Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Fransk fildelare frisläppt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
Det finns tyranner på alla sidor. Till och med Folkpartiet som förut var ett klassikt liberalt parti har blivit ett populistiskt semi-faschistiskt nyliberalt parti som vill ge staten/företagen ökad kontroll.

Så långt från sanningen man kan komma. Om nån är populistisk så är det den rödgröna regeringen, sossar i spetsen. Varje gång det är val år så lovar de samma sak. Bättre, snabbare sjukvård, mer jobb, mer pengar till de utsatta i samhället och olika myndigheter osv. Inget av det har förbättrats, snarast vissa saker blivit sämre. Men ändå får sossar många röster varje val. Är folk bara så lättlurade och hjärntvättade av "folkhemmet" eller är de bara rena idioter som inte vet bättre? Man kan spekulera.

Citat:

Moderaterna som du uppenbart gillar, litar jag knappast på. De kan säga vad de vill men om de jobbar för folket är jag tveksam till... Dock verkar de bättre än Folkpartiet.

Jag måste fråga varför du är tveksam om de vill jobbar åt folket? Sossar jobbar knappast åt folket när sjuka och gamla missköts, poliser hinner inte hjälpa folk, allt mer ungdomar går ut med dåliga betyg från gymnasiet, sjukskrivna får inte hjälp med habilitering och återgående till arbetsmarknaden.

Nu tänker jag vara tyst då det här har inget med frankrike och fildelning att göra.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Alla som säger att det här är dåligt för utvecklarna osv tänk om!
Om vi kan ta död på alla satans mellanhänder och ser till att utvecklarna istället tar hand om distributionen (internet, visst är det fantastiskt!).

Då kommer både konsumenter och utvecklare / producenter vinna på det.
over and out

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
Vem vill göra ett spel för 25 Mkr om det ända får kopieras hur som helst?

Vem vill sälja en bok om man ändå kan låna den gratis på biblioteket?

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem

DataNusse

Liberala är ändå vänster och inte höger, ursprungligen iaf.
Konservativa är de som ursprungligen är högern, det är inga liberaler i USA, så hur kan jag ha fel om en liberal regering när liberalerna ska vara emot det jag beskrev. Det var väl inte sveriges "högerregering" jag talade om? Även om sveriges "högerblock" säkert stödjer USA.

Jag använder inte enbart USA som exempel, det är en samling av länder som lutar åt samma håll. Enda jag sa är att de har felaktig syn på frihet och de tar våran frihet eftersom de bryter mot internationella brott som vi tydligen inte säger emot, att vara mer som dom gör inte oss mer fria eller att vi blir majoriteten moderater för den delen, det eliminerar inte åsiktsregistrering etc.
Om borgarna (sveriges dådå) hade varit mer för att stärka våran självständighet, varit bättre i sociala frågor, energifrågor och miljö så kanske det hade varit något att ha i makten, men jag är mycket tveksam då det är samma partier som bestämmer om t ex miljöfrågor idag/igår som imorn med en borgerlig regering. De är inte helt enade i frågan, men de vill skapa en ny europeisk polisstat med befogande i alla länder, det räcker inte med europol och interpol för de tydligen, att ge mer makt åt EU genom att låta de sätta våra lagar och ha polisstyrkor som inte är begränsade till sina länders gränser ger väl inte oss mer frihet. Ingen av "sidorna" ger oss mer frihet, ingen av sidorna är enade i frågorna som är viktiga för den delen.

Tveksam på att de kan ändra så mycket från idag också, man kan inte sänka skatterna utan att sänka kostnaderna, det moderaterna vill göra är ju att ge ams och arbetsmarknadsåtgärder mer pengar t ex, kommer inte det kosta pengar (skattapengar)? De som röstar moderat är ju bara de som tror de får mer cash i lön.

Permalänk
Medlem

Om någång tycker synd om musik företagen...

Jessica Simpsons syster slog igenom 2005 under det året tjänade hon 80 miljoner kroner(inte enbart på skivförsäljning men allt runt om också) ganska hyffsad årsinkomst om man jämför med vad en student håvar in under ett år.

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk

Heja frankrikes domstol!

Permalänk
Medlem

Så jävla rätt!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

ja, låt oss ta ut avgift varje år som sedan skall redovisas, och 30% av detta skall gå till att hjälpa människor som får sina liv förstörda pga. att:
1, försöker bli Jessia Simpsons,
2, blir mobbade för att de inte ser ut som XXXXX
3, hjärntvättning av artister,
4,5 etc.etc.

De bara suger ut och ut, och när det kommer till att ta ansvar för att folk tar "paris hilton" glänsar vägen, nej då skyller man på föräldrarna..

och i slutendan står både EU och regeringen bakom USA istället för sina medmäniskor...

nej tack, betalar min tv licens varje år och hoppas det blir samma med p2p...

kasettersätning någon?? dessa system har funnits, dock har de rika artisterna lyckats att få betalt, flera gånger för samma smörja,... snacka om snyltare.
Om DU jobbar, får du också betalt från andra ställen?? sjukt, go france dela med er bara-..

Permalänk

Det märks verkligen att piratkopiering har blivit ett stort ämne. =P
Förr så var det väll förbjudet att ens diskutera ämnet här på swec?
Anyways. Går det att få detta att gå ihop så är det ju verkligen ett
steg i rätt riktning.

En ide vore kanske att erbjuda filmer utan extras, sämre kvalitet & med
mono ljud gratis och samtidigt erbjuda Dvd.n till ett rimligt pris med allt
smask på?

Även om det skulle gå utmärkt för Frankrike så skulle säkert bolagen gnata.

Permalänk

jag anser så här
nya PC spel
249-300kr max
PS2 XboX XboX360 200-300kr max

det skulle nog få fler att köpa spel dagens hutlösa priser på uppåt 700kr för ett PD2 Xbox spel är skandalöst ju men detta är väl en effekt av EU elektronik har delvis blivit dyrare sedan Sverige joinade EU

kan ju ha fel men det pratades om det då iaf.

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Götte att något land har någon vett kvar..!
Verkligen en förebild för resten av Europa

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

jag köper spel när d har gått ner i rimligt pris och dessutom så är det inte mer än rätt att man ska få testa varorna... om majoriteten av befolkningen tycker något är bra så ska regeringen följa... viva la France

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voltage
om majoriteten av befolkningen tycker något är bra så ska regeringen följa... viva la France

Säg det till mr Ponten.

Permalänk
Medlem

Avgiften...

Bahh ni som tror att en eventuell avgift blir som tv-licencen kan nog se er i stjärnorna efter det. Den enda hållbara lösningen är att lägga skatt på bredbandsuppkopplingen. Tex bbb nu 379 sen 579/mån. Eftersom det verkar som om 200 kr i månaden kan folk tänka sig att lägga på media.

Visa signatur

Hey hey connyray!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Så långt från sanningen man kan komma. Om nån är populistisk så är det den rödgröna regeringen, sossar i spetsen. Varje gång det är val år så lovar de samma sak. Bättre, snabbare sjukvård, mer jobb, mer pengar till de utsatta i samhället och olika myndigheter osv. Inget av det har förbättrats, snarast vissa saker blivit sämre. Men ändå får sossar många röster varje val. Är folk bara så lättlurade och hjärntvättade av "folkhemmet" eller är de bara rena idioter som inte vet bättre? Man kan spekulera.

Jag måste fråga varför du är tveksam om de vill jobbar åt folket? Sossar jobbar knappast åt folket när sjuka och gamla missköts, poliser hinner inte hjälpa folk, allt mer ungdomar går ut med dåliga betyg från gymnasiet, sjukskrivna får inte hjälp med habilitering och återgående till arbetsmarknaden.

Nu tänker jag vara tyst då det här har inget med frankrike och fildelning att göra.

Jag vet mkt väl vad sossarna sysslar med. Det är så pass gammalt att även det nämns i Fursten.

Ungefärligt översatt från Engelska: "du skall alltid se till att du har en grupp i samhället som är beroende av ditt sätt att styra. Då kommer du alltid kunna lita på deras stöd."
Sossarna/vänsterpartiet kan alltid lita på socialbidragarnas röster när det blir val.

"Problemet" med sådana som dig (no offence), både till vänster och till höger är att du verkar vara partipolitiskt trogen. Varför är du det??? Kör din egen stil istället. Men jag antar att du alltid kommer att tycka M. är bra oavsett allt dumt de gjort och KOMMER att göra. De få tillfällen de verkar slås för folket är detta bara för att det oxå är bra för de som de egentligen företräder och vi vet alla vilka de är.

Om man ska klassificera mig så är jag klassikt liberal/liberterian och äkta republikan. Tyvärr så finns det inget svenskt parti som kör denna linje nu när Folkpartiet blivit ett nazistparti.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWEjo
Vem vill sälja en bok om man ändå kan låna den gratis på biblioteket?

SWEjo, jag trodde du tänkte lite längre?

Tror ni att biblioteket snor böckerna eller?
Nej. Våra skattepengar andvänds för att KÖPA in böcker, för att få låna ut. Lånar du en bok, så lånar du egentligen bara av en bok som blev inköpt av dina skattepengar.

Piratkopiering och biblioteksutlåning är två helt skilda saker!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

www.piratpartiet.se <-- gå med Ni också. Rösta rätt i valet så får Vi som Vi vill.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem

trots provsprägningar av atombomer börjar jag kanske gilla frankrike lite (efter detta alltså)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
SWEjo, jag trodde du tänkte lite längre?

Tror ni att biblioteket snor böckerna eller?
Nej. Våra skattepengar andvänds för att KÖPA in böcker, för att få låna ut. Lånar du en bok, så lånar du egentligen bara av en bok som blev inköpt av dina skattepengar.

Piratkopiering och biblioteksutlåning är två helt skilda saker!

Kanske var en liknelse till hur det hela skulle kunna betalas?

Permalänk
Medlem

Frankrike går helt klart rätt väg för musikbolagen reagerade inte alls när det började laddas ner musik genom att erbjuda själva en smidig och framför allt billig lösning med ett icke förstörande format för mp3låtar i 128-bit för 10:-/st eller 100:- för ett album är vad jag tycker varken kvalitet eller billigt när man har förlorat 9/10 av informationen i det formatet men på sin höjd fått ett album för 1/2 priset istället för 1/10 som det nu är värt enligt mig.

Nä musikbolagen får nog börja se sig om efter andra offer för dem behövs snart inte när artisten själv kan lägga upp distribution av sina alster via t.ex P2P som bittorrents.

Och appropå att musikbolagen luras så kan ni ju kolla bl.a här http://www.onlisareinsradar.com/archives/000516.php där dom anklagas för att binda artisten till sig i upp till 7 år bl.a så ner med musikbolagen och deras maffiabossar som använder talanger som trasdockor och när dom är urkramade kastas ut på gatan utan pardon.

Hoppas att Herr Bodström med regering ändrar sin lagstiftning nu så det blir t.ex en månadsavgift som går till en intresseorganisation som SKA fördela pengarna till artisterna när man gör det lagligt att ladda ner/upp musik men även där är jag pessimistisk iom att det är rättighetsinnehavarna som får pengarna medan artisten går lottlös.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
"Problemet" med sådana som dig (no offence), både till vänster och till höger är att du verkar vara partipolitiskt trogen. Varför är du det??? Kör din egen stil istället. Men jag antar att du alltid kommer att tycka M. är bra oavsett allt dumt de gjort och KOMMER att göra. De få tillfällen de verkar slås för folket är detta bara för att det oxå är bra för de som de egentligen företräder och vi vet alla vilka de är.

Du känner inte mig. Så varför drar du massa slutsatset om vad jag är och inte är? Jag är inte partipolitiskt trogen. Jag kör min egen race, det är bara så att Moderaterna och ibland Folkpartiet har de politiska och moraliska åsikter som står nära mina. Så jag stödjer de som har samma eller liknande åsikter och syn på människan som jag.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

tycker att det är skandal att frankrike inte kämpar mot piratkopieringen som är bland de som är EU grundare? lol

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Baahhh

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w81
Ett spel blir aldrig billigare för att mindre folk piratkopierar. Ett företag vill tjäna pengar och inget annat.
Det är en myt att spel skulle kosta 100 kr om ingen piratkopierar.
Musikindustrin gör allt för att pressa itunes till att öka priserna, för att det är så många som köper musik där. Fast man hör inget om att deras "utgifter" skulle ha ökat dramiskt.

Ha desto större anledning att piratkopiera då. Musik och film industrin får in sina pengar ändå, det går ingen nöd på dem. Anledningen till att de klagar är att de blivit giriga och vill ha mera, meeeera och meeeeeeeeera pengar. So fuck them all and keep up the good (piratkopiering) work. Vive la difference, vive la France.:D

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

Re: Avgiften...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wewerman
Bahh ni som tror att en eventuell avgift blir som tv-licencen kan nog se er i stjärnorna efter det. Den enda hållbara lösningen är att lägga skatt på bredbandsuppkopplingen. Tex bbb nu 379 sen 579/mån. Eftersom det verkar som om 200 kr i månaden kan folk tänka sig att lägga på media.

ehhh det var väl det jag menade.... NÅGON sorts avgift, vad menar du att TV licensen, skulle vara annorlunda än när man betalar till ISP? eller något annat ställe??

Vi pratar om att BETALA för access.. sedan kan man vrida och vända hur man vill...

och snälla kan ni sluta snacka politik, man skäms över hur ni orkar tjafsa.. och förresten är det ganska svårt att hitta "egen stil" förutom de som man kan rösta på..
eller menar du att det finns ett parti som inte tar skit från EU och USA, låter folk arbeta och må bra, med bra säkerhet och ett fungerande skolsystem som får folk hitta lösningar istället för argument mot eller FÖR M eller S...

Förresten, vad skall man kalla dagens regering när det finns, Monopol på spel, privatisering av Posten och när det gäller saker som EU direktiv och biltullar tillfrågas inte ens befolkningen.. (förutom EUron, som vissa politiker vill ha igenom och tänker därför fråga tills det blir ett JA)
Tycker det är en ganska bra sörja.. för att inte prata om rättsystemet verkar tycka att det är värre att ladda ner en film än att köra påverkad med bil. FIN FINT.. Om någon röstar för ett ANNAT parti en det som har lett landet senaste tiden har jag full förståelse, spelar sedan mindre roll vilket parti man röstar på... bara det blir förbättring eller?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Korkade franska domstol....fattar de inte att fildelningen inte kan fortsätta som den gör..? Fortsätter den öka så får inte företagen de pengar som dem förtjänar och blir det mindre spel och sånt i framtiden.

Känns som att TCPA måste skynda på....

Ja, jag är själv inget ärligt föredöme men jag förstår ändå vad som måste ske.
De flesta av er härinne verkar vilja ha allt gratis utan att betala ett rött öre.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Fildelning och piratkopiering m.m. kommer alltid att finnas. Det är bara att inse. Det spelar ingen roll att bolag stämmer folk hit o dit och hela tiden kommer med nya kopieringsskydd osv. Se på DVD, skulle vara "omöjligt" att kopiera, inte så svårt idag. Finns många exempel. Tänker inte dra dom här dock. Skulle bli lite långt. Nej ner med priserna ordentligt så skulle det nog se lite annorlunda ut idag. Min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
SWEjo, jag trodde du tänkte lite längre?

Tror ni att biblioteket snor böckerna eller?
Nej. Våra skattepengar andvänds för att KÖPA in böcker, för att få låna ut. Lånar du en bok, så lånar du egentligen bara av en bok som blev inköpt av dina skattepengar.

Piratkopiering och biblioteksutlåning är två helt skilda saker!

Random-person, jag trodde du tänkte lite längre?

Tror ni att piratkopierarna snor spelen eller?
Nej. Deras lönepengar andvänds för att KÖPA in spel, för att dela ut. Kopierar du ett spel, så kopierar du egentligen bara av ett spel som blev inköpt av deras lönepengar.

Piratkopiering och biblioteksutlåning är två ganska lika saker!

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
För i sverige sitter sosse regering som vill "skydda" människor och företag istället för att släppa de fria.

& det är borgarnas fel i grund & botten, så varför klaga?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
& det är borgarnas fel i grund & botten, så varför klaga?

Tänker inte dras in i en diskution med dig. För denna kommentar bara vissar hur oinsatt du är i frågan.

Ha en trevligt kväll.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Tänker inte dras in i en diskution med dig. För denna kommentar bara vissar hur oinsatt du är i frågan.

Ha en trevligt kväll.

Du menar att det var inte borgarna som la grogrunden till att sossar/kommunister/fackförbund kunde rota sig i den svenska myllan genom sitt hänsynslösa utnyttjande av arbetarna?

Tur att du är insatt i frågan då, varför arbetarna röstade på sossarna i början på 1900-talet & gick med i fackförbunden.. det var naturligtvis för att borgarna ville arbetarnas väl!

Ha en trevlig kväll.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless