Permalänk
Medlem

WoW lan på 2 mbit

Hej!

Jag och en kompis funderar på o koppla ihop våra datorer o köra lite wow med varandra på internet. Jag undrar om det inte börjaj lagga lite mkt om man inte har mer än 2 mbit i uppkopling?

Permalänk
Medlem

Beror på om ni tänker ladda ner.. något annat samtidigt, då funkar det inte, men om ni bara ska spela WoW så funkar det helt ok.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

har spelat wow i 2 dagar hos en kompis på en officiel server, vi var 3 personer på 0.5 lina, gick gör bra;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Vi körde 3st på 8mbit utan några problem. Tror det bör funka för er att köra på 2 också.

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

Jag och 2 poolare har lanat på 0.5 utan lagg np

Permalänk

Funkar mkt bra. Vi satt 5 personer på 2mbit, alla spelade WoW. (:

Permalänk
Medlem

okej=) härliga nyheter=)

fick wow i julklapp lvl 8 =D..

vi har egentligen 8 mbit men det är nåt fel så det går i 2 mbit hastigheter=(

Permalänk
Medlem

WoW "drar" ungefär 2-3KB/s in/ut per spelare. Mer i raid instanser, då är det upp emot 5-6KB/s

Så ni kan gott trycka in en hel del på din "2Mbit" lina

Permalänk
Medlem

Jag brukar lyssna på webradio samtidigt som jag spelar på min 0.5-lina, och det funkar perfa

Permalänk
Avstängd

hade lan för 1 dag, 9pers alla spelade wow på telia 2mbit

~100ms @ al'akir

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
vi har egentligen 8 mbit men det är nåt fel så det går i 2 mbit hastigheter=(

Då tycker jag att du ska kontakta din ISP. Man ska inte betala för mer än vad man får.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Då tycker jag att du ska kontakta din ISP. Man ska inte betala för mer än vad man får.

kanske nån typ av fullrate (upp till 8mbit)
har själv full rate 8mbit men får bara upp till 2mbit som linan klarar av

Permalänk

Vi satt och spelade 6 pers på min 0.5 lina utan problem, så det skall nog gå bra

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Medlem

Jag har under 1 vecka spelat wow med 56Kbit modem och det fungerade sålänge man inte körde instanser. Lagget var ganska hårt i de stora städerna med mycket folk då.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Jag har under 1 vecka spelat wow med 56Kbit modem och det fungerade sålänge man inte körde instanser. Lagget var ganska hårt i de stora städerna med mycket folk då.

Kan ju iofs bero på din dator i de stora städerna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Då tycker jag att du ska kontakta din ISP. Man ska inte betala för mer än vad man får.

Jo jag har ringt dem men dem skyller på att linan inte klarar mer, men med vårt gammla modem så fick vi ut ca 5 mbit men då maxade modemet, men vårt nya som ska klara av 8 mbit klarar precis 2=(

Permalänk

Vi har 8/1 ADSL hemma, två av ungarna kör wow, en Q4 och jag BF2, det första spelet som känner av detta är Q4, sen BF2, WoW bara tuffar på, som en gammal volvo 242:a

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
WoW "drar" ungefär 2-3KB/s in/ut per spelare. Mer i raid instanser, då är det upp emot 5-6KB/s

Så ni kan gott trycka in en hel del på din "2Mbit" lina

Källa = Tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willbreaker
Källa = Tack

Dra hem titanbar och så aktiverar du en av de inbyggda pluginsen så kan du se "data transfer rate" eller motsvarande, som sagt så drar det mellan 2-6(kan komma spikar uppemot 8)kB/s

Visa signatur