Xbox-supporten: "Jag säger upp mig, jag orkar inte mer"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Uppenbarligen har dom få anställda här i sverige, inte så konstigt om det blir stressigt då.

Jag hoppas det där var något försök till skämt? Att Playstation skulle ha bättre kvalitet var det dumamste jag hört, ta t.ex. har både PS1 och PS2 stora problem med cd-läsarna, PSP har stora problem med döda pixlar, trasig styrkors, urhoppande skivor. Skillnaden mellan MS och Sony är att MS försöker rätta till problemen, Sony bara skiter i sina kunder. Sen är det ju så att Sony och Nintendo låter oss europer vänta väldigt många månader på konsollerna, när den sen kommer hit är alla problem lösta.

gällande playstation 1/2:s cd-läsare så tycker jag inte man ska skylla på sony, utan alla värdelösa chip som pajjar konsolen.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Visst är det tråkigt att du fick en trasig konsoll, men bara för att du fick det betyder inte att det är ovanligt många som fick det. Allt tyder på att 360 har lika mycket/lite problem som andra konsoller, inget konstigt med det.

Jo, det är jäkligt konstigt att ens 360 lägger av när man kopplar in det. Xbox1 gjorde inte det, inte PS2 eller GC heller. Inte ens N64 eller PSX gjorde det. Klart som fan att det är konstigt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Dels var PSP och PS2 flera månader gamla när dom kom hit, dom hade alltså haft tid att fixa problemen då. Sen är det inte lika poppis att klaga på Sony.

Men för att fortsätta med din logik, det är många på forumet som har fungerande konsoller och alla jag känner med en 360 har inga problem, ergo, det är inga fel på den.

Fast nu är det ju inte det faktum att Sony inte tog sig tid att fixa ps2ans barnsjukdomar innan eu-releasen som vi diskuterar, utan att Xbox 360 har ovanligt vanliga barnsjukdomar.

Inte lika poppis att klaga på Sony? Har aldrig för mig att jag sett ett inlägg från din sida där du inte har klagat på Sony?

Nu är du bara löjlig, det är ett faktum att det är vanligare med barnsjukdomar på Xbox 360 än vad det varit med någon konsol tidigare.

Permalänk
Medlem

SUE THE FUCKERS.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd

http://www.youtube.com/w/X-Box-Playstation-2-Game-cube---Soli...

Den var lite cool, dom testar GC, PS2 och Xbox för att se vad dom tål och jag måste säga Nintendo vet hur dom ska bygga tåliga saker.

Ska inte säga vilken som inte klara sig förbi första testet

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

KaZmur: Lite offtopic, men vad har du för Gamertag?

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
KaZmur: Lite offtopic, men vad har du för Gamertag?

Pancho SWE, har dock inte reggat mitt Live-konto än. Why do you ask?

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt det är rätt åt folk som är så dumma att dom betalar runt 4000 för något som dom kan få bättre för 2000kr om mindre än ett halvår.

Men jaja, jag måste erkänna att deras support verkligen var värdelös. Läste iofs inte igenom hela, men läste framtills att han skickade boxen andra gången.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Jag tycker faktiskt det är rätt åt folk som är så dumma att dom betalar runt 4000 för något som dom kan få bättre för 2000kr om mindre än ett halvår.

Vad syftar du på då? Vilken konsol dvs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Pancho SWE, har dock inte reggat mitt Live-konto än. Why do you ask?

Nyfiken

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Jag måste nästan hålla med sprucetwig om att xboxen inte är den ända konsolen som har problem. Iofs så är inte det ett försvar eller så för att dom går sönder. Men när man sitter inne på en sådan här tråd är det så att om folks xbox har gått sönder så skriver dom det. Men man måste tänka på att det finns nog många fler som inte nämner att deras funkar. Jag känner ett antal kompisar som har PSP som funkar skit kasst. Dom gör ingenting åt saken så dom får väll skylla sig själv lite men konsolen har problem ändå.

Visa signatur

| Fractal Design Arc | Asus GTX670 | Asus P8P67 B3 | i5 2500k | Corsair 8gb@1600mhz | Corsair HX750
| Intel 330 120gb + 1tb WD Black | Logitech mx518 | Logitech G930 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Jag tycker faktiskt det är rätt åt folk som är så dumma att dom betalar runt 4000 för något som dom kan få bättre för 2000kr om mindre än ett halvår.

Men jaja, jag måste erkänna att deras support verkligen var värdelös. Läste iofs inte igenom hela, men läste framtills att han skickade boxen andra gången.

Bättre att själv kontakta supporten för att se hur det är på den fronten istället för att bara trycka ner he nhel support bara för att några på ett forum har skrivit att det suger.

Sedan undrar jag vad du menar med det andra? Att man kan få Xboxen för 2000:- om ett halvår?

Sedan är ma ninte dum för att ma nhar pengar till en 360, utan det är väl mer avundsjuka från andra som påstår att det är dumt att köpa den. Jag har inte haft något som helst problem med min box och det är jag glad för. Sedan är det ingen som vet hur PS3 eller REV kommer att vara.
Som det nämts innan här så har ju både PS1 och PS2 och PSP haft sina problem och jag tror med all säkerhet att PS3 också kommer lida av brister.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
De hänvisade till xboxsupport.

(Webhallen)

Jag hade ändå krävt att få lämna in den till dom och sedan hade dom fått ta hand om problemet. Eftersom det nu drog ut på tiden är det enklare att kräva ersättning av butiken än av Xbox själva. Oavsett vad butiken har för undanflykter kan man alltid kräva ersätning på en försenad service. Har det gått mer än 3veckor tar du kontakt med butiken och kräver ersättning. ger dom inte dig det för att det är Xbox som drar ut på tiden och inte dom säger du att du går du till allmäna reklamations nämden eller ditt lokala kontor. Du brukar dom ge med sig gör dom inte det anmäl dom. Reklamations nämden kommer garanterat att ta kontakt med butiken. Då får man oftast en fin liten ersättning.
Har nämligen själv jobbat inom service. Vi strulade till det med en kund så mycket att det slutade med att killen fick en LCD värd 7k i ersättning för att vi inte ville bli svart listade hos reklamations nämden.

Citat:

Srekel
Alltså, sluta på sitt jobb som support för att folk ringer in och klagar? Då tänkte man nog inte riktigt igenom sitt karriärval innan va?

Du har då alldrig jobbat inom service sektorn märker jag. Jag jobbade med det i 1år. Sen gav jag upp det för att man blir helt trött i huvudet av alla som skricker och kallar en dumma saker hela tiden. Det är _EXTREM_ tyngande att höra det även om man inte tar åt sig något av det. Jag jobbade inte genom telefon utan genom direkt kontakt med kunderna. CA 30-50 service case om dagen. Alla var inte glada om man säger så.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Visst är det tråkigt att du fick en trasig konsoll, men bara för att du fick det betyder inte att det är ovanligt många som fick det. Allt tyder på att 360 har lika mycket/lite problem som andra konsoller, inget konstigt med det.

Om varenda 360 som någonsin såldes skulle varit trasiga hade du nog fortfarande försvarat dom.
Detta är ingen tråd om att 360 suger utan att supporten är kass och det är problem med första revisionen för vissa, men du tar defensiv ställning direkt som om du utvecklat boxen själv.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Inaktiv

Efter själigt många försök till reparationsförsök kan du kräva pengar tillbaka och kanske också kompensation. Det hade i alla fall jag gjort, en tusing kan de allt ge dig + kostnaderna du lagt ut. Inte mer än rätt.

Hade jag gjort.

Permalänk
Medlem

Usch, tråkigt att höra sånt här. Har råkat ut för kass service förr, men det här verkar ju vara 10 gånger värre :(.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Där har du anledningen till varför jag aldrig i hela mitt liv skulle våga mig på att köpa något från bolag som Microsoft. Du skall ha cred för att du orkar, själv hade jag åkt till supportens kontor och gått verbal bärsärk.

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Efter själigt många försök till reparationsförsök kan du kräva pengar tillbaka och kanske också kompensation. Det hade i alla fall jag gjort, en tusing kan de allt ge dig + kostnaderna du lagt ut. Inte mer än rätt.

Hade jag gjort.

Det har han.

1. 3:e gångens rep.

Om det varit samma fel 3 gånger, _MÅSTE_ vara exakt samma komponet varje gång som gått sönder t.ex lasern. Men om vi säger att han fick sin Xbox utbytt efter varje service gäller inte 3:e gångens reperation. Den _MÅSTE_ blivit lagad och inte utbytt. Butiken skall då skicka in produkten, verkstaden skall konstatera att det är samma fel. Då först har man rätt att häva köpet.

2. 4:e gångens rep.

Är det däremot så att produkten har gått sönder 3 gånger, blivit reparerad varje gång, men det har varit olika fel så har man rätt att häva köpet om den går sönder en gång till och _INTE_ blivit utbytt tidigare.

Sen om du har fått resa eller betala för skickning av produkten har du rätt att kräva mil ersätning eller kostnad för övriga utlägg.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem

Lite trist att ni måste klandra andra så fort något sådan här händer bara för att ni inte 'VILL' att det kan gå till så här för er favo consoll o.s.v.

Men i vilket fall som hellst, nu värkar det som det värkligen har problem, störe problem en var de värkar villa erkänna, Vist har alla konsoller problem vid start, men ska jag säga mitt så har jag ALLDRIG hört talas om något så omtalande som det här.

Angånden PSP/DS och döda pixlar, läs vad deras pixel garanti gäller fören ni köper den, de flästa företag ja även LCD monitorer har typ 5 pixlar minnst de 2 första veckorna när du har fått den för att du ska få en ny.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

En konsoll ska inte dö och sluta fungera. gör det det så ska det inte vara något tjaffs. fixa en ny. och se över de gamla problemen. säg att det kommer ta ett tag tills dom släpper nya versioner för dom inte vill ha fler fel. det är garanterat dyrare att bara fortsätta ge ut konsoller med fel.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur

Vad syftar du på då? Vilken konsol dvs.

Revolution är väl enda konsollen som har potential till att komma nära halva priset av boxen skulle jag tro.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr

Bättre att själv kontakta supporten för att se hur det är på den fronten istället för att bara trycka ner he nhel support bara för att några på ett forum har skrivit att det suger.

Sedan undrar jag vad du menar med det andra? Att man kan få Xboxen för 2000:- om ett halvår?

Sedan är ma ninte dum för att ma nhar pengar till en 360, utan det är väl mer avundsjuka från andra som påstår att det är dumt att köpa den. Jag har inte haft något som helst problem med min box och det är jag glad för. Sedan är det ingen som vet hur PS3 eller REV kommer att vara.
Som det nämts innan här så har ju både PS1 och PS2 och PSP haft sina problem och jag tror med all säkerhet att PS3 också kommer lida av brister.

Där har du rätt, jävligt dumt av mig. Men av det jag läst så var det dåligt behandlat, men dom sitter säkert ett 20tal på supporten så visst kan majoriteten vara väldigt trevliga. En sak ni ska tänka på när ni ringer in, det är ALDRIG supportteknikern som kan påverka servicetider och såna saker.

Permalänk
Medlem

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Jag tycker faktiskt det är rätt åt folk som är så dumma att dom betalar runt 4000 för något som dom kan få bättre för 2000kr om mindre än ett halvår.
---------------------------------------
**Varför köpa ett grafikkort idag när man kan köpa det om 6-20månader för en "struntsumma" då. **

mina synpunkter på det:
1) Inte samma sak att köpa nått nytt när det är gammalt.
2) Inte samma WOW känsla då.
3) Vill man ha nått pallar man inte vänta 6-12 månader för att spara ca en tusenlapp
4) läs 1an;)

Permalänk
Medlem

Låter förjävligt det där, har själv ingen erfarenhet av telefonsupport när det gäller TV-Spel, har aldrig haft problem med någon av mina typ 15 konsoller jag köpt. Förutom att min PS2:a har börjat balla ur lite ibland (vägrar läsa minneskort, tappar kontakten med kontrollerna), men den är ju rätt gammal nu... Lustigt bara att ingen av mina ÄNNU äldre konsoller har börjat krångla.

Men jag vet hur det är att försöka prata vett med min bredbandsleveratörs support när det lägger ned, så jag lider med er som har problem.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

En sak ni inte kan klaga på är spelen och spelkänslan. De har gjort lite fel, men de har en chans att fixa till det till xbox3.
Jag kommer fortsätta spela xbox rätt så länga tills en bättre konsoll kommer, vilket jag tror inte är de närmsta 5 åren...

Permalänk
Medlem

Problemet med den svenska suporten att det är typ bara en person och han får arbeta från 06:00 till 22:00 och det är många timmar.

Och Xbox 360 har ju många problem så det är säkert många som ringer

Permalänk
Medlem

=/ fasen. Jag lider verkligen med den snubben (han med trasigt xbox). Själv så är jag lite missnöjd med mitt xbox 360.. först så läser den brända skivor som en potta skit. Sen så är PGR3 så jävla trist aja jag sitter o väntar tills det släpps chip

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Inaktiv

Sympati med er som har problem med detta, men jag kan inte låta bli att asgarva när jag hör historien. :>

Se humorn i det hela.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN

gällande playstation 1/2:s cd-läsare så tycker jag inte man ska skylla på sony, utan alla värdelösa chip som pajjar konsolen.

Nja, det blir ju lite fel när det är massvis av konsoller som aldrig varit chippade som går sönder. Det är nog inte heller chippens fel att första PS2:orna repade skivor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone

Jo, det är jäkligt konstigt att ens 360 lägger av när man kopplar in det. Xbox1 gjorde inte det, inte PS2 eller GC heller. Inte ens N64 eller PSX gjorde det. Klart som fan att det är konstigt.

Eh, om en produkt är pajj från fabriken är det väl rätt självklart att man märker det när man kopplar in den?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur

Fast nu är det ju inte det faktum att Sony inte tog sig tid att fixa ps2ans barnsjukdomar innan eu-releasen som vi diskuterar, utan att Xbox 360 har ovanligt vanliga barnsjukdomar.

Inte lika poppis att klaga på Sony? Har aldrig för mig att jag sett ett inlägg från din sida där du inte har klagat på Sony?

Nu är du bara löjlig, det är ett faktum att det är vanligare med barnsjukdomar på Xbox 360 än vad det varit med någon konsol tidigare.

Nej det är inte ett faktum, för att det ska bli ett fatum måste det ju finnas fakta, inte massa folk som gnäller på forum och andra som drar massa korkade slutsatser.

Om du inte märkt så klagas det väldigt mycket på MS, vad jag klagar på hör inte hit.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak

Om varenda 360 som någonsin såldes skulle varit trasiga hade du nog fortfarande försvarat dom.
Detta är ingen tråd om att 360 suger utan att supporten är kass och det är problem med första revisionen för vissa, men du tar defensiv ställning direkt som om du utvecklat boxen själv.

Nej det hade jag inte. Det som gör mig sur är när folk häver ur sig massa skitsnack. Visst är det tråkigt att supporten är dålig, jag har själv erfarenhet av det. Men det kunde vart värre, se bara vad Bi99y fick för svar av sonys support.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Själv så är jag lite missnöjd med mitt xbox 360.. först så läser den brända skivor som en potta skit. Sen så är PGR3 så jävla trist aja jag sitter o väntar tills det släpps chip

Hmm du har verkligen problem med din 360 din stackare När den inte läser dina brända skivor och att PGR är trist. Jag verkligen lider med dig.

EDIT:

Som sprucetwig säger så klagas det alltid extra mycket på MS och det är tråkigt att några har problem här, men att klanka ner på hela företaget är ju kasst. Sedan kan jag tänka mig att det finns mycket människor som bara hänger med strömmen och klagar på MS utan att i själva verket äga en produkt från dom. (Nu säger jag inte att det är så här)

Sedan att alla klagar på att supporten är jättedålig medans det ändå finns folk här som fått det utbytt och fixat ganska så snabbt.

Sedan som någon sa så var det väl bara 1 eller 2 svenskar som jobbade på supporten och om alla försöker få tag på han så klart det tar tid.
Alla i sverige som är tonåringar eller över borde ju kunna engelska så det borde inte vara något problem att prata med någon annan.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Att folk inte lyssnar, det är väl alltid fel på en stor mängd av första generationens next-gen konsoller?