19" TFT skärm för 2490:-

Permalänk

Köpte också en benq idag och tyvär var det en död pixel på min också :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WizhY
Hur mycket har du köpt Iiyaman för?
Funderar nämligen på att slå till på en sådan istället för Benq tft:n! :]

den kostar ca 2500kr på pc city superstore
xxbiker

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
elgigantens "reapris" är antingen samma som icke-rea eller dyrare.

Bluff och båg är vad elgiganten är

En grej jag märkt med den typen av affärskedjor, är att dom ofta höjer priserna någon vecka innan, sen sänker dom priset till original - och vips, så har dom "REA"

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xxbiker
den kostar ca 2500kr på pc city superstore
xxbiker

Jaha, trodde Iiyama:n var lite dyrare än så på "normalpris". Men idag när jag kikade förbi elgiganten hade inte dom nån Iiyama tft kvar ;/

Visa signatur

MSI K8N Platinum :: AMD 64 3000+ :: 1024MB Corsair Value :: 120GB + 200GB

Permalänk
Medlem

prova på http://www.pccity.se/
xxbiker

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Hade visst 2 döda pixlar på min andra Benq! Tröttnade på skiten och lämnade tillbaka den och köpte en SCALEOVIEW C19-6 på ComputerCity
http://computercity.se/index.aspx?identifier=SE88512&sName=TF...
Visserligen har den inte DVI men kvalitén både på bilden och i allmänhet är bra mycket bättre. Rekommenderar den varmt.
Har nu eyeballat varenda pixel på skärmen och inte hittat en enda trasig.
Aldrig mera Benq säger jag bara!

Permalänk
Medlem

nu när det snackas skärmar undrar jag om denna skärm är något att ha?

http://www.theclickstore.se/product_viewer?category_id=778&ca...

elr rekommenderar ni någon annan?

Permalänk
Medlem

Ja den är säkert bra men jag skulle aldrig vilja köpa en via internet..

Permalänk
Medlem

Ska precis iväg till Elgiganten och lämna tillbaka min Benq T905, hoppas dom har kvar några nya att byta mot.

Skärmen har en defekt subpixel strax under mitten som lyser grönt mot svart bakgrund. Såg den direkt när jag först knäppte på skärmen och det går inte att undvika att lägga märke till fanskapet.

Kör för tillfället VGA-kabel och det uppstår i bland vissa störningar som jag faktiskt uppfattar som mycket värre än den trasiga pixeln. Ska testa DVI-kabel om jag får ett nytt exemplar och hoppas att det löser problemet.

Säga vad man säga vill om hemelektronikkedjor, men just Elgigantens erbjudande om öppet köp är i alla fall guld värt.

Permalänk
Medlem

Mortioso ta mitt råd och ta pengarna och köp en annan skärm i stället

Permalänk
Medlem

Benqen dom hade förra året köpte jag

En Benq T701 17" TFT 25ms, jag har aldrig haft problem med den och jag tycker den är super!

Kostade 1990:-

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För att slippa starta en ny tråd frågar jag här i stället. Är rätt sugen på den här skärmen:

http://computercity.se/index.aspx?identifier=SE88512&sName=TF...

Responstid: 12 ms

Spelar rätt mkt spel, främst cs. Duger det med 12 ms?

Visa signatur

Asus a7v8x-x. Barton 2500+. TwinMos 512 mb Pc 3200. Seagate 160 gb +120 gb. Creative Geforce Tit 4200 64mb.

Permalänk
Medlem

Pumpade snubben vid varuutlämningen på lite information och fick höra att det hade varit en hel del returer av just dessa Benq-skärmar. Verkar som Benq har lanserat alla sina måndagsexemplar i Txxx-serien. Alltså, ett varningens ord för den serien, kvaliteten kan vara väldigt osäker.

Grattis till dom som fick hela skärmar, jag gjorde som exhale och valde pengarna och letar nu efter nån annan skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortioso
Pumpade snubben vid varuutlämningen på lite information och fick höra att det hade varit en hel del returer av just dessa Benq-skärmar. Verkar som Benq har lanserat alla sina måndagsexemplar i Txxx-serien. Alltså, ett varningens ord för den serien, kvaliteten kan vara väldigt osäker.

Grattis till dom som fick hela skärmar, jag gjorde som exhale och valde pengarna och letar nu efter nån annan skärm.

Efter läsning av den här tråden är jag evigt tacksam att elgiganten i v-vik hade iiyama som ersättningsskärm för benq. laddade hem nokia monitortest, rekommenderas...

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Phew, trodde precis att jag hade hittat en död pixel på min skärm. men det visade sig att det var en bit ludd. Har aldrig varit så glad över min orenhet
Kvaliten på dessa skärmar verkar ju vara hyfsat dålig, men om man har tur och saknar döda pixlar så är de ett klipp IMO.
*gottar sig*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2bee
För att slippa starta en ny tråd frågar jag här i stället. Är rätt sugen på den här skärmen:

http://computercity.se/index.aspx?identifier=SE88512&sName=TF...

Responstid: 12 ms

Spelar rätt mkt spel, främst cs. Duger det med 12 ms?

Det är en sån jag köpte och jag är jätte nöjd! Men om jag spelade mycket spel skulle jag nog valt den med 8 ms http://computercity.se/Product/UppTec_PC_Skarm.aspx?Identifie...

Permalänk
Medlem

Köpte mig en såndär Benq skärm på elgiganten idag.
Kopplar in skärmen hemma och med min vanliga tur så det första jag gör är att upptäcka en död pixel bra precis mitt i skärmen :/
Men sån tur va lovade mig killen där på elgiganten att jag skulle få byta isåntfall. Och mycket riktigt fick jag en ny skärm, den testade vi även på plats så den är helt felfri, elgiganten är grymt schyyst när det gäller sånt där

Visa signatur

MSI K8N Platinum :: AMD 64 3000+ :: 1024MB Corsair Value :: 120GB + 200GB

Permalänk

Måste nog ta och raska mig iväg till elgiganten och fixa en ny , är det bara att gå till lagerkassan eller ska jag in i butiken och höra med dem?

Ingen aning hur det funkar :/ ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enslavement
Måste nog ta och raska mig iväg till elgiganten och fixa en ny , är det bara att gå till lagerkassan eller ska jag in i butiken och höra med dem?

Ingen aning hur det funkar :/ ....

Pratade med dom inne i butiken först, så fick dom leta fram en ny skärm. Den sista dom hade på hyllan här iaf. Sen så lämnade jag in min gamla på byten, antagligen är det väll meningen att man ska gå till "lagerkassan" först och främst :]

Visa signatur

MSI K8N Platinum :: AMD 64 3000+ :: 1024MB Corsair Value :: 120GB + 200GB

Permalänk

EEEEEEEH jahaa???

Va där idag och de svara att man inte får byta om det är bara en död pixel , IDIOT!
De tog in den och skulle ringa nästa vecka men han sa att man inte går byta så.

Fan va fiiint , sa att jag skulle ta ett snack med hans chef om jag inte får en ny eller pengarna tillbaka.

Jag e sååååå nöjd.

Permalänk
Medlem

Man ska givetvis inte säga att man har pixelfel utan lämna den åter, ta pengarna o köpa en igen
Verkar mer standard än undantag med pixelfel på de där BENQ..Men man får ju vad man betalar för oftast..

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

Bra, då vet man att man inte ska köpa BenQ då. Mycket döda pixlar verkar det som!!

Ska köpa en Viewsonic VX924 snart.

Och ja, det är grym skillnad med DVI!