Permalänk

Datorpaket, 10 tusen. Synpunkter?

Tjena!

Nu ska vi beställa min julklapp/födelsedagspresent och jag vill ha synpunkter på mitt system jag satt ihop. Jag vill inte höra klagomål på monteringskostnaden. Det är redan konstaterat, jag kan inte bygga (vill inte höra hur lätt det är heller).

Här är själva paketet: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=160851

Vad säger ni?

Visa signatur

Yertle the Turtle
Yeap.

Permalänk

Ser bra ut, köpte själv för ca 1v sedan en dator till mig själv som födelsedagspresent/julklapp och den funkar klockrent.

Bor du i sthlm så kan jag plocka ihop den åt dig för 500kr istället för att du ska lägga det dubbla.

Mitt system.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=159595

Permalänk
Medlem

Ska du inte ta ett chassi som du kan se? Det bästa är ju om du köper chassi och nätagg försig.. Taagan är ju lätt bästa märket. Tagan 420w borde ju räcka. Annars ser det jättebra ut.

EDIT: Med moms och allt om du läser ordentligt så blir det där 12000 och inte tiotusen

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CC6AR6-400

Där är chassit och nätagget. Jag har sett att datorbutiken själv har satt ihop likvärdiga system (om inte bättre) med det där.

Ohh, btw, jag köper utan moms. (Pappas firma)

Visa signatur

Yertle the Turtle
Yeap.

Permalänk
Medlem

ok Bor du i Örebro?

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk

Nej, Stockholm, Sundbyberg.

Visa signatur

Yertle the Turtle
Yeap.

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Ska man behöva lägga på CPU- och GPU-fläkt?

Visa signatur

Yertle the Turtle
Yeap.

Permalänk

Vill du ha en tyst dator ? Då är det bäst att byta CPU/GPU fläktarna. Rekomenderar varmt Zalmans varianter GPU-Fläkt och CPU- Fläkt .

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Vill du ha en tyst dator ? Då är det bäst att byta CPU/GPU fläktarna. Rekomenderar varmt Zalmans varianter GPU-Fläkt och CPU- Fläkt .

Jag håller med... rekomenderar dessa.. fast CNPS9500 till cpun.. gör mkt skillnad i ljud och temp!

Visa signatur

AMD Athlon 64 4000+ 1MB @h2o||A8N-E, nForce4 Ultra,PCI-Ex16||Crosair 2048mb||7800GTX 256MB ||Antec P180 ||NorthQ 400W ||250GB+200gb

Permalänk

Men behövs de?
Jag kan säkert klara ljudet, jag skulle dock inte klara prestandadrop pga värme.

Visa signatur

Yertle the Turtle
Yeap.

Permalänk
Medlem

Du behöver inte oroa dig för prestandadrops, det är enbart för ljudnivån du skulle byta isf. (Visst de kan säkert sänka tempen lite, men om man inte överklockar eller så, så spelar de ingen roll.)

Ser bra ut i övrigt.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Köpa en x2 3800+ och dra ner på 120;- Moderkortet, omkring 100;- på HDD? Sen kostar det lite mer men den smällen kan man väl ta.

Visa signatur

Yertle the Turtle
Yeap.

Permalänk
Medlem

bara du inte tar duracellkaninens paket, ditt var 10 ggr bättre. skit i "test av dator..." ( problem har du oss till ) och ta en schysst chassi istället, iaf typ sonata 2 med nätagg eller något du gillar.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

900kr för montering, rena rånet.
Nae tacka vet jag 64bits pc-byggarskola och sweclockers forum :p.
Borde inte sweclockers också göra en pc-byggarskola?

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

hej monterar dom hela datorn ? jag hittar inte

på deras sida ???
Var hittar jag
Montering/test av datorsystem
MONTEZ
I Lager 1 st Ord.pris
968.00 Webpris
919.00