Köpa AMD "stock" kylflänsar med värmeväxlare (eng heatpipes)?

Permalänk
Medlem

Köpa AMD "stock" kylflänsar med värmeväxlare (eng heatpipes)?

Hej,

Jag undrade om någon visste vart man kunde köpa AMD stock-kylare? Ni vet sånna som följer med processorerna ibland? Jag vill ha en med värmeväxlare, eller "heatpipes" som det kallas på engelska. Jag vill verkligen ha en, då deras prestanda är grym, och dom är jättebilliga.

Med andra ord vill jag ha en stock kylare till AMD X2 eller FX. Jag vet inte om alla har en med heatpipes, men det borde dom ha. Har ni tips? Skriv, skriv!

Permalänk
Medlem

borde väl gå att köpa en begagnad?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
borde väl gå att köpa en begagnad?

Lättare sagt än gjort... men frågan är ju fortfarande var.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Lättare sagt än gjort... men frågan är ju fortfarande var.

jag har en men vettifan om jag vill sälja den för jag hade tänkt att kanske använda den, fast jag sitter på en typhoon så om du ger mig rätt pengar så är den din!

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hock
jag har en men vettifan om jag vill sälja den för jag hade tänkt att kanske använda den, fast jag sitter på en typhoon så om du ger mig rätt pengar så är den din!

50kr hade jag sagt om du hade bott i närheten, men eftersom du bor nära Stockholm betyder det att jag får betala drygt 50kr i frakt med, och det har jag inte lust till...

Permalänk
Medlem

X2 3800+ har en vanlig A64 kylare med. Så alla X2 har inte den med heatpipes.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GurkGager
X2 3800+ har en vanlig A64 kylare med. Så alla X2 har inte den med heatpipes.

Okej, det var användbar information. Tackar. ^^

Fast, hur vet du det? Du kanske har en egen?

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt en helt oanvänd som bara ligger hemma. Köpte min X2 4400+ förra veckan och har min gamla från signaturen just nu. Funkar helt ok, vet dock inte vilken som är bäst...

Men behöver jag den inte så kan du få köpa den, jag bor i Helsingborg... Dock säljer jag den inte hur billigt som helst, isåfall kan det vara bättre att spara den till framtiden....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ostbåge
Jag har faktiskt en helt oanvänd som bara ligger hemma. Köpte min X2 4400+ förra veckan och har min gamla från signaturen just nu. Funkar helt ok, vet dock inte vilken som är bäst...

Men behöver jag den inte så kan du få köpa den, jag bor i Helsingborg... Dock säljer jag den inte hur billigt som helst, isåfall kan det vara bättre att spara den till framtiden....

Okej, grymt. Jag kan betala beroende på hur mycket frakten blir. Jag misstänker att den blir runt 50kr, så då kan du få 50kr för kylaren. Vad tror du om det? Om du har lust att leverera den, eller på något sätt lämna den gratis, kan jag betala upp till 100kr för den.

Permalänk
Medlem

om den nu är så bra låter 50 kronor + frakt lite.

Visa signatur
Permalänk

x2 3800+ har somsagt en den dåliga kylarn. Har en själv.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Okej, det var användbar information. Tackar. ^^

Fast, hur vet du det? Du kanske har en egen?

Min rums kamrat köpte en X2 3800+ och jag har dessutom lånat en av AMD för att skriva en överklockningsartikel om den (se sign)

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
om den nu är så bra låter 50 kronor + frakt lite.

Kylaren är rätt bra för att vara gratis, men priset rör inte dig. Lägg dig inte i mina affärer om du inte ska sälja en till mig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Kylaren är rätt bra för att vara gratis, men priset rör inte dig. Lägg dig inte i mina affärer om du inte ska sälja en till mig.

Vaddå affärer du köper ju aldrig nåt i alla fall du jiddrar ju bara.!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freekill_1
Vaddå affärer du köper ju aldrig nåt i alla fall du jiddrar ju bara.!

Och du vet exakt vad om det? Ostbåge skrev att han ville sälja sin om det var "till rätt pris". Sluta tramsa innan min tråd blir låst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Och du vet exakt vad om det? Ostbåge skrev att han ville sälja sin om det var "till rätt pris". Sluta tramsa innan min tråd blir låst.

Din tråd låses säkert av sig då du för fram en affärsdiskution. Prova Köp&Sälj!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
Din tråd låses säkert av sig då du för fram en affärsdiskution. Prova Köp&Sälj!

Nja, om du ser i början av tråden så har jag faktiskt inte frågat om någon vill sälja sin... så det är inte direkt "fel".