Permalänk
Medlem

Ta bort banning från hemsida?

Tjena!

Jag har nyss blivit bannat från en sida, och tänkte fråga om det på något vis går att komma in på den sidan igen.
Vad är det sidan blockar, vad gör så att jag inte kommer in?

Går det här att lösa på något vis?

Antar att det har något med min nät-ip eller nät-mask att göra?
Har även hört något om "host"?

Visa signatur

mmmm

Permalänk

Är du blockat finns det säkert en anledning. Allt går att lösa men ta istället reda på varför du blivit blockad och försök lösa problemet.

Permalänk
Medlem

det finns ett plugin till firefox...
http://www.roundtwo.com/product/switchproxy

Permalänk

Du är med stor sannolikhet IP-bannad. Och har du blivit det tycker jag du ska fortsätta vara det.

Det är skitenkelt att gå runt om man vet hur man gör. Dock så kommer du antagligen bli bannad igen så fort de inser att det är samma person som är tillbaks igen. Det är dig de vill stänga ute från sidan, inte din IP-adress. Acceptera då det och håll dig ifrån sidan tills du är välkommen tillbaka.

Tycker du att du har blivit felaktigt avstängd, skicka då ett mail till någon lämplig person (exempelvis en moderator i ett forum) och säg detta, så kan ni säkert resonera er fram till en lösning.

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_real_Tobban
Du är med stor sannolikhet IP-bannad. Och har du blivit det tycker jag du ska fortsätta vara det.

Det är skitenkelt att gå runt om man vet hur man gör. Dock så kommer du antagligen bli bannad igen så fort de inser att det är samma person som är tillbaks igen. Det är dig de vill stänga ute från sidan, inte din IP-adress. Acceptera då det och håll dig ifrån sidan tills du är välkommen tillbaka.

Tycker du att du har blivit felaktigt avstängd, skicka då ett mail till någon lämplig person (exempelvis en moderator i ett forum) och säg detta, så kan ni säkert resonera er fram till en lösning.

Tack för svaren!

Jag är nästan säker på att jag inte kommer att få komm in på sidan.
Men jag vill gärna veta hur man gå runt det, som du sa!

Jag har även testat plug-in:en, men vet faktiskt inte hur den fungerar!
Kan du förklara lite snabbt? Det vore verkligen snällt!

Visa signatur

mmmm

Permalänk
Medlem

www.kniff.de

Tryck på anonymizer eller vad det står. Men som sagt så lär du bli bannad snabbt om du inte verkligen ändrar på dig och använder ett random användarnamn. Men mitt tips är egentligen att inte vara där längre. :S
Kom över det liksom.

Det är proxy det där så det kommer gå segt, men det funkar för ip-bann.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | EVGA G2 Supernova 850 W | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K @ 4.0 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | 2 x MSI GeForce GTX 760 2GB TF | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB @ 1600 MHz | Intel X25-M SSD 160GB | Samsung 850 EVO 250 250 GB | WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache 7200RPM | Seagate Expansion Desktop Drive 3TB | SteelSeries Siberia V2 White | Microsoft Sidewinder X4 | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

Hehe jag var också bannad från en sida med ip-bann och har verkligen letat efter ett sånt här program. Nu kan jag äntligen motbevisa min kaxiga kompis om att det går att komma runt det

För att undvika flaming angående detta vill jag klargöra att jag inte kommer att utnyttja programmet för att förstöra utan bara för att göra en "proof-of-concept" mot min kompis om att hans ip-bann inte är ogenomtränglig. Sen kommer hans webbsida vara fri från mig då den egentligen inte har något värde alls för mig bortsett från att det är kul att bevisa att man kan komma in om man faktiskt vill.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

blev ip bannad på sweclockers här för nåra dar sen.. o har fortfarande inte en jävla aning om varför... kontaktade moderator som dock inte svarade tillbaka.. men bannen var hävd...

märkte också dock samma dag att mitt trådlösa nät inte var connectade till rätt router.. kanske kan vara så att ngn granne är ip bannad från sweclockers... how ever keep rock on

btw.. god fortsättning

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMannen
blev ip bannad på sweclockers här för nåra dar sen.. o har fortfarande inte en jävla aning om varför... kontaktade moderator som dock inte svarade tillbaka.. men bannen var hävd...

märkte också dock samma dag att mitt trådlösa nät inte var connectade till rätt router.. kanske kan vara så att ngn granne är ip bannad från sweclockers... how ever keep rock on

btw.. god fortsättning

Samma här...:S vet inte varför men jag blev också upplåst.

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Geeks
SweClockers

Är du bannad så finns det troligtvis en anledning till det. Ta upp det med administratörerna.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem

Ang bannen här så var det ett misstag, 217.*.*.* blev bannat
Jag var för övrigt en av de drabbade.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200