Permalänk

Vilken Rigg?

Hejsan.
Har suttit och skissat lite och jag vet inte vilket som är bäst igentligen och skulle vilja ha eran åsikt.

Samma hårdvara överallt och Laptopten ska finnas med på alla bilder. Kom på lite senare att jag hade en sån också.

Rigg 1.

Rigg 2.

Rigg 3.

Säg gärna hur ni tror att det skulle bli bra osv. Har funderat på en himla massa lösningar men jag är inte speciellt "extreme-makover-rum" aktig av mig.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Tycker ettan var rätt fräsch

Permalänk
Medlem

Att ge datorerna en central placering ger dig defintivit mer nörd-status iaf det är något du eftertraktar (Bild 3). Annars kan ju 1an med modifieringen att alla står under borden (Lägga dem i en hög som desktop ist. för tower?).

Gissar på att du använder en som server, den borde du väl kunna böka undan på ngt bättre ställe?

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Försöka at placera alla datorer nere under skribordet och sen skrivaren mellan arbetsplatserna...

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millow
Försöka at placera alla datorer nere under skribordet och sen skrivaren mellan arbetsplatserna...

Nått i stil med det här då?

Ni blev det lite konstig vinkel men burkarna står bredvidvarandra på golvet. Och det där skulle jag nog kunna leva med. Fast det kanske blir en TV där skrivaren står istället. Och skrivaren borta på den där hyllan.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Är den till för en eller två användare? För om den är för en användare skulle jag ju hellre sätta skärmarna så att man styr den med en uppsättning mus och tangentbord.

Teleport ( http://www.abyssoft.com/software/teleport/ ) är ett program som löser det problemet.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Är den till för en eller två användare? För om den är för en användare skulle jag ju hellre sätta skärmarna så att man styr den med en uppsättning mus och tangentbord.

Teleport ( http://www.abyssoft.com/software/teleport/ ) är ett program som löser det problemet.

Det är för 2 pers. Den med dubbla skärmar är min. Och den andra är brorsans.

1st Workstation, Min
1st Workstation, Bror
1st Fileserver & Allt man kan ha en server till.
1st Router osv.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Mitt heta tips är iaf att styra laptopen och den andra datorn med samma tangentbord och mus mha Teleport eller något liknande.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

jag hade bytat plats på skrivborden så det går lätt att rulla mellan de olika arbetsplatserna ...

edit: alltså så att det blir mer som en halvcirkel istället för en topp i mitten... om ni fattar.. fast om ni inte vill att den andre ska se vad ni gör är inte det någe bra, men om ni ofta tittar på varandras skärmar är det ju bättre....

Visa signatur

This is a sign.

Permalänk

lol..trodde datorerna var högtalare först.. och nu har jag redan röstat:P tycker att datorerna ska stå på golvet, tycker det är snyggare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Mitt heta tips är iaf att styra laptopen och den andra datorn med samma tangentbord och mus mha Teleport eller något liknande.

Det ska jag testa verkligen testa. Då kan jag ju bara lägga den nånstans så slipper jag ha det åbäket liggandes och ta massa plats.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av te00peak
jag hade bytat plats på skrivborden så det går lätt att rulla mellan de olika arbetsplatserna ...

edit: alltså så att det blir mer som en halvcirkel istället för en topp i mitten... om ni fattar.. fast om ni inte vill att den andre ska se vad ni gör är inte det någe bra, men om ni ofta tittar på varandras skärmar är det ju bättre....

Nja helst vill jag ha så lite med bror att göra som möjligt. Sen om vi skulle göra så som du säger så skulle ena hörnet komma väldigt nära dörren och det skulle bli trångt.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Skulle säga rigg nr 2.
Helhetsperspektivet ser bättre ut då, iaf enligt mig + att det blir lärrare att komma åt skrivare, dokument (om det nu är en byrå som skrivaren står på).

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

Rigg ett men med omvända skärmplaceringar (dubbla till vänster) är vad jag skulle köra på.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Är den till för en eller två användare? För om den är för en användare skulle jag ju hellre sätta skärmarna så att man styr den med en uppsättning mus och tangentbord.

Teleport ( http://www.abyssoft.com/software/teleport/ ) är ett program som löser det problemet.

Är inte teleport ett mac-program?

Permalänk
Medlem

Ont: Rigg 2 ser bäst ut enligt mig.

Offtopic: Vad har du använt för program för att skapa bilderna?

Permalänk

Rigg ett helt klart, fast med dubbla skärmar på vänster sidan och alla datorerna på golvet. kanske en vägg emellan, typ en skärm ? o en filmduk på väggen hade vart cleant ^^

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sleepy_soldier
lol..trodde datorerna var högtalare först.. och nu har jag redan röstat:P tycker att datorerna ska stå på golvet, tycker det är snyggare

Trodde också det var högtalare. Tänkte säga att det var ganska idiotisk placering om man ville ha bra ljud

Annars tycker jag den sista bilden med alla datorerna under bordet är snyggast.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h_enke_trollis
Är inte teleport ett mac-program?

Jo?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Nått i stil med det här då?

http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/Rummet5-FarmoR.jpg

Ni blev det lite konstig vinkel men burkarna står bredvidvarandra på golvet. Och det där skulle jag nog kunna leva med. Fast det kanske blir en TV där skrivaren står istället. Och skrivaren borta på den där hyllan.

De där tycker jag såg fint ut! Speciellt om det åker dit en TV och skrivaren där borta på hyllan

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem

Om du kör med rigg 3 så missar ju den där hyllan/bänken elle vad det nu är, den med glas. Hur viktig är den?

Visa signatur

nej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken

Offtopic: Vad har du använt för program för att skapa bilderna? [/B]

Sketchupp?

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk

Gilla den sista då alla burkarna är under skrivbordet. Såg bäst ut så. Har/hade en likande lösning hemma fast med ett enda rakt bord på 220x85cm Nu när jag har bytt ut och slängt lite prylar så är jag nere på ett midtower under en 19tums tft på skrivbordet som samsas med min bärbara. Skönt med mycket plats.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2