Gamla fina disketter

Permalänk

Gamla fina disketter

Gaaaah! Vart i hvete får man tag på gamla hederliga DD-disketter (720kb) i dessa bistra dagar?!??!?!

Går ju knappt att få tag på disketter i huvud taget ju!

Någon som har något tips?

Visa signatur

Amiga 500, The First, The Last, The Only!

Permalänk

Varför behöver du just 720kb?

Jag gissar att det går att göra det omvända motför när man tog 720kb diskar och borrade upp hålet för att kunna köra dessa i 1.44.

Testa alltså att tejpa hålet.

Permalänk

Ska använda dom till amigan, måste försöka rädda dom spel som fortfarande fungerar...

Har funderat på att tejpa som du säger, men det känns inte som någon bra långsiktig lösning, men det är nog inte det lättaste att få tag på DD-disketter nu...

Visa signatur

Amiga 500, The First, The Last, The Only!

Permalänk
Medlem

Finns inte de flesta gamla Amigaspel att ladda ner gratis helt lagligt nuförtiden?

Av utrymmesskäl så slängde jag en jättekasse med de flesta av mina Amigaspel för några år sen. Jag sparade några speldisketter av nostalgiska skäl & för att kunna använda mina Amigor (3st).

(Känns inte som nån mening att försöka sälja Amigorna när man antagligen bara får några hundralappar.)

Hade innan jag slängde disketterna tankat hem de flesta spelen från nätet i .adf fomat & lagt på en CD.
Kör ibland spelen på PCn med en Amiga emulator. Vilken nostalgitripp det brukar bli:-)

Visa signatur

Lenovo ideapad 330-15IKB, i5-8250U, 8GB RAM.

Permalänk

Jo, det är sant, men jag föredrar att spela Amiga spel med min "The Bugg" på en Amiga för den ultimata spelupplevelsen, dessutom så har ju diskettbytandet mellan varje fiende på tex Moonstone också sin charm

Jobbar på att kunna föra över spel från PCn till Amigan också, men eftersom jag inte har någon hdd i amigan blir det besvärligare, då måste jag ju använda disketter...

Visa signatur

Amiga 500, The First, The Last, The Only!

Permalänk
Permalänk
Medlem

1.44 disketter funkar fint i amigan, den fattar dock inte att den är en 1.44.

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem

Vad skönt det är att vara en lycklig Amiga 1200 T Ägare.. har dvdbrännare och PCMCIA nätverkskort i den 10GB HD.. har flera hundra SPEL HD-installerade , prexis som alla demos..

kolla denna sida:
http://amiga.magix.name/index.php

där finns allt

jag har betalt för min WHDLoad reg!! så allt är frid och fröjd!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Kolla här
http://www.ggsdata.se/Datorer/se-adds.html

Klicka på "Amiga classics" och sedan på "övrigt".

39:- för ett 10-pack.

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

Eller köp mitt nätvetkskort:
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=22673692

så skickar ni över spelen via pc:n

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Fiint, tackar för svaren, ska nog beställa lite disketter!

Är på jakt efter en 1200 med hdd jag med, kommer ihåg att en kusin hade en back in the days, ska höra om den finns kvar...

Amiga forever!

Visa signatur

Amiga 500, The First, The Last, The Only!

Permalänk
Medlem

Re: Gamla fina disketter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ddaawiidd
Gaaaah! Vart i hvete får man tag på gamla hederliga DD-disketter (720kb) i dessa bistra dagar?!??!?!

Går ju knappt att få tag på disketter i huvud taget ju!

Någon som har något tips?

TDK MF-2HD/10F-IBM
Titta in på din lokala Onoff butik, där finns 10pack 1.44mb disketter för 39kr
och jag ser ingen anledning till att de inte skulle fungera till Amiga då jag tror att den inte ens fattar att det är 1.44mb.

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s