HjÄlp ;e [Dålig hastighet mot internet]

Permalänk
Medlem

HjÄlp ;e [Dålig hastighet mot internet]

nternet problem

Hejsan grabbar
Jag har ett nytt problem som jag behöver hjälp med.
Först o främst så kan jag börja med att säga att mitt gamla moderkort brändes och jag köpte ett nytt moderkort som är asus k8n s754
jag formaterade om hårddisken på så sätt att den bara "installerar om windows mappen" och sedan installerade jag drivrutineran för moderkortet (nya) såklart

Nu till problemet ,
jag har fått ett konstig internet problem sen dess, det är så att mitt internet fungerar jätte sakta när jag tanker nu, kan spela vanliga spel utan konstigheter hela tiden och använda mig av andra internet problem, fast just det om jag ska tanka ner nåt från dc++ elelr världens snabbaste ftp så kmr jag bara upp i 60kb/s , brukar vanligtvis komma upp i 500-800kb/s förut eftersom jag har 8mb Telia

problemet kan lösas på ett sätt , genom att jag stänger av routern och sätter på den igen , fast då kan jag tanka snabbt bara i c:a i 20min sedan kommer samma problem upp igen. Även testat att installera om drivrutiner för nätverket som är inbyggd med moderkortet , stäng av adsl osv fast det verkar inte hjälpa

Andra datorerna i mitt hus fungerar helt vanligt och dom tankar vanligt dvs med 600-700kb/s
så plz hjälp vad kan problemet vara

[SIZE="-2"]Rubriken har redigerats av xphaze. Sätt alltid en rubrik som utförligt beskriver vad tråden du skapat handlar om.[/SIZE]

Visa signatur

the blessing's in the struggle

Permalänk
Medlem

låter ju som om din router inte pallar, har du testa å kört utan router?bara rätt in i din dator,

Permalänk
Medlem

ne har inte gjort det , fast routern har ju funkat vanligt i 3år ,, och det sitter 2andra datorer som funkar helt vanligt dvs dom tankar skit snabbt o allt

Visa signatur

the blessing's in the struggle

Permalänk
Avstängd

ta bort network suite nvidias.... installera bara ide ljud sw ej firewallen på ditt moderkort

Permalänk
Medlem

freekill_1 saken är det att det verkar inte installerad ..
jag hittar inte den nånstans osv , har för mej att kanske installerade den en gång fast nu verkar jag inte ens hitta den för att ta bort den

när jag går in i lägg till / ta bort program och sedan går på nvidia drivers så finns det bara dom här altarnativen
NVIDIA Audio Driver
NVIDIA Display Driver
NVIDIA Ethernet driver components
NVIDIA nForce PCI SYSTEM Managemnets drivers

ska jag ta bort ethernet? o ifall jag gör det kommer internet ändå funka?

Visa signatur

the blessing's in the struggle

Permalänk

kolla så nätverkskortet inte står på "optimize for cpu" eller nåt liknande.. en del inbyggda kort har den funktionen. brukar finnas på avancerade egenskaper för nätverkskortet...

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning är inte tillåtet. Läs reglerna.
Genom att bryta mot reglerna och korsposta har du förlorat möjligheten att få hjälp.

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |