Audigy 2ZS Kan inte installera drivrutiner!

Permalänk
Medlem

Audigy 2ZS Kan inte installera drivrutiner!

Nu när jag startade datorn ploppade det upp en ruta om ny maskinvara. Va?! Tänkte jag och tryckte vidare. Ljud-enhet säger den. Jag testar ljduet och nej, det funkar inte. Drivrutinerna till mitt Creative Audigy 2ZS är som bortblåsta. Jag går in på deras officiella hemsida, laddar ner de nyaste Beta-drivrtuinerna och testar. Nehe, det funkar inte. Den säger att den inte hittar något ljudkort som stöds. Jag testar med de senaste icke-beta-drivrutinerna, dvs från 2003. Samma problem.

Vad i?

Det sista jag gjorde innan jag startade om datorn var att köra update på norton internet security. Jag ser även att en återställningspunkt gjordes. Att gå tillbaka med systemåterställning gör ju inte saken bättre, jag vill ju att ljudet ska funka med nyaste uppdateringarna också.

Skumt problem?

Jag har även testat med DriveCleaner men ingen skillnad. Jag vill ha ljud! Något tips, please!

BTW, har inte gjort något annat alls. Datorn är helt oklockad och det enda jag gjorde var att starta om datorn via menyn.

Tack på förhand!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma fel med ett gammalt live kort. När man ska installera drivrutinerna till ljudkortet kommer det upp "det finns inget sådant ljudkort i den här datorn"

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

Testade med original-CDn, den hittar inte heller kortet! Jag får lite smått panik. Jag menar, Windows ser ju att ny hårdvara finns i datorn, varför gör inte installationen det?

EDIT: Lyckades lösa det! Hur:
http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/tpc/f/49310655/m/31410...

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SILEN
Har exakt samma fel med ett gammalt live kort. När man ska installera drivrutinerna till ljudkortet kommer det upp "det finns inget sådant ljudkort i den här datorn"

det felet löser du genom att packa upp driivrutinerna till disk och installera dem genom at ta uppdatera drivrutin i enhetshanteraren men det är inte det som strular för mig jag kan installera från skiva eller med nedladdade drivers men när den kommer till sista filen smo ska installeras kraschar hela datorn varje gång.

Visa signatur

165 @ 2,8Ghz.. Asrock Dual.. Seasonic s12 600w.. 2GB Gskill PC4000 HZ .. Audigy 2.. Tunic Tower 120 (2x120mm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getttosmurf
det felet löser du genom att packa upp driivrutinerna till disk och installera dem genom at ta uppdatera drivrutin i enhetshanteraren men det är inte det som strular för mig jag kan installera från skiva eller med nedladdade drivers men när den kommer till sista filen smo ska installeras kraschar hela datorn varje gång.

Ajdå Verkar vara nån hårdvarukonflikt eller så?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Ajdå Verkar vara nån hårdvarukonflikt eller så?

Jo det verkar så tyvärr , får spel på det inbyggda realtek skiten snart

Visa signatur

165 @ 2,8Ghz.. Asrock Dual.. Seasonic s12 600w.. 2GB Gskill PC4000 HZ .. Audigy 2.. Tunic Tower 120 (2x120mm)

Permalänk
Hedersmedlem

Man får ofta flytta runt kortet tills man hittar en PCI plats som inte bråkar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Man får ofta flytta runt kortet tills man hittar en PCI plats som inte bråkar.

Okej , ska testa byta

Visa signatur

165 @ 2,8Ghz.. Asrock Dual.. Seasonic s12 600w.. 2GB Gskill PC4000 HZ .. Audigy 2.. Tunic Tower 120 (2x120mm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getttosmurf
det felet löser du genom att packa upp driivrutinerna till disk och installera dem genom at ta uppdatera drivrutin i enhetshanteraren men det är inte det som strular för mig jag kan installera från skiva eller med nedladdade drivers men när den kommer till sista filen smo ska installeras kraschar hela datorn varje gång.

Prövat det. prövat 3 olika drivare från creative också, från skiva och laddat ner. Står bara "there is no creative sound blaster card in ur system".. tror att kortet är från nån gammal hempc dator men det borde fan funka iaf tycker ja, känns som att det är spärrat på nått sätt.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

hade samma problem
datorn hittade inte mitt kort.. men hittade en drivrutin på SB sida till slut som löste problemet!

jag är inte säker men jag tror att det är nån av dessa:
TheOne_ SBA2_PCDrvBeta_LB_2_08_0002.exe
SBA2_PCWDRV_LB_1_84_55-R1.exe

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten