Fråga ang. minnen på dfi lanparty nf4 dr

Permalänk
Medlem

Fråga ang. minnen på dfi lanparty nf4 dr

Jag har sökt men tycker inte jag hittade någon tråd som stämde in på min fråga.

Jo det är som så att jag har ett dfi lanparty nf4 sli dr moderkort och just nu har jag 2st 512 stickor ocz 3200 premium edition minnen. jag har nu beställt 2st 1024 stickor corsair twinx 3200.
tänkte jag skulle försöka köra alla minnena, i vilka portar ska de olika minnena sitta för att få ut bäst prestanda o kunna köra dualchannel? Mina nuvarande minnen sitter i slot 1 o 3 (de oranga slotarna. Ska jag sätta de nya minnena i de 2 tomma eller ska man byta plats, eller ska de sitta så man kör ocz i de portarna som sitter ihop och corsair i de två andra alltså olika färger på portarna?

är det någon information som jag har glömt så fråga gärna.

tack på förhand
/Honda

Visa signatur

Epox 9nda3+,amd 3200+@2400mhz, 2*ocz rev 2 512, Leadtek6800GT 1st 160gb 1st 200bg 1st raptor 36gb

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

fulagubben: du kanske kan komma med ett bra sökord då? ska han testa med "hur ska jag sätta mina minnen på mitt lanparty dr mobo?".. kom med ett vettigt svar

Honda: jag skulle satt de stora stickorna i 2 o 4 o sedan de mindre stickorna o 1 och 3. Fast jag vet inte riktigt hur det funkar med dual channel

btw 1an o 3an är gul o 2an o 4an e orange... men jag vet inte om dual channel funkar när man kör såhär.. på min dator så va de så att när jag satte minnena i 1an o 3an så fick jag varning i biosen att dual channel inte va igång och jag skulle satt minnena i 2an o 4an för dual channel.. (4an är närmst prollen o 1an e längst ifrån)

Du får nog kolla i manualen för det om hur du ska sätta minnena för dual channel för jag vet att minnesuppställningen står där.

Visa signatur

:)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
fulagubben: du kanske kan komma med ett bra sökord då? ska han testa med "hur ska jag sätta mina minnen på mitt lanparty dr mobo?".. kom med ett vettigt svar

Honda: jag skulle satt de stora stickorna i 2 o 4 o sedan de mindre stickorna o 1 och 3. Fast jag vet inte riktigt hur det funkar med dual channel

btw 1an o 3an är gul o 2an o 4an e orange... men jag vet inte om dual channel funkar när man kör såhär.. på min dator så va de så att när jag satte minnena i 1an o 3an så fick jag varning i biosen att dual channel inte va igång och jag skulle satt minnena i 2an o 4an för dual channel.. (4an är närmst prollen o 1an e längst ifrån)

Du får nog kolla i manualen för det om hur du ska sätta minnena för dual channel för jag vet att minnesuppställningen står där.

lika lätt för oss andra som för han att söka...!!

Permalänk
Medlem

eller så kommer man med ett hjälpande svar. de finns inget mera jag stör mig på med detta forum än folk som säger "google is your friend" eller "använd sök" eller liknande... jag gav han ett halvbra svar o sedan sa jag att de stpr i manualen.. mkt bättre svar än vad han fick av vissa andra iaf.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Kolla så det är inte samma som på mitt nf3 bort att farten dras ner vid 4 stickor, borde väl funka dock

Visa signatur

tjopp

Permalänk

Vad jag känner till så kommer inte 4 minnen som även är 2 olika sorter fungera så bra. Blir lättare BSOD eller ett instabild system.

Men lita inte på mig till 100% utan jag skulle isf tips dig om att fråga på http://www.dfi-street.com/forum/. Har dom inte svar så vet jag faktiskt inte.

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |