sorry men det här var inte mycket att hänga i julgranen.

Permalänk
Medlem

mjaa...

. fonten var väl inte den bästa... även om den var snygg, men blanda inte ihop konstverk och hemsidor, de går inte alltid att kombinera...

. språkblandningen är dryg...

. fonten (= bilder) ger en ganska ful kontrast tycker jag när man t.ex tittar på nyheter och ser en bild högst upp och direkt under denna så följer en text i en helt annan färg, annat typsnitt etc... Det passar inte ihop riktigt....

. seeeg som faaan!

annars fungerar det nog bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Ögh... Tar evigheter att ladda, texten är oläslig, ingen hover-effekt på menyn och dessutom är menyn på engelska och brödtexten på svenska... vafaaaaan?? Och så har vi ju frames. Sorry men det här var inte mycket att hänga i julgranen.

Att stoppa in den i nyårsraketen o tjofräs då?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Ögh... Tar evigheter att ladda, texten är oläslig, ingen hover-effekt på menyn och dessutom är menyn på engelska och brödtexten på svenska... vafaaaaan?? Och så har vi ju frames. Sorry men det här var inte mycket att hänga i julgranen.

Jag använder INTE frames, tabeller is the shit! (Redirectar sidan så då lägger den till lite skit!)

....
Men ska till å fixxa en css. Sidan kom upp för inte alltför många dagar sen så bilderna slängde jag väl ihop lite i all hast och hovereffekt kanske man ska fixa..

Visa signatur

Nikon D90, Nikon 85/1,8, Nikon 50/1,8 + annat skräp i väskan

flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zettt
Jag använder INTE frames, tabeller is the shit! (Redirectar sidan så då lägger den till lite skit!)

....
Men ska till å fixxa en css. Sidan kom upp för inte alltför många dagar sen så bilderna slängde jag väl ihop lite i all hast och hovereffekt kanske man ska fixa..

Du bör verkligen inte använda tabeller. Tabeller lämpar sig för tabulär data, inte för design. För designen bör du använda xhtml och css. http://www.w3schools.com - Där kan du läsa på lite om css.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Du bör verkligen inte använda tabeller. Tabeller lämpar sig för tabulär data, inte för design. För designen bör du använda xhtml och css. http://www.w3schools.com - Där kan du läsa på lite om css.

Jag läser ju webbdesign än och har inte kommit till avsnittet css än, men ska försöka lära mej lite i förväg nu på lovet.. ska kolla w3schools

Visa signatur

Nikon D90, Nikon 85/1,8, Nikon 50/1,8 + annat skräp i väskan

flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zettt
Jag använder INTE frames, tabeller is the shit! (Redirectar sidan så då lägger den till lite skit!)

....
Men ska till å fixxa en css. Sidan kom upp för inte alltför många dagar sen så bilderna slängde jag väl ihop lite i all hast och hovereffekt kanske man ska fixa..

Nej jag märkte det nu, att du inte använder frames, är väl bara sidan som ger intryck av att vara gjord med frames

Ta du och läs lite css... verkar finnas många webbdesignlärare där ute som borde få en rejäl spark på nötterna ärligt talat, verkar ju inte ha en aning om vad de håller på med. Tvi vale! Men det där blev lite off topic

Permalänk
Medlem

bilden tar alldeles för lång tid att ladda

och byt den där graffiti texten till nåt man ser bättre.

Permalänk
Medlem

Om du nu ska ha sidan sådär kan du iallafall ha text-align:center på menyn med den häftiga grafittin..
så ska du ju också använda divar o inte tabeller som folk redan nämnt.. www.hotdesign.com/seybold om du vill ha lite argument.
Grafiken är väldigt för stor i kilobyte, en liten länk är runt 30 kB, och logon ~200 kB, oacceptabelt. Annard var det inget större fel på den

Permalänk
Medlem

jag ska väl minska ner alla bilder, men just nu fixar jag hovereffekter men det blir väl klart ganska snabbt...jag skulle ju gärna ha den där grafittitexten kvar för jag tycker den är rätt het, men är det nån som vet en tydligare grafitti font i samma stil så tar jag gärna emot förslag..

*EDIT*
Har nu fixat skiten i css och divar och allt va det heter.. kollla in nu, dessutom är hovereffekterna klara!(har även krympt några av bilderna, så nu borde det gå snabbare att ladda!)

Visa signatur

Nikon D90, Nikon 85/1,8, Nikon 50/1,8 + annat skräp i väskan

flickr