Permalänk
Medlem

Blockade sidor i skolan i skolan

Finns det någon speciell sida man kan gå in igenom någona annan sida när tex "blocket, lunarstorm och sånna sidor" som skulan har blockat...

skulle vara tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Re: Blockade sidor i skolan i skolan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kkko
Finns det någon speciell sida man kan gå in igenom någona annan sida när tex "blocket, lunarstorm och sånna sidor" som skulan har blockat...

skulle vara tacksam för svar.

Proxy.. Hide-ip funkar skita bra

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk

Annars så kan du bara gå in med hjälp av IP.

För att komma in på Lunarstorm så skriver du bara 80.68.100.10 i adressfältet. dock så kan du inet se bilder då men allt annat funkar fint.

Jag kan inte adressen till blocket då jag inte behöver annvända den.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Blocket har 195.149.144.114 samt 212.112.182.18.
Detta fungerar bara om administratören har klantat sig och bara låst på dns, vilket verkar hända oroväckande ofta på skolorna. Proxy fixar annars alla problem. Du kan slänga upp en server på din hemdator tex för bästa resultat.

Dagoth-ur: Varför skulle man inte kunna se bilder?

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Medlem

Re: Blockade sidor i skolan i skolan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kkko
Finns det någon speciell sida man kan gå in igenom någona annan sida när tex "blocket, lunarstorm och sånna sidor" som skulan har blockat...

skulle vara tacksam för svar.

Mnja, det beror på.. Om IT-avdelningen på skolan vet vad de håller på med kan det vara väldigt svårt att gå runt blockeringar. (Där jag jobbar kan ju eleverna bara drömma om att komma åt de sidor vi inte vill ska vara tillgängliga). Om de inte vet vad dom håller på med kan det vara enklare - IP-adress är ju en sak man kan testa, proxy-server en annan, "relay-sida" en tredje.

Dock känns det som det är fel väg att gå.. Varför får ni inte besöka de sidor du nämner? Ta upp det i en dialog med skolan.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Re: Re: Blockade sidor i skolan i skolan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxOne
Mnja, det beror på.. Om IT-avdelningen på skolan vet vad de håller på med kan det vara väldigt svårt att gå runt blockeringar. (Där jag jobbar kan ju eleverna bara drömma om att komma åt de sidor vi inte vill ska vara tillgängliga). Om de inte vet vad dom håller på med kan det vara enklare - IP-adress är ju en sak man kan testa, proxy-server en annan, "relay-sida" en tredje.

Dock känns det som det är fel väg att gå.. Varför får ni inte besöka de sidor du nämner? Ta upp det i en dialog med skolan.

Proxy funkar alltid oavsett hur vässade dom är på IT-avdelningen. Det ligger inte i deras händer.

Att prata med IT-snubbarna kan inte skada men jag tror vi alla vet vad för svar de skulle ge och att det inte kommer att överensstämma med trådskaparens vilja. Jag föreslår att du tar det som en skoluppgift att själv lista ut hur du ska göra.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Medlem

Släng upp en linux burk hemma med SSH så använder du t.ex. putty som du tunnlar trafiken med så kan du göra vad du vill.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk

för oss funkar firefox as bra

Visa signatur

gf4 mx 440 amd xp 1700+ 512mb sdram

Permalänk
Medlem

För att komma in på Lunarstorm så skriver du bara 80.68.100.10 i adressfältet. men du kan inte se några bilder men spela roll det funkar! testat i skolan

Visa signatur

Orka!

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Det där diskuterar vi inte här

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X