Datorn startar inte, skärmen=svart och datorn piper!

Permalänk
Medlem

Datorn startar inte, skärmen=svart och datorn piper!

Jag har byggt ihop en dator nyss...Allt snurrar och är på som det ska...Strömsladdar är rätt kopplade...Men när jag startar datorn är skärmen svart och den ger ifrån sig konstiga pip ungefär var tredje sekund...Alltså Pip..1-2sekunder paus...Pip...

Jag har skruvat in en skruv o distans i ett hål utan nå metall runt...Kan det bero på det? annars vad är problemet?

Visa signatur

Amd 64 3500+ - Corsair 1024Mb 400Mhz - Powercolor X850XT 256mb - Abit AN8 - Cheiftec Dragon MidiTower

Permalänk
Medlem

Det som piper är väll en kod om vad som är fel. Kolla i maualen för moderkortet. Jag tror att processorn eller grafikortet inte sitter som det ska riktigt. Men det är bara en vild gisning, testa att plocka ur det och sätta i det igen och se vad som händer...

Permalänk
Medlem

Assåå...Vart hittar jag det i manualen..tittar o tittar men hittar inget...Finns det nått på nätet kanske? Men vadå, är det något som är sönder eller kanske bara behövs att kopplas om?
Tack för hjälpen

Visa signatur

Amd 64 3500+ - Corsair 1024Mb 400Mhz - Powercolor X850XT 256mb - Abit AN8 - Cheiftec Dragon MidiTower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dre@mer
Assåå...Vart hittar jag det i manualen..tittar o tittar men hittar inget...Finns det nått på nätet kanske? Men vadå, är det något som är sönder eller kanske bara behövs att kopplas om?
Tack för hjälpen

Är det ett ABIT AN8 du har???

Om nåt är söndet vet jag inte. Kan det vara, men behöver inte vara det. Kom på att nåt minne inte heller kanske hamnat korrekt. Testa att plocka ur grejerna och sen sätta ihop dom igen och var noggran med att allt sitter som det ska. Funkar det inte efter det så har jag ingen aning...

Permalänk
Medlem

Har ett Abit Kn8 ultra...Ja det ska jag försöka...Mycket tacksam för din hjälp kenny
Om du kommer på nått mer så skriv gärna...

Du kan ta min mejl annars: Skater90687@hotmail.com

Visa signatur

Amd 64 3500+ - Corsair 1024Mb 400Mhz - Powercolor X850XT 256mb - Abit AN8 - Cheiftec Dragon MidiTower

Permalänk
Medlem

Jag råkade ut för det när jag byggde ihop min första dator,
Kolla så att minnena sitter i rätt portar,
Eller minnet om du har ett i.
Är du osäker på var du ska sätta i minnet(na),
Så står det i din moderkorts manual.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Har ju:

_ _ _ _
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |

Dimm1 Dimm2 Dimm3 Dimm4

Först testade jag i dimm1 o 2...Funkade ej nu har jag i 2 o 4 funkar inte heller...Nått annat som kan vara fel? =/

Visa signatur

Amd 64 3500+ - Corsair 1024Mb 400Mhz - Powercolor X850XT 256mb - Abit AN8 - Cheiftec Dragon MidiTower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dre@mer
Har ju:

_ _ _ _
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |

Dimm1 Dimm2 Dimm3 Dimm4

Först testade jag i dimm1 o 2...Funkade ej nu har jag i 2 o 4 funkar inte heller...Nått annat som kan vara fel? =/

Testa i 1 och 3...

Permalänk
Medlem

Precis, kan vara värt ett försök.

OT: Pröva med en sticka itaget annars.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Men går den igång til BIOS om jag endast har prollen och ett ram-minne i?
För om den inte startar då vet jag ju om det är nån distans eller CPU:n...
Eller? Vet att jag har satt dit prollen rätt men om man sätter den fel går den sönder då eller? =/...Så n00b e jag inte

Visa signatur

Amd 64 3500+ - Corsair 1024Mb 400Mhz - Powercolor X850XT 256mb - Abit AN8 - Cheiftec Dragon MidiTower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dre@mer
Men går den igång til BIOS om jag endast har prollen och ett ram-minne i?
För om den inte startar då vet jag ju om det är nån distans eller CPU:n...
Eller? Vet att jag har satt dit prollen rätt men om man sätter den fel går den sönder då eller? =/...Så n00b e jag inte

Hmm fel tror jag nog inte man kan sätta processorn. Passar väll bara på ett sätt om man itne använder onödigt våld. Men det är klart kommer du till bios så borde processorn iaf sitta som den ska. Blir skärmen bara svart när grafikkortet är i?

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men om inte har en CPU, eller om den nu sitter fel, hum hum (med våld)..

Så blir väll skärmen bara helt svart? kommer inte upp någe då väll?
Det har jag för mig iaf, då jag glömde montera in CPU;n HAHA

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenny87
Hmm fel tror jag nog inte man kan sätta processorn. Passar väll bara på ett sätt om man itne använder onödigt våld. Men det är klart kommer du till bios så borde processorn iaf sitta som den ska. Blir skärmen bara svart när grafikkortet är i?

Asså...Grejen är att jag inte har testat något. Men imorgon bitti eller snart då ska jag testa.
Alltså den gick in perfekt o allt (prollen) så att jag behövde inte alls använda våld, den sjönk ner perfekt. Men om jag nu sätter in prollen o ram och kommer in i BIOS så är det något skumt med grafiken eller hur? "Kommer jag överhuvudtaget in i Bios med bara prolle o ram?" :/

Visa signatur

Amd 64 3500+ - Corsair 1024Mb 400Mhz - Powercolor X850XT 256mb - Abit AN8 - Cheiftec Dragon MidiTower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dre@mer
Asså...Grejen är att jag inte har testat något. Men imorgon bitti eller snart då ska jag testa.
Alltså den gick in perfekt o allt (prollen) så att jag behövde inte alls använda våld, den sjönk ner perfekt. Men om jag nu sätter in prollen o ram och kommer in i BIOS så är det något skumt med grafiken eller hur? "Kommer jag överhuvudtaget in i Bios med bara prolle o ram?" :/

Du kan ju inte se om du kommer in i bios för du har inget grafikkort i. Eller vad menar du?